Info

Auchan România, partener strategic la Climate Change Summit, intensifică eforturile de reducere a emisiilor de CO2

15 oct 2024 66 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Auchan România se alătură şi anul acesta celui mai mare eveniment regional dedicat schimbărilor climatice, Climate Change Summit. Cu un angajament ferm privind limitarea impactului asupra mediului, compania integrează în fiecere segment al strategiei de business obiective climatice clare. Impactul schimbărilor climatice asupra produselor alimentare şi necesitatea integrării tranziţiei sustenabile la nivelul industriei de retail sunt principalele teme care marchează prezenţa Auchan în cadrul Climate Change Summit.

Ca parte a  Proiectului Climat, cel mai puternic şi strategic plan de sustenabilitate al companiei, Auchan continuă să investească şi să depună eforturi majore pentru protejarea mediului înconjurător. Astfel, până în 2030, compania îşi propune să reducă emisiile de CO2 cu 46% faţă de 2019, pentru Scopurile 1 şi 2, gaz refrigerant şi energie, respectiv cu 25% faţă de 2020 pentru Scopul 3, produse şi transport, activând cel puţin următoarele măsuri: reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră asociate scurgerilor de gaze refrigerante, diminuarea consumului de energie, schimbarea mixului de energie electrică pentru a atinge un procent de 100% din surse regenerabile, în următorii ani, eficientizarea umplerii camioanelor şi a traseelor acestora prin digitalizare, promovarea unei mobilităţi şi a unei agriculturi sustenabile.

Sunt convinsă că viitorul comerţului aparţine celor care îşi transformă modelul de afaceri pentru a fi atât profitabil, cât şi sustenabil. Am încredere că toate informaţiile din cadrul Climate Change Summit vor contribui semnificativ la creşterea conştientizării şi a schimbului de bune practici cu privire la schimbările climatice şi la rolul nostru în supply chain în combaterea acestora. Auchan lucrează la o transformare printr-o strategie clară, axată pe construirea unei oferte de produse cu impact redus asupra mediului şi decarbonizarea produselor pe care le comercializează. Ne propunem să consolidăm parteneriate puternice în domeniul comercial şi al decarbonizării, colaborând cu toţi actorii din lanţul de aprovizionare pentru a implementa soluţiile potrivite” a subliniat Corina Dospinoiu - Imre, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.

Auchan România îşi concentrează eforturile de sustenabilitate pe mai multe direcţii cheie: oferirea de produse sustenabile, combaterea risipei alimentare, promovarea economiei circulare, reducerea emisiilor şi a consumului de energie, precum şi decarbonizarea produselor.

Produse sustenabile prin filierele Auchan

Ca parte a angajamentului de a susţine economia locală şi de a oferi clienţilor produse proaspete şi de înaltă calitate, Auchan a dezvoltat peste 80 de filiere, un program dedicat parteneriatelor strânse cu producătorii locali, atent selecţionaţi, asigurând calitatea, siguranţa, diversitatea şi prospeţimea produselor. Acest program este conceput pentru a oferi clienţilor transparenţă totală în ceea ce priveşte procesul de producţie, de la fermă la raft. Acest lucru demonstrează angajamentul ferm al Auchan România faţă de sprijinirea producătorilor locali şi promovarea unei producţii agricole sustenabile.  

Vizitatorii Climate Change Summit vor avea oportunitatea de a descoperi, în cadrul evenimentului, o parte dintre produsele agro-alimentare din filierele Auchan. 

Optimizare şi inovaţii în transporturi

Începând cu 2021, Auchan şi-a intensificat eforturile de protecţie a mediului prin introducerea clauzelor specifice în contractele cu furnizorii de transport de mărfuri. Aceste clauze stipulează că vehiculele utilizate pentru aprovizionarea magazinelor Auchan trebuie să fie echipate cu motoare Euro 5 şi Euro 6. Potrivit celui mai recent raport de sustenabilitate, aferent anului 2023, 100% dintre furnizorii de logistică au respectat această cerinţă, contribuind astfel la reducerea emisiilor şi protejarea mediului.

Pentru fluxurile logistice dintre depozitele şi magazinele din ţară, Auchan România a reuşit să reducă emisiile de CO2 cu 1,56%, atingând 18.742 tone CO2. De asemenea, Auchan lucrează la  optimizarea continuă a rutelor de transport pentru camioane, precum şi la maximizarea ratei de încărcare a camioanelor. De exemplu, în perioada 2022 - 2023, înălţimea medie a unui palet a crescut de la 1,5 m la peste 1,8 m.

În 2023 o premieră logistică pentru Auchan România a fost utilizarea unui camion electric pentru toate livrările către supermarketul Auchan U-Center din Capitală, iniţiativă pe care retailerul îşi doreşte să o extindă cât mai rapid posibil.  

Tranziţie spre energie verde

Auchan îşi susţine angajamentul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră ale operaţiunilor sale printr-o strategie amplă, care implică atât măsuri pe termen scurt, cât şi implementări de lungă durată care vizează echipamentele de producţie, sistemele frigorifice, reabilitarea clădirilor şi producerea de energie verde. În 2023 au fost realizate investiţii în valoare de 54 milioane de lei în centrale pe CO2 care vor aduce o economie estimată de 1,760,000 kWh pe an. 

Mai mult, compania se concentrează pe producerea de energie verde. Cu ajutorul Helexia, Auchan a dotat 16 hipermarketuri din ţară cu panouri fotovoltaice, însumând 9,1 MW. Acestea vor furniza 10,4 GWh, acoperind 20% din consumul total al magazinelor şi vor ajuta la evitarea consumului de aproximativ 5.800 de tone de CO2 pe an. Acest lucru va contribui la atingerea obiectivului pentru 2030 pe care Auchan Retail îşi propune să îl atingă. În plus, la începutul anului 2023, Auchan România a înfiinţat Auchan Renewable Energy, firmă care are ca obiectiv cumpărarea şi furnizarea de energie către locaţiile Auchan, precum şi dezvoltarea de proiecte de eficienţă energetică – panouri fotovoltaice, staţii de încărcat maşini electrice şi proiecte de eficientizare a consumului de energie.

Despre Auchan România

Auchan România are în portofoliu 440 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 8 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în staţiile Petrom, 4 magazine în franciză Simply by Auchan, precum şi magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din oraşele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.

Auchan România realizează o serie de acţiuni importante pentru promovarea activităţilor de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc. Printre proiectele pe care compania le-a desfăşurat se numără plantarea a 100.000 de copaci prin proiectul Mobilizatron, realizarea filmului “România neîmblânzită”, primul documentar despre natura României. În prezent, Auchan are mai multe proiecte active: Zero Risipă (prin care au fost salvate peste 20 de milioane de produse), Programul naţional de colectare a uleiului uzat (prin care a colectat şi transformat în biocombustibil peste 1,2 mil. de litri de ulei), Programul de Sustenabilitate Personală, precum şi multe alte acţiuni menite să ajute mediul înconjurător şi societatea.

Mai mult, în faţa marii provocări climatice, compania integrează în fiecare segment al strategiei de business obiective clare, menite să contribuie la un viitor mai sustenabil, prezervând planeta. Strategia de climat, parte din umbrela #nuepreatarziu, va reprezenta piatra de temelie a proiectului de companie, retailerul concentrându-se pe toate cele 3 scopuri: echipamente frigorifice, energie, transporturi şi produse.