Doamnele businessului românesc au fondat sau conduc unele dintre cele mai puternice afaceri locale. Lucrează în banking, advertising, comunicare, avocatură sau în domeniul cosmeticelor. Conduc echipe de sute sau chiar mii de oameni. Semnează tranzacţii care au puterea să reconfigureze domeniul în care activează sau economia în ansamblul său.
Cei mai mulţi le cunosc doar prin prisma businessului şi al carierei, rezultatele fiind cele care au vorbit de la sine, fie că a fost vorba de cifre, de campanii, contracte, lansări sau tranzacţii.
Ceea ce fiecare dintre ele a reuşit profesional reprezintă însă doar o parte din ceea ce le reprezintă, doar câteva capitole dintr-o carte mult mai stufoasă şi interesantă.
Ce am vrut să aflăm noi este însă cine sunt ele după afaceri, după ce pleacă de la birou. Am întrebat şi am aflat despre timp liber şi vacanţe, despre pasiuni şi stil. Ce am descoperit, aflaţi în paginile ce urmează!
Partenerul nostru în această incursiune după afaceri este Bijuteria Teilor, o companie fondată în anul 1998 în Piteşti, odată cu deschiderea primului butic pe strada care i-a împrumutat numele şi aerul romantic şi preţios. Despre diamante, rubine sau smaralde s-au scris cărţi, tratate şi chiar cântece care, nu fără motiv, le-au ridicat pe piedestalul pe care se află astăzi.
Ce a făcut Teilor a fost să continue să creioneze poveşti în jurul acestor geme strălucitoare. Fiecare colecţie spune o nouă poveste, fiecare capitol fiind redactat de artizanii bijutieri cu fiecare piesă nou-creată. Cea mai importantă şi longevivă colecţie a Teilor este Pure Diamonds, care după cum îi spune şi numele este creionată în jurul diamantelor, considerate nu fără motiv cele mai bune prietene al fetelor.
În paginile ce urmează, artizanii Teilor au ales cu migala care îi caracterizează o bijuterie statement pe care ei o consideră potrivită pentru fiecare dintre doamnele alese cu la fel de mare atenţie de După Afaceri Premium.
Cum ne-a venit ideea acestei asocieri? De la o afirmaţie recentă a CEO-ului Teilor. “Am observat că în vremuri incerte oamenii fac achiziţii pentru tezaurizarea banilor. Bijuteriile sunt văzute ca investiţii”, fiind adevărate opere de artă, piese ce pot fi lăsate moştenire din generaţie în generaţie.
Conduce business-ul grupului de comunicare şi advertising Ogilvy pe piaţa locală de aproape 17 ani. Este unul dintre cei mai cunoscuţi CEO din industria de advertising din România. Din 2012, tot din poziţia de CEO, Manuela Necula conduce şi operaţiunile din România ale Hogarth WW, compania de servicii de marketing deţinută de grupul WPP, grup care integrează mai multe companii printre care şi Ogilvy. Începând cu anul trecut, executivul român coordonează şi operaţiunile Wunderman pe piaţa locală, ca urmare a integrării brandului în grupul Ogilvy.
Este pasionată de publicitate încă din vremea studenţiei, însă cariera sa nu a debutat în domeniu. Primul său job a fost în cadrul lanţului Pizza Hut, a fost primul manager de restaurant al acestui business în România.
La 28 de ani primeşte poziţia de account executive în cadru agenţiei D’Arcy DMB&B, ulterior devenind client service director şi membru al Consiliului Director. De asemenea, este responsabilă cu înfiinţarea biroului din Republica Moldova, din cadrul reţelei D’Arcy.
În 2003, se alătură echipei Bates/141 ca managing director adjunct, iar după un an, grupul WPP achiziţionează agenţia de advertising. Compania este înglobată de grupul Ogilvy în România, grup care include companiile de media Mindshare şi Mediaedge;cia. În acest context, Manuela Necula este numită head of country pentru întregul grup.
Un obiect pe care îl port întotdeauna cu mine şi care mă reprezintă este… un inel celtic, cu o simbolistică importantă pentru mine.
Cartea pe care o citesc acum este… „Talking to Strangers“, a lui Malcom Gladwell.
Pasiunea mea este… reprezentată de călătorii. Mi se pare că nimic nu te poate ajuta mai mult să-ţi deschizi mintea şi să evoluezi decât călătoriile. Îmi place enorm să descopăr locuri noi, să încerc să înţeleg cum trăiesc oameni din culturi şi societăţi diferite, să vizitez muzee, să descopăr gastronomia locală, să merg la spectacole, etc. Poate cel mai mult, însă, îmi place să mă pierd pe străzile unui oraş unde am ajuns pentru prima oară şi să respir, pur şi simplu, atmosfera locului respectiv. O prietenă bună mi-a spus odată că eu sunt călătoare, nu turistă. M-a bucurat mult că aşa mă vede ea şi cred că este foarte corect.
Destinaţia de vacanţă pe care aş recomanda-o este… Corsica.
O descoperire recentă din Bucureşti este… Bucureştiul văzut prin ochii organizaţiei Arcen. Este vorba despre proiectul lor de trasee culturale pietonale în diverse cartiere istorice ale oraşului, „Cu bastonul prin Bucureşti“. Îmi place proiectul şi faptul că este organizat de un grup de tineri voluntari extrordinari. Aşa cum îl definesc chiar iniţiatorii, acest proiect este o invitaţie pentru înţelegerea patrimoniului şi peisajului cultural al Bucureştiului şi un manifest civic de recuperare a memoriei oraşului. Plimbările acestea m-au ajutat să descopăr un Bucureşti fascinant, de care m-am îndrăgostit iremediabil.
Ceasul pe care îl port la mână este.... Tag Heuer Carrera. Este un ceas bărbătesc, care, pentru un motiv de neînţeles, mi se potriveşte perfect. E primul ceas pe care mi l-am cumpărat, după vreo cinci ani de când intrasem în advertising şi a rămas în continuare favoritul. Cred că m-a atras şi headline-ul campaniilor publicitare Tag Heuer de la vremea respectivă, „Don’t crack under pressure“.
Parfumul meu preferat este… orice parfum cu miros de ploaie şi de mare.
Beau întotdeauna cu plăcere un pahar de… şampanie.
Primul lucru pe care îl fac când ajung într-un oraş nou este… să cer părerea localnicilor despre ce anume ar trebui să explorez neapărat, în momentul respectiv, din viaţa oraşului. Localnicii pot fi colegi, prieteni, cunoscuţi sau, pur şi simplu, concierge-ul hotelului unde locuiesc. Sfaturile lor s-au dovedit de cele mai multe ori nepreţuite. Fiind o călătoare pasionată, mă documentez cât pot mai bine înainte de a ajunge într-un oraş şi am o idee destul de clară despre ce anume aş dori să văd şi ce experienţe aş dori să trăiesc în locul respectiv. Cumpăr bilete la muzee sau spectacole în avans, fac rezervări la restaurante, însă s-a dovedit de fiecare dată că există lucruri care se întâmplă în fiecare oraş, parte din viaţa acestuia, pe care le afli mai curând de la localnici.
Un artist pe care l-aş colecţiona dacă aş putea este… Banksy. Originalitatea, spiritul liber, activismul şi determinarea sa m-au fascinat dintotdeauna.
Sporturile pe care le practic cu plăcere sunt… Nu sunt o fire sportivă şi singurul sport pe care îl agreez este înotul. Am descoperit însă, în ultimii ani, bucuria plimbărilor în ritm alert în natură, dimineaţa. E unul dintre cele mai plăcute moduri în care îmi încarc bateriile şi îmi limpezesc gândurile, înainte de începerea unei zile.
Restaurantul meu preferat este… MEDOUSA, o tavernă pierdută în Madrakia, Milos.
Un loc de neuitat pe care l-am descoperit în călătoriile mele este... Fundaţia Maeght – cea mai importantă fundaţie privată dedicată artei, din Franţa. Este situată în apropierea idilicului sat Saint Paul de Vence din regiunea Provence, într-un cadru natural mirific, în vârful unui deal, cu o vedere superbă către mare. Dealerii şi colecţionarii de artă modernă, Marguerite şi Aimé Maeght, au reprezentat şi au fost prieteni cu mulţi dintre artiştii prezenţi aici şi au plecat de la un concept extrem de original în construcţia acestui loc minunat. Artiştii prezenţi în expoziţia permanentă, pictori şi sculptori, au colaborat cu arhitectul şi au creat lucrări integrate atât în clădire, cât şi în natura înconjurătoare. Labirintul lui Miro, piscina lui Georges Braque, curtea interioară a lui Giacometti, precum şi capela reuşesc să facă din acest loc o oază extraordinară de linişte şi inspiraţie pentru oricine îl vizitează.
În frigiderul meu veţi găsi întotdeauna… brânzeturi şi vin alb.
Obiectele mele preferate din garderobă sunt… o pereche de cizme de călărie, extrem de comode, primite în dar acum 11 ani, atât de clasice încât sunt atemporale.
Site-urile pe care le citesc cu plăcere sunt… Vanity Fair, WIRED, TED, Campaign, Culture Trip.
Diamonds are forever
Există trenduri trecătoare şi există materiale şi piese care trec testul timpului şi care nu-şi pierd din valoare indiferent cât de mulţi ani trec peste ele. Aurul este unul dintre acele materiale atemporale, la fel şi diamantele. Aurul alb are o eleganţă aparte. Are un aer de gheaţă care îl face să emane putere, iar când este asortat cu diamante strălucitoare, rezultatul este cu atât mai evident, precum în cazul acestei perechi de cercei inspiraţi de natură.