
George Ţapu, acţionarul principal al ARTSANI, cel mai vechi şi de încredere brand de bricolaj din Prahova, s-a asociat cu Mircea Iancu, un antreprenor în domeniul energiei verzi, şi vor să performeze în domeniul sistemelor fotovoltaice. Prima ţintă pentru noul brand, ARTSANI Energy: să devină liderul pieţei locale al montării de panouri fotovoltaice.
De la şedinţa cu părinţii la întâlnire de afaceri
De profesie ingineri, George Ţapu şi Mircea Iancu s-au cunoscut acum câţiva ani la o şedinţă cu părinţii, fetele lor fiind colege de clasă. De atunci au păstrat o relaţie de amiciţie, transformată de curând într-una de afaceri.
”După câteva întâlniri şi discuţii de principiu, în toamna anului trecut i-am propus lui Mircea să intrăm pe piaţă aşa cum trebuie, cu o companie nouă, bazată pe brandul ARTSANI.
El avea experienţă pe piaţa panourilor solare, eu veneam cu o infrastructură de business solidă.
Foarte important de subliniat, brandul nostru beneficiază de o foarte mare încredere din partea clienţilor, pe care îi servim de peste 23 de ani.
În plus a contat că îl apreciez pe Mircea ca om şi, mai ales, ca specialist în sisteme fotovoltaice, cu o amplă experienţă managerială la o mare companie de telecomunicaţii din România. Este foarte serios, de încredere şi am simţit oportunitatea că putem face echipă.
Nu am greşit. Beneficiind de know-how-ul şi bunele practici ale ambelor companii, ARTSANI (compania mamă) şi ReEnergy (compania care a adus inputul de energie şi cunoaştere a noului asociat), ARTSANI Energy începe să se impună într-un peisaj economic ce seamănă azi cu o junglă. N-o spun eu, o spun cifrele”, povesteşte George Ţapu.
Mircea intervine în discuţie, zâmbind: ”M-am simţit atunci ca la un interviu. Până la urmă a ieşit bine”.
Cei doi au bătut palma, iar în decembrie 2024 a fost înfiinţată compania ARTSANI Energy, în care ARTSANI deţine pachetul majoritar de acţiuni (51%).
Experienţa antreprenorilor a contat în noul business
Mircea Iancu este unul dintre managerii de top din Prahova, având o experienţă de peste 15 ani în multinaţionale precum Vodafone. După ce a coordonat departamente cu 400 de oameni, Iancu a luat decizia să devină antreprenor. El a simţit oportunitatea reprezentată pe termen mediu şi lung privind piaţa fotovoltaicelor, de la instalare (kit complet pentru panouri fotovoltaice şi baterii) până la mentenanţă.
”Am activat mult timp în companii de top, acumulând o experienţă managerială deosebită. Ulterior, am derulat o afacere în educaţie, având o grădiniţă privată, afterschool şi un centru de limbi străine. După pandemie am simţit nevoia să fac o schimbare majoră.
Fiind absolvent al unei facultăţi de electronică, a fost oarecum natural să studiez cu mai multă atenţie zona de energie regenerabilă.
Am început studiez despre sistemele de panouri fotovoltaice, am analizat modalităţile prin care poate fi optimizată exploatarea acestora de către clientul final.
Ca urmare a acestui proces, am văzut care sunt punctele tari şi punctele slabe ale pieţei sistemelor fotovoltaice din zona noastră.
De altfel, toate soluţiile pe care le propune ARTSANI Energy au în vedere acest obiectiv: montajul panourilor fotovoltaice şi optimizarea performanţelor echipamentelor în beneficiul clientului final.
Din 2022 am început să activez în domeniul energiei verzi, însă anul trecut fostul meu partener a plecat în SUA pentru a derula acelaşi model de afacere, bazat pe panouri fotovoltaice. A fost momentul în care propunerea lui George de înfiinţare a ARTSANI Energy s-a concretizat”, spune Mircea Iancu.
Experienţa celor doi antreprenori şi-a spus cuvântul, portofoliul noii companii numărând astăzi câteva zeci de clienţi care şi-au montat panouri solare cu specialiştii ARTSANI Energy.
”Numărul clienţilor creşte de la o săptămână la alta, fapt care ne confirmă încrederea de care se bucură brandul ARTSANI printre clienţii săi.
Prima noastră ţintă este să devenim lider de piaţă în Prahova până la finalul anului. Ulterior ne gândim să intrăm şi în judeţele vecine.
De ce ne aleg oamenii? Pentru că în cei 23 de ani de activitate în care a interacţionat, în medie, cu peste 50.000 de clienţi lunar, brandul ARTSANI s-a impus prin seriozitate, respectarea termenelor, asigurarea serviciilor de garanţie şi post garanţie etc.
Într-un studiu de piaţă pe care l-am făcut recent, gradul de satisfacţie al clienţilor ARTSANI depăşeşte o favorabilitate de 90%. Aceşti oameni, fie ca familii, fie ca mici afaceri, sunt şi primii noştri clienţi.
Inspirate din practicile companiei mamă, principiile după care lucrăm la ARTSANI Energy sunt: personal calificat, kituri complete de panouri fotovoltaice, materiale şi componente de cea mai bună calitate, servicii prompte de garanţie şi post garanţie” spune Mircea.
”Prefer să montez sisteme fotovoltaice puţin mai scumpe, dar care îmi permit să ofer o garanţie reală, atât pentru produse, cât şi pentru serviciile prestate.
La fel ca ARTSANI, şi noi vom fi pe piaţă şi peste 20 sau 25 ani, şi mereu vom pune interesul clientului pe primul loc.
Acesta este principalul motiv pentru care ARTSANI Energy pune la dispoziţia clienţilor servicii complete: de la consultanţă şi evaluare, alegerea sistemului fotovoltaic potrivit nevoilor, instalare şi punere în funcţiune, documentaţie prosumator, servicii de mentenanţă şi garanţie, până la asigurarea investiţiei.
Chiar dacă ne diminuăm marja de profit prin aceste servicii conexe, aşa cum spuneam, ne dorim să avem clienţi mulţumiţi pe termen lung”, adaugă Mircea.
Importanţa calităţii la sistemele fotovoltaice
Acesta atrage atenţia asupra capcanei în care cad mulţi români interesaţi de aceste sisteme fotovoltaice.
”Sistemele fotovoltaice sunt soluţii pe care clienţii noştri ar trebui să se bazeze zeci de ani. Din acest motiv, produsele selecţionate, soluţia de implementare, tipul de structură sau de echipamente trebuie alese cu grijă, fără a face compromisuri.
Lipsa unor reglementări clare în acest domeniu şi dorinţa unor instalatori de a oferi cele mai mici preţuri conduce la soluţii tehnice neconforme, garanţii neacoperite şi calitate proastă a serviciilor prestate.
Aveţi grijă ce sisteme de fotovoltaice cumpăraţi şi cu cine le montaţi pentru că o aparentă ”economie” făcută astăzi se poate dovedi o viitoare sursă de mari probleme.
Nu oricine poate garanta durabilitatea şi operarea în siguranţă a acestor sisteme”, spune Mircea Iancu, inginer autorizat ANRE.
Fire pragmatică, George Ţapu este de părere că piaţa sistemelor fotovoltaice va creşte foarte mult la toamnă, după ce consumatorii vor vedea facturile cu tarife nesubvenţionate.
”Atunci consumatorii vor vedea că factura este mai mare decât o rată pentru fotovoltaice şi că după patru ani îşi recuperează investiţia”, spune antreprenorul.
Despre ARTSANI
ARTSANI este unul dintre cele puternice branduri locale de bricolaj şi construcţii din judeţul Prahova. A început în 2002, ca o afacere de familie, şi a rămas până astăzi o companie cu capital privat integral românesc.
Are două magazine, la Ploieşti şi Buşteni, cu o suprafaţă totală de peste 25.000 mp şi 220 de angajaţi. Deţine în portofoliu 35.000 de produse (dintre care, 16.000 sunt materiale de construcţii şi sanitare). De peste 20 de ani, ARTSANI este partener de încredere pentru investitori, firme de construcţii, antreprenori, instituţii de stat şi persoane fizice.
