Style

Tips & Tricks. După Afaceri i-a întrebat pe oamenii din mediul de afaceri local care sunt brandurile româneşti pe care le-au descoperit în ultimul an

13 apr 2021 329 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„Să-ţi vând un pont!“ este, probabil, una dintre expresiile - folosite în business şi nu numai - specifice culturilor din toată lumea. Cele mai bune surse de inspiraţie sunt, de cele mai multe ori, oamenii de lângă noi, aşa că După Afaceri Premium dă sfară-n ţară şi pune reprezentanţii din lumea businessului în faţa unor provocări mai puţin stresante decât cele din viaţa de zi cu zi a afacerilor.

Ultimul an a fost, fără îndoială, unul al descoperirilor. Unii au descoperit câte lucruri puteau face cu ceva mai mult timp la dispoziţie. Alţii au aflat cum e să petreci mult, foarte mult timp acasă, cu familia. Descoperirile altora au fost legate de casă, aşa că au investit pentru a face mici - sau mari - reparaţii prin gospodărie. După Afaceri Premium i-a întrebat însă pe oamenii din mediul de afaceri local care sunt brandurile româneşti pe care le-au descoperit din primăvara lui 2020 încoace. Unii au vorbit despre locuri care au devenit un fel de respiro, alţii despre platforme online sau versiuni digitale ale unor produse care le-au uşurat viaţa. Aşa că, dacă aveaţi nevoie de surse noi de inspiraţie, poate le regăsiţi mai jos.

 

Mihnea Şerbănescu,

general manager al companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox:

„Nu aş putea spune că am descoperit eMag abia în pandemie - fac shopping online frecvent, atât de pe platforme româneşti, cât mai ales de pe cele internaţionale, astfel încât am ajuns să mă pricep bine la acest «sport». În schimb, în ultimul an, cumpărăturile de la eMag au crescut exponenţial, din motive evidente. Am comandat numeroase articole electro-IT sau gadgeturi (laptop, espressor, consolă de jocuri PS5, dar şi... măşti de protecţie).

Ce apreciez la acest marketplace, în afara avantajului evident că poţi găsi absolut orice, datorită masei critice la care a ajuns, este în primul rând interfaţa (mult mai bună decât la Amazon în opinia mea), care ajută clientul să navigheze printre zeci de mii de produse grupate inteligent, cu criterii şi filtre extrem de bine puse la punct, astfel încât selecţia să se realizeze cât mai uşor. Apoi livrarea, unde easy box-urile completează fericit curieratul. Sunt de apreciat şi reţeaua extinsă de magazine partenere, unde chiar am găsit produse (româneşti) foarte interesante, şi, nu în ultimul rând, serviciile, precum cel «genius», sau faptul că există consilieri de vânzări care pot trata nevoile mai sofisticate ale clienţilor premium.“

 

Wargha Enayati,

fondatorul centrului medical Enayati Medical City:

„Am descoperit cu mare plăcere revista Viaţa medicală în format digital. Eram abonat la ziarul săptămânal şi nu cred că apucam vreodată să-l citesc. Acum, în perioada aceasta, tot timpul cu ochii în telefon şi cu atenţia către digital, am descoperit că un brand prăfuit dedicat medicilor poate să arate altfel, digitalul l-a transformat şi îmi place mult că e atât de accesibil în online. Revista Viaţa medicală, în piaţă de mai bine de 30 de ani, a fost pentru mulţi ani singurul canal de informare şi comunicare în interiorul comunităţii medicale din România. Acum, că are deschiderea digitală, deja trece dincolo de lumea medicală şi asta îmi place maxim. Alături de Zoom, platforma prin care am comunicat preponderent anul acesta, digitalizarea acestei reviste cred că reprezintă pentru mine descoperirea anului pandemiei.“

 

Oana Măndicescu,

director comercial al companiei de logistică şi curierat DHL Express România:

„Brandul pe care l-am descoperit este Verlinne, un magazin online de haine din materiale naturale, pe care, de fapt, l-am redescoperit în pandemie. L-am îndrăgit cu ceva timp înainte de 2020, dar l-am abandonat o vreme, pentru ca apoi să-mi amintesc de el în pandemie şi să mă bucur din nou de minunăţiile lui. L-am găsit în 2019 întâmplător pe Facebook, am găsit acolo rochii şi bluze tare faine din in şi cânepă, pe care le purtam cu plăcere în concedii la mare, fiind răcoroase şi uşor de întreţinut. Aspectul deja un pic şifonat şi culorile pastelate le făceau irezistibile. Am simţit că mi se potriveau tare mult şi le-am găsit ideale pentru vacanţe sau în timpul liber. Rochiile lor nu erau însă foarte potrivite pentru ţinuta de la biroul de multina­ţională, prea emanau soare, bucurie, veselie şi vacanţă. Aşa că, după ce am încercat câteva, am uitat o vreme de ele, fiind nevoită să mă orientez mai mult spre ţinuta office. Dar a venit pandemia, am început lucrul de acasă şi am avut din nou nevoie de haine moi, relaxante şi care se întreţin uşor. Au numai materiale naturale, mai nou am găsit şi mătase şi lână naturale, culorile sunt fantastice. Vine vara curând, aşa că abia aştept să le încerc pe toate.“

 

Oana Ijdelea,

partener la casa de avocatură Ijdelea Mihăilescu:

„La sfârşitul anului 2020 am devenit mamă pentru prima dată. În pregătirile din timpul sarcinii, pe lângă hăinuţe şi jucării, am început să adun pentru fetiţa mea cărţile cu ajutorul cărora să-i «construim» biblioteca. Mi-am dorit ca primele întâlniri ale Gloriei cu magica lume a cărţilor să fie cât mai plăcute şi mai atractive, dar să îşi păstreze, în acelaşi timp, rolul educativ. Aşa am ajuns să-l cunoaştem pe Pupo, dalmaţianul cu pete multicolore care, asemenea copiilor, este într-o continuă aventură a descoperirii lumii înconjurătoare. Colecţia de cărţi Pupo, cele mai frumoase cărţi educative româneşti, este creaţia Mirabelei Les, iar ilustraţiile cărţii, a căror autoare este Mirela Pete, sunt absolut minunate.“

 

Adela Smeu,

CEO al retailerului de bricolaj Brico Dépôt România:

„Odată cu pandemia am reînvăţat, cu siguranţă, bucuria lucrurilor simple. O plimbare în aer liber, un buchet de flori proaspete care să îţi însenineze camera după (prea) multe ore petrecute la biroul de acasă, aroma delicioasă a produselor calde de patiserie şi exemplele ar putea continua. I-am descoperit cu bucurie pe cei de la Grain Trip - o brutărie artizanală de pe Nerva Traian, unde revin de fiecare dată cu plăcere pentru a lua pâine, croasanţi sau cafea proaspătă. Pot spune că a devenit deja ritualul preferat în zilele de duminică, imediat după plimbarea sau alergarea din parc. Şi recunosc, mă abţin cu greu să nu plec acasă cu toate produsele lor. I-aş mai menţiona şi pe cei de la florăria Florens, datorită buchetelor cu adevărat speciale pe care le fac şi manierei elegante în care le livrează întotdeauna. Tot o descoperire recentă este şi gama de produse Equilibrium de la Gerovital, ca o alternativă de îngrijire acasă în perioada pandemiei. De atunci le folosesc constant în rutina mea, nu numai pentru că sunt într-adevăr produse foarte bune, ci şi pentru că în felul acesta pot sprijini un brand 100% românesc.“