Style

Am întrebat cinci oameni din business ce înseamnă acasă pentru ei. Ce am aflat? "Putem spune „acasă“ unei ţări, unui oraş, unei străzi, apartament sau putem numi „acasă“ un sentiment pe care îl purtăm în suflet"

24 aug 2020 703 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„Să-ţi vând un pont!“ este, probabil, una dintre expresiile - folosite în business şi nu numai - specifice culturilor din toată lumea. Cele mai bune surse de inspiraţie sunt, de cele mai multe ori, oamenii de lângă noi, aşa că După Afaceri Premium dă sfoară-n ţară şi pune reprezentanţii din lumea businessului în faţa unor provocări mai puţin stresante decât cele din viaţa de zi cu zi a afacerilor. 

Unora le-a priit, altora mai rău le-a făcut lucratul de acasă, un obicei care, pentru mulţi, încă se prelungeşte şi sunt premise să devină regulă. Cert este că „acasă“ a căpătat noi valenţe şi ceea ce până nu demult era doar oaza de relaxare a devenit spaţiu multifuncţional, cu mai multe atribuţii decât ne-am fi dorit. Am întrebat cinci oameni din business şi lifestyle cum s-a schimbat „acasă“ pentru ei şi ce mai înseamnă în vieţile lor, într-o perioadă plină de transformări. Impresiile lor le regăsiţi mai jos.

 

Rafaela Nebreda, proprietar şi managing partner al agenţiei imobiliare Imoteca:

Deşi lucrez în domeniul imobiliar, pentru mine „acasă“ are mai puţin înţelesul de casă, în sensul de construcţie sau proprietate imo-biliară. Acasă înseamnă familia, în sensul extins, aici incluzând şi prietenii, şi apropiaţii. În această perioadă, am simţit cu atât mai mult ce înseamnă acasă şi lipsa celor dragi din jurul meu. Am simţit cu atât mai mult lipsa lui „A“ din „acasă“, energia şi apropierea lor. Am reuşit să găsesc relativ rapid un echilibru pentru noua situaţie, în care a trebuit să împart acelaşi spaţiu pentru a fi profesor, mamă, antreprenor şi chiar şi student din nou. Sunt o persoană foarte adaptabilă şi optimistă prin structura mea, aşa că totdeauna încerc să iau ce e mai bun din fiecare situaţie. 

Perioada aceasta mă face să apreciez, odată în plus, apropierea oamenilor de calitate din jurul meu şi conceptul de „acasă“, inclusiv în sensul foarte larg al descoperirii locurilor noi din lume.

 

Nicoleta Chirica, fondatoarea brandului de genţi şi pantofi Iutta:

Cred că acasă este diferit pentru fiecare. Putem spune „acasă“ unei ţări, unui oraş, unei străzi, apartament sau putem numi „acasă“ un sentiment pe care îl purtăm în suflet. Pentru mine, acasă e starea de linişte din interiorul meu. Tot acasă mă simt şi în întâlnirea cu cineva drag. Sau în câteva locuri pe hartă, unde mă întorc cu dor. Acasă are varii sensuri şi locuri pentru mine.

 

Anita Panait, PR Consultant & Brand Strategist la agenţia Brandelligence:

Acasă e locul unde îmi găsesc mereu echilibrul, de unde îmi iau energia pentru a face faţă oricăror provocări. Nu am fost niciodată adepta muncii de acasă, decât atunci când aveam mare nevoie să am linişte pentru a scrie sau a pune cap la cap o strategie mai complexă. 

Munca de acasă în perioada aceasta plină de schimbări nu mi-a priit foarte tare. Am fost neproductivă, iar ineficienţa m-a urmărit la tot pasul. Pentru că mie îmi place ca acasă să rămână locul zen, locul unde mă pot deconecta, uita de presiunea proiectelor, deadline-uri şi agitaţie. Or, odată ce spaţiul meu se confundă cu cel de muncă, simt că pierd echilibrul de care am atâta nevoie. 

Eu iubesc şi activităţile specifice unei case, mă relaxează lucrul casnic, iar când lucrez de acasă, sunt mereu distrasă de câte ceva ce ar fi de făcut prin jur. Aşa că, imediat după ieşirea din starea de urgenţă, am găsit oportunitatea de a separa mediile şi de a lucra din nou dintr-un spaţiu menit să fie birou, în deplină siguranţă. 

 

Alexandru Rusu, Refrigeration Project Manager - Daikin Europe N.V., producător de aparate de aer condiţionat:

Casa mea, regulile mele! Aşa începea unul dintre pitch-urile unei agenţii de marketing la care am asistat acum ceva vreme şi care se pare că îmi aprinde până şi astăzi imaginaţia. Un slogan îndrăzneţ, ce părea că mi se potriveşte perfect. 

Pe vremea când casa mea reprezenta într-adevăr regulile mele, ale noastre, ale familiei, acasă era acel loc în care mă întorceam mereu cu drag şi zâmbet după fiecare delegaţie, după fiecare zi petrecută la birou, după fiecare escapadă. Era refugiul meu de odihnă, de petrecut timp cu prietenii, de savurat mici plăceri culinare gătite de noi şi acea origine din care mereu plecam dornic către o aventură.

Lucrurile s-au schimbat însă în ultima perioadă. Pe de o parte pentru că am petrecut, ca mai toată lumea, mai mult timp acasă decât în ultimii mulţi ani adunaţi la un loc, ştergând în fiecare zi liniile ce delimitau spaţiul intim de orice altceva. 

Dar pentru mine schimbarea a fost mai profundă decât atât, pentru că am învăţat că acasă poate fi şi departe de casă, dat fiind că acum mai puţin de două luni casa mea s-a mutat peste hotare. Aşadar, în această lume nouă în care mă aflu, mi-am creat un nou sentiment de acasă, cu doar câteva dintre lucrurile ce până nu demult defineau spaţiul meu şi regulile mele. Am aflat aşadar că acasă poate însemna şi siguranţă, familiaritate, un refugiu de la tot ce e nou şi diferit, chiar dacă acum până şi acasă este diferit.

 

Ioana Uretu, fondatoarea Cărţi, Dulciuri şi Flori:

Acasă este locul unde te întorci mereu cu drag, acolo unde tu eşti cu adevărat tu. Acasă e acolo unde nu sunt motive care să te facă să pleci. Este mai degrabă o stare mentală sau emoţională.

În contextul economic şi social actual, pentru mine şi businessul meu, „acasă“ a fost cu miros de prăjituri şi flori, de lucru în echipa completă ală­turi de colegii mei, în­cercând să aducem bucurie şi să ne „îndulcim“ consumatorii prin produsele noastre. Am pus foarte mare accent pe infrastructura digitală şi am îmbunătăţit-o, astfel încât să se poată comanda online produsele, cu livrare eficientă şi rapidă. Am observat solidaritate şi empatie în rândul clienţilor noştri, oferind foarte multe cadouri cu mesaje de încurajare şi motivare.

Cred că în această perioadă de schimbări şi incertitudini, adaptabilitatea, responsabilitatea şi calmul sunt elementele-cheie pentru a găsi echilibrul.