Info

Valahia UK: Afacerea românească cu produse din carne care uneşte diaspora – £8 milioane în 2024

03 feb 2025 2079 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

£8 milioane cifră de afaceri în 2024, £6,5 milioane în 2023 şi peste 500 de magazine partenere. Valahia UK nu este doar o fabrică de produse din carne, ci un simbol al dorului de acasă. În doar trei ani, acest brand a devenit o punte între diaspora românească şi gustul autentic al preparatelor tradiţionale, alinând dorul de mese româneşti prin arome familiare şi produse de calitate.

Un brand care a redefinit tradiţia românească în UK

În 2021, Clementin Coca a investit £3 milioane în visul de a aduce tradiţiile culinare româneşti în casele românilor din diaspora. „Ne-am dorit să creăm o afacere care să susţină tradiţia culinară românească pe termen lung, la cea mai înaltă calitate posibilă, chiar şi în contextul standardelor stricte ale industriei alimentare din Marea Britanie.”, explică antreprenorul.

Fabrica din Birmingham produce zilnic preparate şi semipreparate din carne precum cârnaţi, mici, ceafă, salamuri şi produse afumate, toate inspirate de reţete tradiţionale româneşti. Deşi materia primă este adusă din ţări precum Belgia, Spania şi Germania, fiecare produs este conceput pentru a păstra autenticitatea gustului de acasă.

Mai mult, materia primă este 100% fresh şi de cea mai înaltă calitate. „Spre exemplu, unul din cele mai comandate produse, micii, conţin vită proaspătă de calitatea 1 adusă direct din Scoţia. Chiar dacă produsele nu pot fi exact ca la bunica acasă, ne străduim să păstrăm cât mai mult din reţetele originale din România.” spune antreprenorul.

Cifre care impresionează

Cu o creştere semnificativă de 20%+, de la £6,5 milioane în 2023 la £8 milioane în 2024, Valahia UK iese în evidenţă ca un pilon de referinţă în segmentul său de piaţă. „Lucrăm cu peste 500 de magazine româneşti şi est-europene, iar la fabrica din Birmingham avem o echipă din care fac parte peste 30 de angajaţi români. În 2024, am atins un număr de 30.000 de comenzi livrate.”

În paralel, afacerea s-a dezvoltat semnificativ şi în mediul online. „Valahia UK este prima fabrică din Marea Britanie care prestează un serviciu de home delivery. Am implementat acest serviciu în ideea în care clienţii noştri să se poată bucura de un produs cât mai proaspăt. Produsele sunt livrate în cutii speciale, cu termoizolare şi pungi cu gheaţă, autorizate de FSA (Food Standard Agency) şi care asigură prospeţimea şi temperatura optimă a produselor până la 48h.”, explică afaceristul.

Gusturi care alină dorul de casă

„Să mai alinăm dorul de casă cu o ciorbă de fasole cu afumătură sau nişte mici pe grătar.” Aceasta este esenţa Valahia UK. Fiecare produs poartă cu el o poveste – despre familie, copilărie şi mesele împărtăşite cu cei dragi.

„Ne propunem să oferim românilor din diaspora produse mai calitative decât cele de acasă. Printre strategiile noastre se numără utilizarea unei materii prime proaspete şi de calitate superioară. O curiozitate des întâlnită e cum anume fabricăm produse tradiţional româneşti folosind carne care nu vine din România. Importarea materiei prime din România ar presupune, în momentul de faţă, posibile amânări din cauza transportului şi ale formalităţilor vamale. Noi vrem să garantăm o disponibilitate continuă a produselor, la acelaşi nivel de calitate. Prin pregătirea preparatelor conform reţetelor româneşti, ne străduim să redăm cărnii acelaşi gust de acasă, indiferent de unde ar proveni. Aşa reuşim să livrăm produsele  - către clienţii şi partenerii noştri - în ziua imediat următoare datei de producţie.”, adaugă omul de afaceri.

Planuri ambiţioase pentru viitor

Valahia UK îşi propune să depăşească pragul de £10 milioane cifră de afaceri în 2025. Expansiunea pe pieţele comunităţilor poloneze şi bulgare din Marea Britanie, precum şi îmbunătăţirea experienţei de cumpărare online, sunt priorităţi esenţiale.

O poveste de succes românească în diaspora

Valahia UK este dovada că tradiţiile şi sârguinţa pot depăşi graniţele. Fondatorul şi echipa sa au demonstrat că, prin determinare şi viziune, se poate construi un brand care să păstreze vie legătura cu rădăcinile româneşti.

„Sperăm că la fiecare livrare, Valahia UK poartă cu el nu doar un produs, ci o parte din România – un gust care reuneşte comunităţi şi creează noi amintiri.”