Nu ştiu alţii cum sunt, dar pe mine mă cuprinde şi mă învăluie spiritul sărbătorilor de iarnă cam de la final de octombrie, când dau primii fulgi de zăpadă sus la munte şi când platformele de streaming încep să „bage“ primele lor filme tradiţionale de Crăciun. Probabil că, dacă aş putea, aş face bradul când încă lumea nu a trecut la ora de iarnă, când încă soarele e mai mult curajos şi arzător decât sfios şi ascuns în spatele norilor şi când încă paltoanele stau cuminţi în şifonier. Dar, pentru că încerc să-mi ţin în frâu entuziasmul şi să nu dau frâu liber imaginaţiei, mă abţin - cu greu - până în noiembrie. Dar cam atât!
Acestea fiind zise, trebuie să recunosc că primul meu gând pentru ediţia de decembrie a După Afaceri Premium a fost să fie una tematică, doldora de propuneri de cadouri şi reţete de sărbători. Dar, pentru că o să lansăm, ca în fiecare an, un supliment dedicat darurilor – Xmas Gifts – şi pentru că totuşi aceasta este mai degrabă o perioadă de post şi abstinenţă, şi nu una de îndestulare, am hotărât să mergem mai departe cu modelul cu care v-am obişnuit, şi anume cu materiale care acoperă toate domeniile cheie ale industriei de lifestyle şi lux, de la modă la călătorii şi de la gastronomie la design.
Şi totuşi, aşa se face că poveştile creionate în paginile ediţiei de decembrie sunt parcă, fiecare în parte şi toate luate împreună, o invitaţie la masă, la shopping sau la visare. Fie că vorbim cu branduri româneşti care vor să pună România pe harta luxului în modă, fie că mergem în vizită la cel mai nou showroom de mobilă premium de pe plan local, totul se leagă – cel puţin pentru mine – de această perioadă, cea mai frumoasă din an.
Mi-e greu să spun ceva despre firul invizibil care leagă textele din această ediţie, dar ce pot să vă mărturisesc este că întreaga revistă e o poveste, e o „sărbătoare de neuitat“ (numele de pe copertă şi cel al editorialului fiind inspirate de romanul meu preferat al lui Ernest Hemingway).
Nu ştiu dacă Bucureştiul zilelor noastre şi România în general au la fel de mult farmec precum Parisul şi Franţa anilor ’20-’30, despre care a scris Hemingway în romanul mai sus menţionat, dar cu siguranţă efervescenţa de pe străzile oraşelor mie îmi pare similară. Şi când zic efervescenţă mă refer la toate categoriile de creatori şi creativi, de la antreprenori la designeri şi de la arhitecţi la artişti.
Trăim într-o perioadă în care, pe noi, jurnaliştii, poveştile ne aşteaptă parcă la fiecare pas, iar pe dumneavoastră, cititorii noştri, sper eu, vă încântă la fiecare ediţie.
Acum, mai mult ca niciodată, avem mai multe de împărtăşit cu voi. O să încep prin a vă dezvălui că în pragul unor noi sărbători de iarnă am provocat cinci antreprenori şi manageri să ne spună care sunt poveştile care le-au rămas în minte din copilărie. Mai departe, o să vă purtăm prin diferite colţuri de ţară şi de lume pentru a descoperi, aşa cum v-am obişnuit, cele mai frumoase istorii. Nu basme, ci poveşti adevărate.
În încheiere, vă doresc lectură plăcută şi sărbători de neuitat, cu ninsoare ca-n poveşti şi cu cadouri inspirate! Să ne vedem/auzim/citim cu bine în 2023!