Auto

Pierdut prin Bavaria la volanul unui Seria 2 Active Tourer de la BMW. "Această regiune o poţi descoperi cel mai bine la volan, şi nu doar pe autostrăzi, ci şi pe drumurile secundare cu ajutorul cărora te pierzi prin păduri, prin satele pline de tradiţii"

30 dec 2022 418 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Seria 2 Active Tourer de la BMW doreşte să menţină interesul publicului pentru zona automobilelor multifuncţionale. Mai înalte, cu o gardă la sol o idee mai generoasă şi cu un interior spaţios, modelele din această familie mizează astfel atât pe publicul pasionat de condus, cât şi pe cel cu un pronunţat simţ practic.

Sudul Germaniei este o zonă puternic industrializată. Aici este totodată „leagănul” performanţei în industria auto. Uzinele BMW, Mercedes-Benz şi Audi sunt la cel mult două ore distanţă unele de altele.

Dar dincolo de industria auto şi de performanţele tehnologice ale companiilor de zonă, Bavaria este şi un paradis pentru turiştii aflaţi în căutarea castelelor istorice, a satelor autentice şi a munţilor semeţi.

Tot Bavaria este şi regiunea pe care o poţi descoperi cel mai bine la volan. Şi nu doar pe autostrăzi, ci şi pe drumurile secundare cu ajutorul cărora te pierzi prin păduri, prin satele pline de tradiţii şi care te conduc către oameni pasionaţi de creşterea cailor sau de agricultură biologică ori către restaurantele unde mâncarea aburindă îşi aşteaptă mesenii.

Din acest motiv - sau mai degrabă spus şi din acest motiv - în sudul Germaniei condusul poate fi extrem de plăcut. La câmpie, pe drumurile sinuoase ale Alpilor sau, desigur, la umbra castelelor din zonă, precum spectaculosul Neuschwanstein, 223i Active Tourer a fost companionul perfect.

Acest model reprezintă o ultimă tentativă pentru un segment aproape dispărut – cel al monovolumelor.

În 2014, BMW a fost unul dintre ultimii jucători care s-au îndreptat către segmentul acesta, şi nu oricum, ci inclusiv prin ideea de a lansa un automobil cu tracţiune faţă. BMW-urile sunt prin tradiţie maşini puternice, cu tracţiune spate sau integrală. Nu faţă. Active Tourer a venit să schimbe asta.

Acum, cea de-a doua generaţie din serie, prezentată publicului la final de 2021, a venit să perfecţioneze designul şi să-i aducă un plus de dinamism.

Şi nu doar un plus. Seria 2 Active Tourer aduce tot ce are BMW mai nou, inclusiv cel mai spectaculos interior, reproiectat în totalitate. Acesta include un ecran central curbat, pentru cea de-a opta generaţie a sistemului iDrive, întocmai precum pe spectaculosul iX.

Designul exterior mizează pe ideea de crossover modern. În partea frontală a maşinii se remarcă grila BMW, mai generoasă, după modelul de la Seria 7, şi contururile subţiri ale farurilor.

La interior, geometria cockpitului şi o mulţime de alte detalii îşi iau reperele din conceptul interior al BMW iX. Panoul de instrumente subţire, ecranul central curbat, cotiera „plutitoare“ cu panou de control integrat şi o reducere generală a numărului de elemente fizice de control, toate acestea creează o ambianţă premium modernă.

Deşi pare că interiorul a fost regândit doar din raţiuni estetice, de fapt există şi motive practice pentru modul în care arată 223i Active Tourer – mai mult confort şi locuri mai ascunse pentru depozitare.

Spaţiul de sub cotieră este folosit drept compartiment de depozitare, în timp ce zona din faţa lui găzduieşte suporturi pentru pahare şi un spaţiu nou conceput pentru smartphone. Telefonul rămâne vizibil conducătorului şi pasagerului din faţă, iar ca opţiune poate fi încărcat wireless.

Comparativ cu predecesorul său, noul BMW Seria 2 Active Tourer le oferă ocupanţilor celor cinci locuri ale sale un confort vizibil mai bun pe distanţe lungi.

Scaunele multireglabile nou dezvoltate pot fi comandate opţional şi cu Sensatec perforată sau piele Vernasca.

De asemenea, pe lista de opţiuni sunt scaunele sport, cu reglare electrică (inclusiv funcţia de memorie) sau cu o funcţie de masaj. Confortul acustic şi protecţia ocupanţilor au fost sporite şi ele. La conceptul integrat de siguranţă pasivă se adaugă un nou airbag între conducător şi pasagerul din faţă.

Dacă un BMW „obişnuit“ mizează pe sportivitate şi caracter dinamic, în cazul unui Active Tourer şi confortul are un cuvânt greu de spus. Construcţia caroseriei reduce masa în timp ce creşte rigiditatea, ampatamentul e lung şi ecartamentele sunt mai largi decât ale predecesorului.

Toate aduc un plus când vine vorba de confort, indiferent că este vorba de un traseu montan, de mersul pe autostradă sau într-un oraş. Iar ce zonă mai bună să testezi asta decât Bavaria, care le are pe toate?