Style

O româncă a început cu tradingul de diamante şi acum are propria firmă de modă de lux. Care este povestea ei?

17 ian 2015 3385 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

A jonglat cu pietre preţioase, cu artă şi vinuri de colecţie. Astăzi, la 39 de ani, creează costume “bespoke” şi bijuterii unicat pe care de vinde clienţilor privaţi, colecţionarilor sau buyerilor. Este româncă însă îşi împarte timpul între Milano, Londra, Tokyo, Hong Kong şi Paris. Cine este Narcisa Pheres?

Incursiunea româncei în lumea luxului începe acum 16 ani când a început să lucreze ca trader într-o companie japoneză. Spre deosebire de traderii din sectorul financiar care au pe mână bani sau cei de la bursă care “se joacă” cu acţiuni, Narcisa Pheres s-a ocupat de pietre preţioase, de artă şi vinuri de colecţie.

„Mi-am început cariera mea de trader acum foarte mulţi ani în Asia. Jobul meu era  să mă ocup de partea de buying, iar clienţii mei era colectionarii  de artă, vinuri, bijuterii de colecţie şi pietre rare”, îşi aminteşte românca. Astăzi antreprenoarea deţine propria sa companie de bunuri de lux, însă înainte a lucrat ca trader atât din Japonia - Tokyo - cât şi din SUA, având pe mână pieţele asiatice mai puţin Japonia. „Timp de mulţi ani jobul meu a însemnat să călătoresc prin lume să achiziţionez piese de artă sau bijuterii rare. Am lucrat cu colecţionari privaţi, case de licitaţie, muzee, galerii, fonduri”, îşi aminteşte antreprenoarea care a creat ulterior brandul propriu Pheres care are activităţi atât în domeniul modei cât şi în cel al bijuteriilor.

Astfel, acum şapte ani românca a decis să renunţe la statutul de angajat pentru o companie proprie care astăzi se ocupă de designul şi producţia de bijuterii high-end şi de articole de modă de lux. “Suntem activi în Asia şi Europa şi am început de câţiva ani să ne extindem încet încet şi pe piaţa nord-americană.”

Clienţii companiei sunt, potrivit Narcisei Pheres, atât companiile - lanţurile de magazine şi buyerii - cât şi casele de licitaţii, clienţii privaţi şi colecţionarii. Hainele realizate sub brandul Pheres sunt realizate în întregime manual, fiind utilizate tehnici clasice de croitorie bespoke. Materialele - fie lână, mătase, caşmir sau bumbac egiptean - sunt de provenienţă italiană sau britanică.

“Pheres face în mare parte piese unicat şi încercăm la fiecare produs pe care îl lansăm  să venim cu ceva nou ori prin design şi construcţia obiectului, ori prin materialele folosite.” Antreprenoarea, care este de altfel “creierul” departamentului de design al companiei, spune că fiecare colecţie încearcă să iasă din tipare, iar ultima a pariat pe hainele realizate din fibre naturale, ecologice, fibre de cocos, ananas sau bambus.

Absolventă a Instituto di Moda Burgo din Milano şi a Central St Martins din Londra, secţiunea Fashion Marketing, Narcisa Pheres şi-a lansat prima colecţie proprie la Milano, Veneţia şi Tokyo în 2006. Primele sale piese au fost costume “su misura”, cămăşi de lux şi pantofi şi genţi din piele exotică. Ulterior a lansat şi o colecţie de butoni în colaborare cu artistul Massimiliano Schiavon care realizează piese din sticlă de Murano. Designerul român deţine de asemenea o certificare în designul de bijuterii obţinută la GIA, unul dintre cele mai cunoscute institute de cercetare al pietrelor preţioase din Statele Unite.

În acest context, astăzi, viaţa româncei se împarte între călătorii (minim una pe săptămână) şi întâlniri. “În general o zi din viaţa mea începe cu 2-3 espresso şi cu un update al pieţelor de capital. Continui apoi  cu o teleconferinţă cu biroul din Tokyo, cu CFO-ul companiei, după care încep să mă ocup pe rând de taskurile din agenda zilei respective.” Nicio zi nu arată însă ca precedenta.

 

 

Citeşte şi: