Style

Mişcarea este binevenită acum că au trecut sărbătorile, iar fitboxingul este o alternativă bună. Ce înseamnă şi cum se practică?

04 ian 2022 238 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Fitboxing este, pentru cei care au fost deja curioşi să testeze această experienţă, o formă de eliberare la finalul unei zile istovitoare de muncă. Sau în mijlocul ei, pentru cei care simt nevoia. Este şi numele pus pe două săli din Bucureşti unde se practică această activitate, adică o combinaţie de box şi exerciţii tip fitness menite să ardă calorii, cât mai multe calorii.

„Totul începe cu o încălzire de zece minute, apoi urmează câteva serii în care, timp de două minute, se loveşte sacul de box într-un anumit ritm, după indicaţiile disponibile pe un ecran, iar în alte două minute se fac diferite exerciţii funcţionale, precum abdomene, flotări sau genuflexiuni, sub îndrumarea unui antrenor şi în compania muzicii. La final, sunt cinci minute de pauză şi 1.000 de calorii arse în 47 de minute.“

Aşa explică, pe scurt, conceptul Fitboxing Mariano Castineiro, cel care a adus această idee de business pe piaţa locală, deschizând două astfel de centre, unu în clădirea City Office din sudul Bucu­reştiului şi unu în One Herăstrău Towers, în nord, ambele inaugurate în august 2021. În prezent, el dezvoltă afacerea îm­preună cu alţi doi parteneri - Răzvan Sin, managerul care a condus pentru o perioadă procesul de expansiune a spaniolilor de la Inditex, şi Andrei Pîrvulescu.

Fitboxingul combină diferite tehnici şi mişcări din box, kickboxing şi muay thai cu aerobic şi cross training. Cu mănuşile de box în mâini, adversarul este un sac de box care nu ripostează. Rezultatele fiecărei sesiuni de antrenament sunt înregistrate într-un sistem, astfel că fiecare client îşi poate urmări evoluţia în timp.

Conceptul vine din Statele Unite ale Americii şi nu are o istorie foarte îndelungată în spate. Businessul din care s-a desprins Fitboxing România poartă numele de Brooklyn Fitboxing şi este originar din Spania, iar cei care l-au preluat au ales un nume distinct pentru fiecare ţară. În România, responsabil cu dezvoltarea businessului este Mariano Castineiro, care este în prezent şi director de operaţiuni resurse umane pentru zona de sud a Europei în cadrul Amazon. Faptul că lucrează remote îi dă posibilitatea să se ocupe şi de dezvoltarea Fitboxing.

„Dintre clienţi, circa 70% sunt femei, iar 30% sunt bărbaţi. Cea mai frecventă grupă de vârstă este de 25-45 de ani, dar avem şi oameni de 15 sau de 55 de ani care vin. În general, este vorba despre angajaţii care lucrează la birou şi aleg să vină aici după serviciu, pentru a se elibera.“

Scopul lui Mariano Castineiro este ca Fitboxing să creeze în jurul său o comunitate, aşa cum s-a în­tâm­plat în Spania, unde s-a născut şi a crescut Brooklyn Fitboxing, început din 2015. Acolo există astăzi 130 de astfel de săli în toată ţara, dintre care 55 doar în Ma­drid. Treptat, businessul s-a extins şi în America Latină, dar şi pe plan european, în Belgia, Olanda, Ma­rea Britanie, Italia, Ungaria şi Rusia. „Ce am remarcat este că toţi clienţii români care au venit să încerce o dată au revenit apoi de mai multe ori. La primul antrenament, primesc mănuşile de box cadou din partea noastră, iar oamenii vin pentru că sunt curioşi şi vor să vadă despre ce este vorba“, adaugă Mariano Castineiro.

El însuşi face câte 47 de minute de fitboxing atunci când are ocazia, pentru că businessul este şi pasiune. Antrenorii care îi îndrumă pe cursanţi au mers chiar în Spania pentru a fi la rândul lor „antre­naţi“, astfel că exerciţiile care se fac la o clasă din centrul din Bucureşti sunt identice cu cele din toate celelalte ţări în care este prezent grupul.

Cei trei antreprenori care dezvoltă Fitboxing pe piaţa locală au investit 275.000 de euro în primele două centre, iar ţinta lor este să ajungă la zece săli în Bucureşti în următorii patru ani. Pe termen lung, vizează 25 de astfel de centre distribuite peste tot în ţară, scanând oraşe precum Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa, Braşov şi Iaşi. Cu circa 200 de abonamente pe lună, în trei luni businessul ar putea ajunge la breakeven, spune Mariano Castineiro.

„În Spania există o sală la 100.000 de locuitori, după asta ne ghidăm. În Bucureşti, unul din următoarele centre am vrea să fie în zona Timpuri Noi, apoi vrem câte unul în Cotroceni şi în centru, între Piaţa Victoriei şi Piaţa Unirii, astfel încât să acoperim cât mai bine tot oraşul. Probabil că următoarea sală o vom deschide în primul trimestru din 2022.“

Pentru expansiune, cel mai important este ca spaţiile să se afle în zone de birouri, să aibă suprafeţele de circa 200 de metri pătraţi şi un format compact, fără coloane sau alte elemente care să perturbe desfăşurarea unui antrenament. Un abonament la Fitboxing costă între 300 de lei pentru opt şedinţe pe lună şi 500 de lei pentru acces lunar nelimitat.

Ambiţiile lui Mariano Castineiro sunt mari, el văzând în România o ţară a oportunităţilor, aşa cum a găsit-o, de altfel, şi în 2010, când a venit aici pentru prima dată, în calitate de manager de HR pentru reţeaua de benzinării Agip, deţinută pe atunci de italienii de la Eni, dar preluată între timp de grupul petrolier ungar MOL. După doi ani în România,

s-a întors în Spania, ţara lui natală, unde a lucrat în cadrul Inditex, iar în 2014 a revenit în România, delegat al aceluiaşi grup.

Încă doi ani mai târziu, în 2016, a plecat în Italia, unde s-a ocupat de departamentul de resurse umane pentru Zara, unul dintre brandurile care fac parte din Inditex, apoi s-a mutat la francezii de la BNP Paribas. Experienţa l-a purtat, de-a lungul anilor, în multe locuri din lume, ajungând până în Norvegia şi chiar Canada, însă de aproape doi ani a ales să se dedice României. Pentru câtă vreme? Doar fitboxingul va putea răspunde.

 

Andrei Mărginean, Enzo Margi: „Enzo Margi se adresează tuturor pasionaţilor de fashion care vor să iasă din tipare, pe care îi invităm să facă «A Bold Step» (Un pas îndrăzneţ - trad.) alegând produsele noastre. Din punctul de vedere al businessului, avem în vedere în special segmentul premium.“