Generaţia Z, sau tinerii adulţi actuali, este o generaţie care ştie exact ce îşi doreşte şi nu se teme să acţioneze. Acest lucru este evident nu doar în modul în care îşi caută locuri de muncă, îşi mobilează casele şi intră în relaţii, ci şi în modul în care se îmbracă zilnic. Ce este atât de special la garderoba Generaţiei Z?
Cine sunt generaţia Z?
Născuţi undeva între 1995 şi 2010, abia îşi amintesc de o lume fără telefoane mobile, iar primul lor telefon a fost un model cu tastatură, nu un smartphone. Se simt confortabil în lumea digitală, stăpânind noile tehnologii, dar simţind deja latura lor întunecată - sunt conştienţi de cât de uşor pot deveni dependenţi. Când erau copii, au observat prieteni mai mari la începutul anilor 2000 îmbrăcându-se în stilul distinctiv Y2K. Mai târziu, ca adolescenţi, au întâlnit era hipster a blugilor skinny, motivul omniprezent al mustăţii şi imprimeul galaxiei. Stilul lor a fost modelat nu numai de tendinţele internaţionale, influenceri, vedete pop şi plasarea de produse din serialele de streaming de succes, ci şi de pandemia de coronavirus, care ne-a făcut să regândim linia dintre hainele de casă şi ţinutele pe care le vedem pe alţii purtând la şcoală, la serviciu sau la universitate.

Familia Regală a Social Media
Femeile şi bărbaţii din Generaţia Z adoră să-şi etaleze stilul online - hashtag-urile #outfitoftheday şi #fitcheck sunt printre cele mai populare pe toate platformele majore. Acolo poţi găsi cel mai uşor inspiraţie pentru ţinute interesante şi proaspete şi este, de asemenea, locul unde poţi vedea începuturile unor noi estetici online şi micro-tendinţe. Datorită Instagram, TikTok şi Tumblr (acesta din urmă redescoperit de Generaţia Z când Millennials s-au plictisit de ele), toată lumea îşi poate etala adevărata culoare, indiferent de vârstă, înălţime sau tip de corp. Ţinutele casual în blugi bootcut şi tricouri supradimensionate sunt văzute alături de ţinutele preferate cu rochii mini strălucitoare, ciorapi plasă şi platforme.

Confortul domneşte suprem
Femeile din Generaţia Z spun „nu” disconfortului: trebuie să fie confortabile şi asta e tot. Un exemplu perfect este lipsa tocurilor înalte în cluburi şi discoteci: pantofii sport albi sunt o piesă obligatorie pentru petrecerile dansante. Funcţionalitatea depăşeşte consecvenţa stilului sau, mai degrabă, o redefineşte. Utilitatea este prioritatea - de aceea, Generaţia Z a îmbrăţişat pantalonii de trening gri, lejeri şi cu croială confortabilă. Croielile largi, precum cele baggy, ballon sau wide-leg, au înlocuit colanţii mulaţi ai millennials, adesea numiţi şi pantaloni de yoga. Hanoracele li se potrivesc în mod special: de la hanorace supradimensionate în culori pastelate, până la articole de bază gri, mulate. Un set de hanorace este ţinuta perfectă pentru weekend, şi nimic nu înveseleşte o Generaţie Z mai bine decât pantalonii de trening confortabili la reducere.
Aceasta nu înseamnă că Generaţiei Z nu le place să impresioneze şi să atragă privirile - dimpotrivă. Jachetele de blană, care sugerează lux casual, sunt una dintre cele mai mari tendinţe ale acestui sezon. Cu toate acestea, Generaţia Z nu vrea să cumpere blană naturală şi este fericită să opteze pentru imitaţii la fel de durabile şi călduroase. O notă de evadare, o conştientizare a imaginii de sine şi, mai presus de toate, caracter practic şi confort - acestea sunt cele care ies în evidenţă.







