„Să-ţi vând un pont!“ este, probabil, una dintre expresiile – folosite în mediul de business, dar nu numai – specifice culturilor din toată lumea. Cele mai bune surse de inspiraţie sunt, de cele mai multe ori, oamenii de lângă noi, aşa că După Afaceri Premium dă sfară în ţară şi îi pune pe reprezentanţii din lumea businessului în faţa unor provocări mai puţin stresante decât cele din viaţa de zi cu zi a afacerilor.
De multe ori timpul e prea scurt, atenţia e prea puţină, iar imprevizibilul prea mare. Pentru un business, asemenea provocări sunt şi un imbold, dar şi o piedică adesea, aşa că, într-un exerciţiu de imaginaţie, am întrebat cinci oameni din business ce superputere şi-ar dori să aibă pentru ca viaţa lor profesională să fie mai prolifică. Răspunsurile lor pot fi citite într-o cheie optimistă, ca o definiţie a succesului în lumea afacerilor.
Laura Ţeposu, CEO şi acţionar al librăriei online Libris:
„Nu cred că noi, ca simple fiinţe umane, putem gestiona superputeri, altfel le-am fi primit deja. Iar o calitate în exces poate deveni un defect şi se poate întoarce împotriva noastră. Dar dacă totuşi aş alege ceva, mi-aş dori să pot «contamina» oamenii din jurul meu cu gânduri şi emoţii pozitive: bucurie, iubire şi compasiune, curiozitate, pasiune, deschidere către nou. Şi, evident, mi-aş dori să le am eu însămi întotdeauna la îndemână. Cu o astfel de abilitate totul s-ar rezolva firesc şi armonios.“
Ecaterina Kolasîz, fondatoarea brandului de accesorii Katerini:
„La Katerini, construim accesorii şi stilizăm ţinutele femeilor care ne trec pragul. Plăcerea mea cea mai mare este să am aceste întâlniri şi să observ cum se descriu clientele şi ce nevoi au. De fel, caut ce e mai bun în oameni şi caut să le spun ce e deosebit la ei. Interesant la accesorii este faptul că reprezintă un aspect foarte personal: detaliul ales trebuie să ţi se potrivească cu adevărat, având aici, desigur, multe opţiuni. Testul cel mare e felul în care o femeie se priveşte în oglindă. Uneori, clientele ajung la noi încărcate de energia zilei, de gânduri, nesiguranţe sau credinţe false. Dacă ar fi să aleg o superputere, ar fi aceea ca fiecare persoană care ajunge la noi în atelier să vadă ce văd eu: frumuseţe, curiozitate, sensibilitate şi, de multe ori, umor cuceritor. Sigur, e un skill obţinut în peste zece ani de observaţie. Acest efect poate, desigur, să facă şi lucrurile să se mişte mai repede - ceea ce nu e mereu un must. Dar dacă aş fi un supererou, aş automatiza transferul de încredere acolo unde e nevoie de el. Asta aş face.“
Andreea Bădală, fondator şi head designer al brandului românesc de haine Murmur:
„În business, timpul este deseori resursa cea mai preţioasă şi cel mai dificil de gestionat. Dacă aş avea o superputere, fără îndoială, aceasta ar fi capacitatea de a dilata timpul. Imaginează-ţi un cadru în care, în timp ce majoritatea oamenilor se odihnesc pentru o oră, eu beneficiez de trei ore întregi! Nu este vorba doar despre un avantaj competitiv, ci despre un spaţiu sacru, o perioadă în care mintea mea poate opera fără niciun fel de distragere. O asemenea putere mi-ar oferi posibilitatea de a vedea lumea şi afacerea mea printr-o lentilă complet diferită, de a inova creativ şi antreprenorial şi de a îmbrăţişa schimbarea într-un mod pe care puţini şi-l pot imagina. Aşadar, într-o lume în care viteza şi eficienţa sunt de cele mai multe ori prioritare, eu aş alege să am mai mult timp – timp pentru a gândi, a crea şi a inova în linişte. Time is the ultimate currency! Mi-ar plăcea să îmi fie superputere.“
Iulian Bărbuceanu, autorul Atlasului vinului românesc, un proiect care inventariază toate vinurile, evenimentele de profil şi posibilităţile de enoturism din România:
„Dacă aş alege o putere în business, ar fi să pot, măcar pentru scurte perioade, cât durează întâlnirile cu partenerii, să-i fac să uite interesele strict personale, determinându-i să lucreze pentru «the greater good» aşa cum ar fi acesta văzut din exterior. Am întâlnit prea multe situaţii unde oportunităţi au fost ratate din cauza unor agende personale, unde săptămâni, poate chiar luni au fost ratate pentru economii infime, care pe termen lung oricum s-au transformat în costuri adăugate mai mari. Aş vrea să am superputerea ca la întâlnirile unde particip să fie întotdeauna stabilit un plan pe care toţi să îl considere win-win, plan la care şi alte afaceri să se poată ralia uşor, deschis, astfel încât tot sectorul să crească uşor-uşor. Să reuşim noi, ca antreprenori, cu această superputere să colaborăm cu adevărat pe termen lung pentru acest ideal numit «the greater good». Încă mai visez la această superputere, da!“
Alexandra Bogatu, fondatoarea proiectului de turism EUFORIA retreat + spa şi a start-upului Rezident.ro, platformă de închiriat apartamente în regim hotelier:
„Dacă aş fi un supererou în lumea businessului, mi-aş dori să am superputerea de a «vedea viitorul». Această abilitate mi-ar permite anticiparea trendurilor, a schimbărilor de piaţă şi a cerinţelor clienţilor, făcând deciziile strategice şi inovaţia mai eficiente şi mai eficient direcţionate. Cu ajutorul acestei superputeri, aş putea gândi soluţii şi strategii care să aducă beneficii semnificative atât echipei mele, cât şi experienţei clienţilor. Prin aprofundarea cunoaşterii viitorului, aş putea să evit situaţiile neprevăzute, să îmbunătăţesc eficienţa operaţională şi să contribui la creşterea sustenabilă a afacerii. Această superputere ar transforma modul în care ne abordăm provocările, deoarece s-ar traduce într-o abordare mai proactivă şi mai precisă a businessului.“