Evenimente

Apel public către primarul general pentru deblocarea în regim de urgenţă a procesului de consolidare şi refacere a Planşeului Unirii

27 sep 2024 1297 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Înlocuirea Planşeului Unirii este o urgenţă, iar amânarea acesteia reprezintă un risc la adresa siguranţei şi a integrităţii fizice a zecilor de mii de oameni care tranzitează, zilnic, centrul Bucureştiului, după cum rezultă din cele mai recente completări ale expertizei tehnice, care a încadrat structura rutieră din centrul Capitalei în clasa tehnică IV din V posibile -  nesatisfăcător.

Conform experţilor, „este necesară începerea cât mai repede posibil a lucrărilor de reabilitare/consolidare/înlocuire a podului, întrucât un colaps al structurii, nu neapărat general, dar foarte probabil local, este posibil să se producă în orice moment, existând pericolul de cedare (prăbuşire). Cedarea sub trafic (…) poate atrage după sine flexibilizarea până la rupere a plăcii de beton, cu consecinţe incalculabile asupra circulaţiei rutiere. Cedarea sub trafic a unor infrastructuri, fenomen care a fost deja amorsat, poate atrage colapsul general al structurii pe zonele în care infrastructurile au cedat”.

În aceste condiţii, în care implementarea unor măsuri de înlocuire a plăcii de beton a devenit nu doar o urgenţă, ci un aspect ce nu mai poate fi amânat sub nicio formă, orice demers care ar pune în întârziere debutul lucrărilor ar putea produce pagube incalculabile.

Pentru a evita o astfel de situaţie, în care în „inima” Bucureştiului să aibă loc o tragedie cu consecinţe greu de imaginat şi de acceptat, primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, face un apel public la adresa primarului general, Nicuşor Dan şi a echipei acestuia, solicitând emiterea de îndată a autorizaţiei de construire necesară pentru startul lucrărilor.

„Rog primarul general să dea dovadă de responsabilitate, înţelegând necesitatea demarării urgente a lucrărilor de înlocuire a Planşeului Unirii. Ne aflăm într-un moment în care orice ezitare, orice tergiversare a acestor lucrări, ar putea avea consecinţe greu de imaginat”, a susţinut Daniel Băluţă.

Edilul a explicat şi faptul că Sectorul 4 este pregătit şi pentru situaţia în care autorizaţia de construire pentru Planşeul Unirii va fi emisă în alte condiţii decât cea prevăzută de lege, ca fiind cea mai rapidă, şi anume emiterea documentaţiei în regim de urgenţă, însă şi în acest caz, este nevoie de colaborarea onestă din partea Primăriei Municipiului Bucureşti.

 „În acest moment, Sectorului 4 îi mai lipsesc 3 avize. Unul de la ALPAB, ai cărei reprezentanţi ne-au comunicat faptul că eliberarea avizului nu este de competenţa lor şi ne-au îndrumat către cabinetul Primarului General, adică spre instituţia care ne solicitase avizul ALPAB. Fără acest aviz, pe care în mod evident nu-l putem obţine, nu se poate elibera nici avizul Direcţiei de Mediu a Primăriei Capitalei. Mai mult, ne lipseşte şi avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie, instituţie aflată, de asemenea, în subordinea Primărei Municipiului Bucureşti. Reprezentanţii acestei comisii şi-au motivat imposibilitatea eliberării avizului prin faptul că au rămas, în momentul de faţă, fără regulament de funcţionare, lucru care înseamnă, de fapt, o desfiinţare a acestei comisii”, a mai spus primarul Sectorului 4.

Având în vedere refuzul Primăriei Municipiului Bucureşti de a emite autorizaţia de construire în regim de urgenţă, comunicat public chiar de către primarul general, Nicuşor Dan, trebuie menţionată inconsecvenţa practicii în domeniu a PMB. Sub semnătura primarului general, instituţia a autorizat în anul 2023, în regim de urgenţă, lucrările de consolidare a Podului Grant, ce se afla în aceeaşi clasă tehnică IV din V – nesatisfăcător, precum şi Planşeul Unirii. La acel moment, în autorizaţia de construire se menţiona faptul că urgenţa demarării lucrărilor este dată tocmai de încadrarea structurii în clasa tehnică anterior menţionată!

În plus, planşeul are porţiuni cu degradări de nivel tehnic V, are aproape 100 de ani vechime, este aşezat în apă (ceea ce înseamnă o degradare mult mai rapidă) peste două magistrale de metrou, lucruri inexistente în cazul Podului Grant.

Totodată, pentru completa informare a opiniei publice, considerăm necesară studierea cronologiei tuturor demersurilor efecuate şi circuitul documentelor între Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti şi Primăria Municipiului Bucureşti.

 

Având în vedere cele mai sus menţionate, precizăm faptul că demersul începerii lucrărilor de refacere totală a Planşeului Unirii este unul fundamentat prin prisma expertizelor tehnice realizate de către specialişti, care încadrează structura în starea tehnică IV - nesatisfăcător, similar, de altfel stării tehnice IV în care a fost încadrat şi Podul Grant, şi pentru care Primarul General a emis autorizaţie în regim de urgenţă pentru realizarea lucrărilor, dar şi a dialogului permanent, susţinut şi iniţiat de către Sectorul 4, în decursul ultimelor luni.

Cât priveşte necesitatea şi urgenţa lucrărilor de refacere a Planşeului, acestea au fost întărite chiar de Guvernul României, prin acordarea finanţării, în procedură de urgenţă! Toate aceste aspect au fost, de altfel, reiterate în cadrul şedinţei Comitetului Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă, care a avut loc miercuri, 25 septembrie, şi de la care, însă, primarul general a lipsit!