Style

În urmă cu un secol, grecul Leonidas a pus bazele brandului de ciocolată belgiană cu acelaşi nume, inspirat de jumătatea sa. Cine este muza care îl inspiră astăzi pe antreprenorul Ion Codreanu, care conduce businessul Leonidas în România?

13 mar 2018 1228 afişări de Mădălina Panaete
Din aceeaşi categorie

Pentru tânărul grec Leonidas, cofetarul care a pus bazele brandului de ciocolată belgiană cu acelaşi nume, muza a fost Joanna, jumătatea sa, femeia pe care a întâlnit-o între cele câteva milioane de oameni care participau la un târg de specialitate din Bruxelles. Pralinele Leonidas, inspirate de Joanna, au ajuns astăzi în toată lumea, chiar şi în România, artizanul dezvoltării de pe plan local fiind antreprenorul Ion Codreanu. Pentru el, muza este Anca, femeia care îi stă alături în viaţă şi în business.

 

„Pragmatism pozitiv, atenţie la detalii şi acea conştiinţă a lucrurilor făcute complet”, aşa o descrie Ion Codreanu, master francizat al brandului de ciocolată belgiană Leonidas, pe femeia care l-a inspirat în business şi care l-a susţinut să extindă afacerea în cele mai mari patru oraşe din ţară.

Antreprenorul a plecat la drum cu câteva mii de euro pe care i-a investit într-un magazin în zona Dorobanţi din Capitală. A ajuns de la francizat la master francizat al brandului belgian pe plan local, fiind antreprenorul care a dezvoltat cel mai mult businessul cu praline în România. Astăzi administrează şapte magazine cu ciocolată Leonidas, trei în Bucureşti, câte unu în Iaşi şi Cluj şi două în Timişoara.

Şi cum femeile sunt cele mai mari consumatoare de praline, chiar dacă de multe ori acest desert se transformă în „fructul interzis”, nu poate exista o muză mai bună pentru un tânăr care s-a aventurat în acest business decât o reprezentantă a sexului frumos.

„Anca îmi este deopotrivă soţie şi partener în acest business. Ce exemplu mai bun de femeie care să mă inspire pot găsi?  Fără să sune a clişeu, Anca îmi furnizează exact ceea ce mie personal îmi lipseşte. (…)“. Acolo unde el trece cu vederea, ea vine şi insistă ca totul să se  facă bine, ca la carte. „În situaţiile în care trebuie să îmi asum un risc, Anca are abilitatea unei analize «la rece» care îmi dă încredere, dar mă şi ajută să anticipez eventuale probleme“, spune Ion Codreanu despre muza care îl inspiră în viaţă şi în business. Poeţii au nevoie de eroine, de „zeiţe“, artiştii creează inspiraţi de frumuseţea celor din jur. Nici în business muzele nu puteau lipsi.

Cum se completează Ion şi Anca Codreanu poţi vedea cu ochiul liber atunci când îi întâlneşti pe amândoi într-unul dintre magazinele Leonidas. Unul are grijă să afle care sunt cele mai „secrete“ dorinţe ale clienţilor în materie de deserturi, iar celălălt îi aşază cu grijă în cutie pralinele după care acesta tânjeşte. Iar legătura dintre cei doi nu se opreşte aici.

Ion Codreanu vorbeşte de fiecare dată despre familie şi despre cum vrea să dea mai departe acest business generaţiei următoare, semn că nu va renunţa prea uşor la pasiunea pentru ciocolată.

Dar cu ce pralină din gama Leonidas aseamănă tânărul antreprenor femeia în general ?

„Fără îndoială, mă gândesc la una dintre noutăţile acestui sezon: Coeur Jaune Fruit de la Passion (Inimă galbenă cu Fructul Pasiunii - n.red.). Denumirea spune totul despre asemănarea pe care am dedus-o eu: pasională / pasionantă, revigorantă, fresh, cu personalitate.“ Dar şi imprevizibilă, surprinzătoare şi – poate cel mai important – greu de cuprins în câteva cuvinte, afirmă Ion Codreanu.

Şi asocierea pralinelor cu doamnele nu este întâmplătoare. Luna femeii, cum mai este denumită luna martie, umple magazinele Leonidas cu praline dedicate celor mai mari iubitoare de ciocolată, mai ales că un studiu de piaţă recent realizat de companie arată că  peste jumătate dintre bărbaţii care oferă ciocolată în loc de flori sunt văzuţi ca fiind chic şi moderni.

În general, doamnele care cumpără praline din magazinele Leonidas România le preferă pe acelea cu ciocolată neagră, dar cu un conţinut echilibrat de cacao (54% concentraţie cacao). Totuşi, ele au şi o deschidere evidentă către sortimentele noi, cu arome inedite: chili, flori de soc, rubarbă, yuzu (fruct din Asia - n. red.), oţet balsamic sau susan, după cum spune Ion Codreanu.

Dar micile praline de ciocolată nu sunt doar menite să îţi trimită papilele gustative pe culmile plăcerii.

Ele sunt transformate de către maeştrii ciocolatieri în adevărate opere de artă şi mici bijuterii, care abia după ce-ţi încântă privirea îţi animă simţurile cu gusturi de vanilie clasică sau cu arome mai noi precum cea de violetă.

Aceste arome din pralinele Leonidas l-au făcut chiar şi pe Ion Codreanu să-şi dorească să fie creator de gust. Pentru că se poate face primăvară cu o singură pralină. Iar inima doamnelor poate fi îndulcită astfel mai uşor.

„Să fii maestru ciocolatier este o artă. Iar Leonidas a creat şi împărtăşeşte această artă de peste 100 de ani. Pralina perfectă dedicată femeilor există deja şi mi-ar fi plăcut ca eu să fi fost creatorul ei: Coeur Noir Violette & Vanille.“

Însă, chiar dacă nu este chiar el „designerul“ acestei praline perfecte, antreprenorul român va fi în continuare artizanul dezvoltării brandului Leonidas pe plan local. Alături îi va fi mereu muza sa.