|
Într-o lume în care comunicarea digitală este fundamentală, SMS-ul se remarcă drept un mijloc fiabil şi eficient. Cu rate de deschidere de 98% şi timpi de livrare de câteva secunde, SMS-ul revoluţionează modul în care întreprinderile interacţionează cu clienţii. Împreună cu Răzvan Brezeanu, CEO al 4PAY SYSTEMS SRL, explorăm cele mai recente tendinţe în comunicarea prin SMS, motivele irezistibile pentru popularitatea sa în creştere şi cifrele impresionante care îi demonstrează eficienţa. De la îmbunătăţirea securităţii cu autentificarea 2FA, şi până la furnizarea de servicii instantanee, SMS-ul se dovedeşte a fi un instrument indispensabil în lumea rapidă de astăzi. |
|
Răzvan, „de unde şi până unde” 4PAY? Cum aţi început, unde sunteţi acum şi ce diferenţiază 4PAY pe piaţă? Răzvan Brezeanu (CEO, 4PAY.RO): Cred că este mai degrabă „de când” şi „cum”: în septembrie, 4PAY va aniversa 15 ani de soluţii SMS pentru plăţi şi comunicaţii – timp în care firma a crescut organic de la an la an. Fondatorii firmei au venit din industria telecom, cu numeroase cunoştinţe în ce priveşte organizarea operaţională, procedurile de lucru şi tehnologia – ceea ce a creat un serviciu profesionist şi eficient la 4PAY. Am început la scară mică, cu un singur client şi facturare manuală; iar acum, datorită proceselor automate, deservim sute de clienţi permanenţi, din peste 50 de domenii de activitate. Platforma noastră SMS, dezvoltată intern, oferă scalabilitate soluţiilor pe care le oferim clienţilor, şi este o dovadă solidă a efortului nostru de inovare continuă. Similar, gama de servicii s-a dezvoltat în timp, pentru a acoperi comunicări tranzacţionale personalizate (de ex. pentru bănci şi instituţii financiare, firme de curierat, e-shopping, rezervări şi programări, etc.) respectiv comunicări de marketing (pentru dezvoltare de brand, sau în retail de îmbrăcăminte, produse de lux, etc.) |
...Iar cifrele 4PAY sunt remarcabile: peste 10 milioane de mesaje SMS trimise lunar şi un timp de livrare de sub 2 secunde – impresionant! Cum asiguraţi un randament atât de ridicat – se datorează operaţiunilor eficiente, sau? Răzvan Brezeanu: Mulţumesc! În primul rând, se datorează parteneriatelor noastre directe cu toţi operatorii telecom (Orange, Vodafone, Digi, Telekom) – cărora le mulţumesc şi pe această cale pentru tot ce fac în mod constant. Apoi, ne-am perfecţionat procesele pentru a asigura o livrare foarte rapidă. În al treilea, dar nu în ultimul rând, modularitatea platformei 4PAY ne permite, nouă şi clienţilor noştri, să optimizăm fiecare etapă - de la crearea mesajului până la transmitere - ceea ce face campaniile clienţilor mai uşor de setat şi mai rapid de trimis. |
Răzvan, hai să vorbim despre SMS şi e-mail. Ştim că SMS-ul ajunge instantaneu la consumatori, cu rate de deschidere de 98% – mult mai bune decât emailul. Dar emailul oferă alte avantaje. Cum vezi această competiţie? Răzvan Brezeanu: SMS-ul este soluţia pentru comunicare instantanee. Este personal, imediat şi inspiră loialitate. Clienţii noştri folosesc SMS-ul pentru a ajunge la clienţii care s-ar putea să nu îşi verifice frecvent e-mailul. Dar şi e-mailul îşi are locul său şi poate fi un instrument de consolidare a comunicaţiilor. |
Cum se situează SMS-ul în raport cu alte canale de comunicare? Răzvan Brezeanu: SMS-ul este sprinterul într-o cursă de alergări. Este rapid, de încredere şi livrează întotdeauna. E-mailul este maratonistul – este constant, dar nu la fel de imediat. Apoi, pop-up-urile din aplicaţie: sunt ca obstacolele – uneori eficiente, dar nu toată lumea le trece. De aceea, noi credem că SMS-ul câştigă pentru că este personal, sigur şi ultra-rapid. |
Dincolo de volum şi viteză, ce tendinţe vedeţi pe piaţă? Şi de ce ar trebui ca firmele să acorde prioritate SMS-ului? Răzvan Brezeanu: E strict secret. La propriu: cea mai importantă tendinţă este autentificarea 2FA, este omniprezentă. Apoi, automatizarea: de exemplu, la urmărirea tranzacţiilor prin SMS. Şi ca să revenim la comparaţia SMS vs. e-mail: vedem un interes mare pentru securitatea datelor – iar SMS-ul câştigă detaşat. La fel ca e-mail-ul, şi SMS-ul poate conţine linkuri către pagini web unde utilizatorii pot interacţiona direct (citit, completat, etc.). Dar spre deosebire de e-mail, care poate fi interceptat sau pierdut în folderele de spam, SMS-ul este direct şi sigur. Este ca şi cum ai trimite o scrisoare confidenţială prin curier, în loc să -aproape- o arunci în vânt. |
La ce ar trebui să se uite potenţialii clienţi, pentru a şti dacă SMS-ul este cea mai bună soluţie pentru ei? Răzvan Brezeanu: Din experienţa a multe milioane de SMS-uri trimise anual, cred că SMS-ul poate fi cea mai bună alegere pentru câteva motive: 1. Securitatea datelor: după cum am văzut, SMS-ul câştigă în faţa e-mailului. 2. Viteza: comunicarea instantanee contează foarte mult pentru unii clienţi, ca de exemplu în situaţii de 2FA. 3. Rata de citire de 98% este aproape de perfect. Mai mult decât atât: toate SMS-urile primite în intervalul 8:00-20:00 se citesc în maxim 60 de minute. 4. Rentabilitatea: bine înţeles, costuri mai mici decât dezvoltarea de aplicaţii. 5. Dovadă asociată cu persoana-destinatar: livrarea de SMS-uri poate fi dovadă în instanţă, ceea ce este interesant pentru instituţiile financiare. |
Când am testat platforma, am avut parte de interacţiuni personale cu echipa 4PAY. Fără roboţi, fără răspunsuri automate. Cum menţineţi acest „human touch”? Răzvan Brezeanu: Dacă ar exista posibilitatea să livrăm în mod personal SMS-urile, ar fi perfect în ADN-ul firmei – pentru că echipa 4PAY este cu adevărat apropiată de clienţi. Le suntem aproape, indiferent de cât de pertinente sunt întrebările lor. Când un client ne contactează, are acces la o persoană reală – cineva care rezolvă probleme, nu un chatbot. Iar asta ne ajută enorm să construim încrederea clienţilor şi relaţii de durată. |
Răzvan, pentru cei care doresc să exploreze mai mult 4PAY, care este cea mai bună modalitate de a lua legătura? Răzvan Brezeanu: Avem cel puţin trei opţiuni, iar SMS-ul nu este una dintre ele: 1. Programaţi o prezentare demo, în care să vă arătăm ce poate platforma 4PAY. 2. Telefonaţi-ne: chiar putem şi să vorbim, nu doar să trimitem mesaje. 3. Evenimente: suntem mereu la conferinţele şi expoziţiile relevante, haideţi să ne întâlnim în persoană. |