Auto

Test drive cu Talisman, pariul cu care francezii de la Renault luptă în arena maşinilor de clasă medie

21 sep 2015 3797 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Clasa medie rămâne ultima arenă de luptă între marii constructori auto „de volum“ care doresc să-şi etaleze performanţele tehnologice în segmentul limuzinelor. Acesta este motivul pentru care Ford a lansat pe Mondeo cele mai noi tehnologii ale sale. La fel a făcut şi Peugeot cu 508, Opel cu Insignia şi desigur Volkswagen cu Passat, cu toate că nemţii mai au în portofoliu Touareg şi Phaeton.

Renault revine în arenă de această dată cu Talisman, renunţând astfel la numele de Laguna. Misiunea sa nu este uşoară, având în vedere că francezii vor să se întreacă direct cu liderul clasei, VW Passat, tocmai lansat într-o nouă generaţie.

Special pentru a ataca liderul segmentului, celebrul designer Laurens van den Acker a optat pentru un design clasic, elegant şi sobru, nu a mai dorit să experimenteze aşa cum au făcut predecesorii lui, mai ales că modele precum Laguna sau vechiul Vel Satis nu au impresionat ca vânzări.

Principala noutate a lui Talisman este faptul că se doreşte a fi singura limuzină de clasă medie care vine atât cu suspensii adaptive, care până de curând erau disponibile numai pe segmentul premium, cât şi cu direcţie integrală, din nou o soluţie specifică segmentului de top. O astfel de direcţie care controlează atât roţile din faţă cât, şi pe cele din spate a fost introdusă pe modele precum BMW Seria 8 în anii ’90 sau mai recent pe generaţia actuală a Seriei 7 şi pe noul Audi Q7 lansat în primăvara acestui an.

Sistemul Multi-Sense controlează în acest caz atât setările amortizoarelor, cât şi răspunsul direcţiei, alături de cel al motorului şi al cutiei de viteze automate. Aceste setări generează şi noi ambianţe în habitaclu, dar şi, în premieră, ajustări ale scaunului şoferului. Multi-Sense dispune de patru moduri - Comfort, Sport, Eco şi Neutral alături de un mod Perso ce permite celui de la volan să ajusteze singur setările dorite.

Tocmai pentru că Talisman se doreşte a fi o adevărată limuzină, scaunele faţă dispun de încălzire, funcţii de masaj şi pot fi ajustate pe zece direcţii, în timp ce tetiera poate fi reglată în şase moduri.

Alături de saltul tehnologic, cei de la Renault profită de colaborarea cu Daimler şi au implementat sistemul german de calitate în uzina unde este asamblat Talisman, alături de creşterea calităţii materialelor interioare. Spre exemplu, versiunea de top, Initiale Paris, va dispune inclusiv de o planşă de bord acoperită cu piele Nappa, una dintre cele mai scumpe disponibile pentru interiorul automobilelor.

Şi într-o eră a tehnologiei, nu se poate omite un detaliu cum ar fi sistemul multimedia al automobilului, în acest caz noua generaţie a R-Link alături de noul sistem head-up display. Tableta R-Link este acum amplasată vertical pe planşa de bord şi are o diagonală de 18 cm în versiunea standard sau 22 cm în cea opţională.

Preţul oficial nu a fost comunicat momentan, însă cel mai probabil va porni de la aproximativ 20.000 de euro cu TVA şi se va duce la peste 40.000 de euro, în funcţie de echipamente. Pentru prima dată în mulţi ani se pare că Renault a renunţat la experimente de design şi „merge la sigur“, urmând strategia lui Laurens van den Acker care a desenat deja modele care sunt în top vânzări pe segmentele lor precum Clio şi Captur.