Auto

Potrivit pentru pandemie? Noul Mini Cooper SE, primul model electric de serie lansat de constructorul britanic, vine să susţină transportul individual, fără a contribui la încălzirea globală

02 aug 2020 484 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Distanţarea socială implică, printre altele, şi renunţarea la transportul în comun, însă în tot acest ansamblu nu trebuie ignorat nici elementul „eco“. Cu noul Cooper SE, primul model electric de serie lansat de constructorul britanic, MINI vine acum să susţină şi transportul individual, fără a contribui la încălzirea globală.

La aproape 12 ani de când BMW Group anunţa demararea testelor pentru MINI Electric, primul model de serie propulsat de baterii şi-a făcut oficial apariţia şi pe piaţa locală, după ce în toamna anului trecut era prezentat în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

Noul MINI Cooper SE, primul automobil electric produs în serie mare din istoria mărcii, a debutat la jumătatea lunii martie pe piaţa din România, fiind printre puţinele maşini noi lansate în timp de „lockdown“, în vremea pandemiei. Pe de altă parte, în contextul în care maşina este acum cel mai sigur mijloc de transport, iar un automobil electric poate face diferenţa într-un oraş, lansarea a venit la timp. Şi dacă mobilitatea poate veni fără poluare, cu atât mai bine.

Cooper SE este primul automobil compact premium cu sistem electric de propulsie, ce oferă experienţa unui condus urban durabil şi oferă o experienţă diferită la volan. Maşina are la bază modelul „convenţional“ MINI Hatch cu trei uşi, însă vine cu un design care a primit accente specifice.

În plus, reglajul tradiţional al suspensiei şi centrul de greutate foarte coborât, ca rezultat al poziţionării bateriei de înaltă tensiune în podeaua maşinii, oferă o mai bună stabilitate şi implicit un plus de sportivitate. Faptul că un motor electric livrează imediat cuplul motor înseamnă că maşina poate avea un comportament rutier specific unui „go-kart“. Iar bateria litiu-ion cu o capacitate brută de 32,6 kWh permite o autonomie electrică de 235-270 de kilometri.  Primul model electric din istoria mărcii este realizat în Regatul Unit, la uzina MINI din Oxford, iar livrările au demarat deja. Modelul este însă unul european dat fiind că tehnologia de propulsie a fost rea­­lizată la centrul de excelenţă pen­tru mobilitate electrică al BMW Group din Dingolfing şi Landshut. Momentan, oficialii BMW Group au subliniat că nu au în plan o altă versiune, fie una mai „slabă“ decât cea prezentată acum sau una de performanţă precum „John Cooper Works“. Dar desigur, nu trebuie ignorat faptul că cei de la BMW pregătesc sub propriul brand şi mai multe modele pe baterii.