Gastronomie

Cum au ajuns celebrul actor american Jason Momoa şi prietenul lui Blaine Halvorson să facă vodcă şi cum a intrat licoarea pe piaţa din România: „This hoodie flew 6.000 miles for Meili.“

24 apr 2025 115 afişări de Mădălina Dediu Panaete
Din aceeaşi categorie

Meili Vodka este cel mai nou nume de pe piaţa internaţională de vodcă, un nume care poate deocamdată nu spune multe, dar care are în spate două branduri „formate“ peste Ocean - actorul Jason Momoa şi Blaine Halvorson, fondatorul mărcii de haine Made Worn. Pe cei doi îi uneşte o prietenie de-o viaţă, dar şi o pasiune pentru natură şi autenticitate. În acest context, şi-au dorit să aducă pe piaţă, împreună, o vodcă cu personalitate, care să nu fie doar un ingredient neutru pentru cocktailuri. Care este povestea Meili şi cum a ajuns ea să fie prezentă pe piaţa din România?

„This hoodie flew 6.000 miles for Meili.“ (Acest hanorac a zburat 6.000 de mile pentru Meili – trad.). Afirmaţia îi aparţine (oarecum) lui Radu Moldovan Petruţ, fondator şi growth architect al Caterix by MPR Group, o platformă care comercializează băuturi alcoolice şi care astăzi aduce această marcă de vodcă în Ungaria şi România. Şi e vorba de hanoracul pe care el l-a purtat la un eveniment la Seattle, în SUA, la care urma să participe echipa Meili.

„Am cumpărat biletul efectiv de azi pe mâine. M-am urcat în avion – it was a long shot (a fost o încercare cu bătaie lungă – trad.) – dar am decis că merită. Îmi amintesc că eram în mijlocul unei mulţimi de fani entuziasmaţi, aşteptând sosirea lui Jason Momoa şi a lui Blaine Halvorson, purtând un hanorac cu mesajul «This hoodie flew 6.000 miles for Meili». Kevin Cooke, chief operations officer la Meili Vodka şi cel care îmi răspunsese la e-mail, m-a remarcat imediat în mulţime şi m-a invitat să mă alătur echipei lui. Aşa a început totul!“, povesteşte Radu Moldovan Petruţ, care deja în iunie 2024 a semnat un acord exclusiv pentru a aduce această marcă pe plan local.

În România, piaţa de vodcă este una dintre cele mai mari din segmentul spirtoaselor, dominată fiind de branduri internaţionale. Totuşi, e un segment care nu a mai văzut inovaţie de mult timp, după cum povesteşte antreprenorul ,care a lucrat anterior pentru Pernod Ricard, Heidi Chocolat şi Untold. Atunci când a fondat MPR Group, a simţit că era momentul să aducă ceva cu adevărat diferit, cu o abordare nouă. A fost atras de povestea autentică a Meili Vodka, dar nu avea un contact direct. Abia după multe insistenţe, mailuri şi telefoane, a primit o invitaţie la evenimentul din Seattle. Ce a urmat, e istorie. Dar ce s-a întâmplat înainte? Care este povestea Meili?

Deşi nici Jason Momoa şi nici Blaine Halvorson nu erau băutori de vodcă, ci de whisky, au simţit că pe piaţa de profil lipsea un produs diferit, cu personalitate, punctează Radu Moldovan Petruţ. Astfel, au decis să creeze Meili Vodka, o băutură spirtoasă care să poată fi savurată neat (nediluată - n. red.), exact aşa cum le plăcea lor. Au vrut o licoare care nu e doar un ingredient pentru cocktailuri, ci o experienţă în sine. Au vrut un gust bogat şi distinct.

„Atât Jason, cât şi Blaine au o viziune artistică profundă şi adoptă un stil de viaţă rugged (aproape de natură – trad.), care se reflectă şi în produsele pe care le creează.“ Meili este o „sipping vodka“, adică o poţi savura cu două cuburi de gheaţă, la fel cum ai bea un whisky american, spune Radu Moldovan Petruţ. Acest profil distinct provine atât din metoda sa proprie de distilare, cât şi din sursa de apă unică – extrasă dintr-un acvifer vechi de 300 de milioane de ani, situat în inima Montanei (stat din SUA – n. red.). Aceste „ingrediente“ au contribuit la ascensiunea rapidă a produsului, care a devenit cea mai premiată vodcă din ultimii doi ani, obţinând şapte medalii de aur şi trei de platină, punctează el.

Conturarea brandului, care este astăzi prezent în România în online, în cocktail barurile din marile oraşe, dar şi în magazinele specializate de băuturi alcoolice, s-a întins pe mulţi ani, fiind un proces artizanal şi personal pentru cei doi fondatori.

Jason Momoa şi Blaine Halvorson au dezvoltat Meili Vodka după ani de căutări şi încercări, pe cont propriu, fără sprijinul unui mare conglomerat din industria băuturilor, a mai spus Radu Moldovan Petruţ.

 

„Au pornit de la ideea că majoritatea vodcilor de pe piaţă sunt considerate doar «ingrediente» pentru cocktailuri, fără a avea un gust distinct. De şapte ani au avut nevoie pentru a găsi ingredientele perfecte, iar în 2023, deci acum doi ani, a fost lansat produsul.“

Astfel, Meili Vodka este single-distilled (distilare unică) pentru a păstra caracterul cerealelor folosite şi al apei pure. În plus, este şi „aged“ – maturată puţin, proces similar celui prin care trece whisky-ul, ceea ce o face mai fină, fără gustul înţepător asociat în mod obişnuit cu vodca.

Este produsă în propria distilerie din Bozeman, Montana, care este deschisă pentru vizitare. Dar, întrebarea cea mai relevantă e alta. Cum se consumă Meili?

„Neat, on the rocks (cu două cuburi de gheaţă - trad.) ar fi prima noastră recomandare, la fel cum degustaţi un whishy sau o tequila excepţională. Veţi descoperi că nu există acel gust de alcool înţepător“, a punctat Radu Moldovan Petruţ. El adaugă însă că totuşi gustul dulceag o face să fie un ingredient cu care barmanii pot experimenta reţete unice.

„Un cocktail semnătură pe care îl recomandăm este: Momoa Bloody Paloma.“

Aveţi nevoie de 40 ml de Meili Vodka, 10 ml apă de roşii (mixaţi roşiile coapte până obţineţi o pastă, apoi filtraţi amestecul printr-o sită fină pentru a extrage apa de roşii), 150 ml Three Cents Pink Grapefruit Soda şi, ca garnish (pentru decor), de Tomato Jelly.

„Veţi descoperi un mix interesant între două gusturi – cel al cocktailului cunoscut Paloma, gust care se modifică în Bloody Mary, imediat după ce mâncaţi garnish-ul de Tomato Jelly“, a completat el.

Când se poate consuma? Oricând, spune antreprenorul.

 

Pe viitor, el vrea ca platforma Caterix by MPR Group să extindă în următoarele 12 luni prezenţa Meili în mai multe state din Europa Centrală şi de Est, unde se află în discuţii avansate cu multipli parteneri.

„În plus, investim în programe de educaţie pentru barmani şi în campanii digitale care să întă­rească poziţia Meili ca vodcă premium“, a conchis Radu Moldovan Petruţ.