Gadget

Opt obiceiuri la care trebuie să renunţi dacă vrei o carieră de succes

13 oct 2012 8204 afişări de Mădălina Panaete
Opt obiceiuri la care trebuie să renunţi dacă vrei o carieră de succes

Te întrebi de ce nu poţi avansa în carieră sau de ce eşti ocolit atunci când vine vorba de măriri de salariu, promovări sau proiecte importante?

Răspunsul poate fi chiar la tine, în unul dintre obiceiurile care pot dăuna dezvoltării carierei tale, scrie Daily Mail.

Opt obiceiuri care nu te vor ajuta deloc în carieră:

1. Nu-ţi promovezi propria muncă
Munca ta poate fi extraordinară, dar dacă ştii doar tu asta atunci nu poţi să-ţi îmbunătăţeşti reputaţia, salariul sau să ai mai multe oportunităţile de avansare.
Asigură-te că şeful tău ştie de toate realizările tale, de tot ce faci în plus la locul de muncă, pe lângă atribuţiile tale de zi cu zi.

2. Devii defensiv
Dacă devii defensiv când nu primeşti un feedback pozitiv despre munca pe care ai depus-o, cariera ta poate fi în pericol. Colegii vor începe să te evite, iar şeful tău nu îţi va mai spune ce ai putea să îmbunătăţeşti la modul tău de lucru.

3. Iei decizii pripite
Fie că este vorba de renunţarea la o slujbă pentru că şeful ţi-a spus ceva ce nu ţi-a plăcut, fie că vrei să accepţi un loc de muncă fără să te gândeşti îndeajuns la acest lucru, nu trebuie să iei decizii în grabă pentru că ele îţi pot afecta iremediabil cariera, dar şi reputaţia şi bugetul.

4. Eşti prea negativist
Dacă te plângi des de noile proiecte, politicile companiei şi de ce le ia atât de mult celor de la IT să rezolve o problemă, vei crea o impresie negativă celor din jur.

5. Obişnuieşti să minţi
Dacă eşti prins că ai minţit, chiar dacă este un lucru minor sau nu poate fi dovedit, îţi vei pierde credibilitatea, iar acest lucru este greu de recâştigat.
Poţi să fii onest în următorii trei ani, dar vei fi ţinut minte ca persoana care a minţit şi care nu poate fi de încredere.

6. Eşti dezorganizat
Oamenii sunt atenţi dacă faci ceea ce ai spus că vei face, chiar dacă este vorba despre lucruri minore precum redirecţionarea unui document pe care l-ai promis într-o sedinţă. Dacă nu-ţi respecţi promisiunile, oamenii nu vor mai avea încredere în tine şi nu vei mai fi considerat un om de cuvânt.

7. Nu poţi să te obişnuieşti cu tehnologia
Poate este foarte confortabil modul în care obişnuieşti să faci unele lucruri acum şi crezi că nu ai nevoie să înveţi cum funcţionează noile tehnologii, dar în timp vei fi lăsat în urmă de colegii tăi care sunt mai receptivi la noutăţi.

8. Nu eşti insistent sau hotărât
Dacă tu crezi că o decizie este greşită, un proiect este sortit eşecului sau că meriţi o mărire de salariu, managerii vor ca tu să le spui asta. Bineînţeles, este o diferenţă între a fi insistent şi a fi băgăreţ, dar să-ţi spui opinia într-un mod profesional este cheia succesului garantat.

Citeşte şi: