Gastronomie

Scena gastronomică a Bucureştiului s-a îmbogăţit cu un nou restaurant. Care e povestea Must, un local ce şi-a găsit loc într-o clădire Art Deco din zona Piaţa Amzei, şi cu ce vine el nou?

27 iun 2025 63 afişări de Florentina Niţu
Din aceeaşi categorie

Într-un peisaj culinar urban efervescent, unde gusturile devin tot mai sofisticate, iar conceptele de nişă câştigă teren, MUST este gata să-şi facă loc pe scena ospitalităţii din Capitală. La finalul primăverii, în luna mai, restaurantul îşi va deschide porţile într-o clădire Art Deco din zona Piaţa Amzei. Este gândit pentru cei care nu caută doar o masă, ci o experienţă gastronomică şi un loc de respiro într-un Bucureşti agitat.

„Da, îmi place ideea, hai să o facem!“ - este mindsetul firesc pentru un antreprenor, pentru un om cu iniţiativă. Dar, pe măsură ce avansezi cu proiectul, intervine pragmatismul: trebuie să analizezi fiecare detaliu, chiar dacă nu ai toate răspunsurile la întrebările rostite şi, mai ales, la cele nerostite.

Totuşi, uneori, pur şi simplu simţi că ai găsit locul şi momentul perfect.

Aşa a fost şi cu restaurantul MUST. Când au văzut spaţiul din zona Amzei, au ştiut imediat că acolo pot scrie o poveste, spun proprietarii săi într-un interviu pentru După Afaceri Premium.

„Investiţia în restaurantul MUST, estimată la aproximativ 380.000 de euro, a fost planificată cu grijă, pentru a transforma complet un spaţiu mic, dar cochet, din zona Amzei, o zonă emblematică a Bucureştiului, într-un loc primitor şi plin de personalitate“, spun Victor Grosu şi Radu Vona, fondatorii localului, ambii cu experienţă în HoReCa.

Au ales această zonă pentru că îmbină perfect istoria (restaurantul e amplasat într-o clădire proiectată în stil Art Deco) şi tendinţele actuale din lumea gastronomică şi a băuturilor. „Zona Amzei a devenit, în ultimii trei ani, un adevărat hub gastronomic şi cultural al oraşului, explorat deopotrivă de turişti şi bucureşteni“, adaugă cei doi.

De peste 20 de ani, arhitectul Victor Grosu creează localuri HoReCa „la cheie“, atât în România cât şi pe plan internaţional, iar între proiectele semnate în Bucureşti se numără Caju şi MACE by Joseph Hadad, Adamo, KONG, BOSCO - Gourmet Nest, Il Locale şi Dancing Lobster.

În ceea ce-l priveşte pe Radu Vona, el are peste două decenii de experienţă în industrie, în calitate de antreprenor şi consultant, misiunea sa fiind aceea de a pune accent pe integrarea valorilor locale în fiecare aspect al ospitalităţii. În 2018, a deschis primul său restaurant, Kombinat Sibiu.

În 2023, Victor Grosu a fondat grupul Gynda Gourmet, la care Radu Vona a devenit CEO. Sub umbrela grupului, apare acum MUST.

„Conceptul a luat fiinţă din dorinţa de a crea o experienţă culinară cu gust, care să pună în valoare atmosfera de bistro, într-un cadru familiar, relaxat. Pasiunea noastră pentru gastronomie, cu focus pe noutate, alături de oportunităţile oferite de o piaţă în continuă dezvoltare precum Bucureştiul, ne-au determinat să spunem «da» acestui plan“, povestesc cei doi antreprenori.

Astfel, s-au apucat de lucrări.

Timp de cinci luni, au redesenat spaţiul de mai multe ori pentru a crea un design interior cald şi intim. Lângă, au conturat o terasă pentru momente de relaxare. Fiecare detaliu a fost gândit cu grijă, spun ei, pentru a oferi o atmosferă plăcută, unde oaspeţii se simt bine şi unde vor dori să revină mereu.

Deschiderea unui restaurant este, de cele mai multe ori, un proces copleşitor, deşi din exterior se vede doar partea frumoasă. Fără experienţele anterioare ale antreprenorilor, de două decenii (fiecare) în HoReCa, fără multă determinare, ambiţie şi angajament, ei cred că lucrurile nu ar fi mers atât de organizat. Deşi au apărut situaţii neprevăzute, totul s-a desfăşurat conform planului, iar atenţia a fost mutată pe detalii.

„Într-o piaţă efervescentă precum cea din Bucureşti, MUST aduce, în primul rând, sinceritate, atenţie şi pasiune autentică. Nu vorbim doar despre farfurii delicioase, ci despre o abordare atentă şi personalizată şi despre dorinţa de a creiona momente unice. Ştim că sunt multe restaurante bune în oraş, şi noi le vizităm, şi le vom vizita în continuare, însă credem sincer că ingredientul nostru secret este dragostea reală faţă de ceea ce facem“, spun Victor Grosu şi Radu Vona.

MUST nu este, adaugă ei, doar un local nou, ci locul în care oaspeţii vor simţi că primesc mai mult decât o simplă masă.

Îşi doresc să fie un restaurant deschis tuturor celor care apreciază gustul delicios al preparatelor şi ospitalitatea „ca la carte“ – fie că sunt corporatişti în căutarea unui loc elegant pentru întâlniri, turişti sau familii care vor să petreacă timp împreună, expaţi ce ţintesc o experienţă locală ori oameni de afaceri care apreciază discreţia şi rafinamentul. 

„Ştim că în Bucureşti apar săptămânal noi localuri. Sunt unele la care chiar contribuim. Cu toate acestea, experienţa ne-a învăţat că nu numărul restaurantelor contează, ci consistenţa calităţii pe care o oferi de-a lungul timpului. Concurăm prin experienţa pe care o construim“, au subliniat ei.

Restaurantul MUST se va deschide în mai, după câteva săptămâni de teste ale produselor, cu echipa şi cu focus grupuri. Primul an, spun proprietarii, este despre perfecţionare.

Din experienţa lor, tendinţele globale influenţează consumul local şi sunt mereu în atenţia HoReCa, o industrie care preia rapid anumite trenduri, precum ciocolata Dubai. În viitor, se aşteaptă la o creştere a interesului pentru transparenţa ingredientelor, sustenabilitate şi personalizarea experienţei.

Iar la MUST vor să fie mereu în pas cu aşteptările clienţilor, pentru a câştiga reputaţie în timp.

Avantajul lor, cred ei, este că înainte de a fi antreprenori, au fost angajaţi şi consultanţi în aceeaşi industrie, iar acest lucru le oferă o înţelegere mai bună a echipelor şi a oaspeţilor.

Dacă ar fi să aleagă un singur cuvânt care să descrie viaţa lor de antreprenori, acesta este „solitudine“, căci de cele mai multe ori „eşti pus în situaţia în care reciprocitatea din perspectiva înţelegerii provocărilor lipseşte“.

Pentru a putea continua, zi de zi, e vitală pasiunea, care dă forţă în momentele în care începi să te îndoieşti şi să vrei să renunţi.

„În orice moment din istorie au existat, în egală măsură, atât provocări, cât şi oportunităţi.“

În contextul actual, pro­vocările cele mai importante sunt stabilitatea economică, predictibilitatea fiscală şi legislativă. Pentru un plan de afaceri, în primul rând ai nevoie de un set de date pe care să îţi poţi face diverse scenarii de business, pe o perioadă medie de timp, nu doar de câteva luni. „Ori modificările imprevizibile legislative sau de costuri pot influenţa negativ evo­luţia unui business“, au menţionat fondatorii MUST.

În continuare, o provocare şi o frână majoră în dezvoltarea unui business o reprezintă găsirea forţei de muncă, dar din acest punct lucrurile se vor aşeza, căci industria ospitalităţii va redeveni atractivă pentru români.

„O afacere este precum un om: atunci când acesta întâmpină provocări şi le depăşeşte cu succes, el devine mai rezilient, mai stabil, mai puternic“, conchid ei.