Info

Alumil îşi continuă creşterea prin tehnologii inovatoare şi soluţii nZEB. Compania se implică activ în procesul de educare a pieţei

22 dec 2025 66 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Pe o piaţă a construcţiilor în continuă transformare, Alumil Rom Industry a obţinut în 2025 o creştere stabilă printr-o strategie de adaptare inteligentă la noile condiţii. Investiţiile susţinute în digitalizare, extinderea constantă a portofoliului de sisteme arhitecturale de aluminiu şi lansarea de produse inovatoare au permis companiei să îşi consolideze poziţia de lider de piaţă.

„Piaţa construcţiilor rezidenţiale a revenit, treptat, pe plus, după ce în 2024 a avut o scădere de peste 22%. Cu toate acestea, mai ales în cel de-al doilea semestru, dezvoltatorii imobiliari au adoptat o abordare prudentă, impusă de creşterea preţurilor la materialele de construcţii, a costurilor cu forţa de muncă şi a TVA-ului, dar şi de climatul de impredictibilitate fiscală şi legislativă”, explică Marius Ioniţă, director general Alumil Rom Industry.Rezultate durabile pe o piaţă în schimbare

Compania, care este subsidiara grupului internaţional Alumil Aluminium Industry, a încheiat trimestrul trei 2025 cu o cifră de afaceri de 90,4 milioane de lei, profitul operational ajungând la 6,2 milioane de lei.

„Este un rezultat pozitiv obţinut într-o perioadă în care piaţa locală a construcţiilor încearcă să se adapteze din mers la schimbările survenite, care au modificat structura costurilor. Această evoluţie se bazează pe strategia noastră de investiţii constante, indiferent de contextul economic, în dezvoltarea avantajelor competitive care ne poziţionează ca lider în domeniul sistemelor arhitecturale de aluminiu de înaltă calitate”, spune Marius Ioniţă.

Digitalizare şi diversificare

Alumil a continuat anul acesta procesul de transformare digitală prin lansarea platformei Alumil Build, special concepută pentru a eficientiza colaborarea cu partenerii companiei prin furnizarea de informaţii necesare desfăşurării activităţii (oferte, estimări necesar de materiale, evaluări de costuri etc.). Platforma Build este parte integrantă a ecosistemului digital dezvoltat de companie pentru parteneri, iar beneficiarii finali pot interacţiona cu acest ecosystem prin platforma MyWindows, care le oferă posibilitatea să solicite şi compare oferte de la mai mulţi parteneri autorizaţi. Cele două platforme sunt completate de aplicaţia MyAlumil, care asigură plasarea şi monitorizarea automată a comenzilor.

„Platformele reprezintă elemente-cheie ale strategiei multichannel dezvoltate de Alumil, care include canale digitale, HUB-uri regionale – la Iaşi, Slatina şi Cluj – şi showroom-uri în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Slatina. Toate acestea ne susţin în efortul nostru constant de diversificare a portofoliului de produse cu sisteme arhitecturale de aluminiu de înaltă performanţă”, spune directorul general Alumil.

Compania a adus în 2025 pe piaţa din România tehnologii inovatoare, ca SlideAir, care foloseşte levitaţia magnetică pentru culisare, precum şi alte sisteme de uşi şi ferestre, care se remarcă prin eficienţă termică ridicată, fiabilitate şi un design modern, completate de soluţii destinate realizării pereţilor cortină.

nZEB, o oportunitate valorificată eficient

O altă direcţie importantă pentru Alumil este dezvoltarea de soluţii aliniate la cele mai ridicate standarde de sustenabilitate. Toate produsele companiei sunt certificate internaţional de către TÜV Austria şi Cradle-to-Cradle Products Innovation Institute, iar grupul Alumil a dezvoltat un produs unic pe piaţă, Loop80, produs în proporţie de 80% din aluminiu reciclat.

„Eficienţa energetică ridicată şi nivelul superior de sustenabilitate poziţionează Alumil ca unul dintre principalii furnizori de sisteme arhitecturale de aluminiu pentru proiecte conforme cu standardul nZEB, a cărei respectare a devenit obligatorie şi în România. Sustenabilitatea reprezintă însă pentru noi nu doar o oportunitate de piaţă, ci şi o misiune pe care ne-o asumăm activ”, subliniază Marius Ioniţă.

Compania a participat anul acesta la cele două ediţii naţionale ale nZEB Expo, desfăşurate la Bucureşti şi Cluj-Napoca, şi s-a implicat în procesul de educare a pieţei în domeniul construcţiilor sustenabile. Alumil a organizat în 2025 în showroom-urile sale mai multe workshop-uri practice, adresate arhitecţilor, constructorilor şi specialiştilor în domeniu, care au abordat o tematică variată. Seria de evenimente va continua şi în 2026, pentru a ajuta piaţa locală să testeze noi soluţii şi tehnologii şi să se alinieze la cele mai exigente standarde.