Auto

Un automobil sport trebuie să fie neapărat un coupé, cel mult o limuzină tip „coupé cu patru uşi“, să aibă o gardă la sol cât mai mică şi o aerodinamică deosebită. Sau nu

23 apr 2018 1389 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie
Un automobil sport trebuie să fie neapărat un coupé, cel mult o limuzină tip „coupé cu patru uşi“, să aibă o gardă la sol cât mai mică şi o aerodinamică deosebită. Sau nu.

 

Odată cu preluarea mărcilor Jaguar şi Land Rover de către grupul indian Tata, inginerii britanici au avut „mână liberă“ pentru a lansa noi modele, ediţii limitate sau speciale. Astfel a luat naştere Range Rover Velar, sau Range Rover SC Coupe. Tot din această linie face parte şi noul Range Rover Sport SVR ce a fost conceput întocmai precum un automobil sport. Aşa cum Jaguar-Land Rover a vrut să dovedească faptul că şi Jaguar poate produce SUV-uri în felul său, adică cu o tentă sport, şi Range Rover poate veni cu SUV-uri care sunt mai mult decât un vehicul performant şi confortabil pentru off-road.

Aşa a luat naştere Range Rover Sport SVR, automobil ce are la bază elementele de bază ale celebrului Range Rover, dar cu un „twist“.

Pentru a-i dovedi performanţele dar şi pentru a atrage asupra lui atenţia clienţilor din cea mai râvnită piaţă auto din lume - China - cei de la Land Rover au decis să-i dea volanul pilotului chinez Ho-Pin Tung, ce face parte din echipa Panasonic Jaguar Racing pentru a conduce SUV-ul pe celebrul drum Tianmen din China cu 99 de viraje.

Maşina, un Range Rover Sport SVR „de serie“, a stabilit un record neoficial de 9 minute şi 51 de secunde pentru urcarea de 11,3 km şi o viteză medie de 68,8 km/h, depăşind astfel timpul stabilit anterior de un Ferrari 458 Italia de 10 minute şi 31 de secunde. Cel mai recent record fusese stabilit în 2016.

„Sunt obişnuit cu vitezele ridicate dintr-o cursă, dar aceste 99 de viraje au reprezentat ceva unic. Să-ţi păstrezi concentrarea a fost cea mai mare provocare, pe măsură ce drumul în continuu virează la stânga sau la dreapta, iar pe margine se vede prăpastia adâncă. Orice greşeală ar fi avut consecinţe extrem de grave, motiv pentru care m-am concentrat pe stabilirea unui ritm, iar maşina a demonstrat o performanţă şi o agilitate la care doar supercarurile pot visa“, descrie Ho-Pin Tung experienţa de a conduce Range Rover Sport SVR pe Tianmen.

Propulsat de un motor V8 supraalimentat de 575 CP, SUV-ul britanic poate accelera de la 0 la 100 kmh în 4,5 secunde şi poate rula cu până la 280 km/h. Dicolo de motor, noul model dispune de un design îmbu­nătăţit, mai aerodinamic şi pentru care s-au utilizat materiale mai uşoare pentru a-i îmbunătăţi performanţele dinamice, manevrabilitatea şi agilitatea. De asemenea, schimbările au vizat şi şasiul, tocmai pentru a-l transforma într-unul pentru un automobil sport, fără însă a-l face mai puţin confortabil, sau cel puţin aşa spun inginerii constructorului britanic. În acest caz este extrem de important pentru un automobil sport ca acesta să nu se încline la frânare sau accelerare puternică, iar sistemul de amortizoare să controleze perfect caroseria.

Lista elementelor exclusiviste prezente pe SVR include capota motorului realizată fibră de carbon, care, dacă viitorul proprietar va decide, poate rămâne nevopsită. De asemenea, spoilerul faţă a fost redesenat pentru a-i sublinia performanţele, dar şi pentru a permite o răcire mai eficientă a sistemului de frânare.

În ceea ce priveşte interiorul, SVR Performance vine cu un nou set de scaune sport tapiţate cu piele Windsor şi cu logo-ul SVR cusut.

Cât costă exclusivismul? Doar 100.000 de lire sterline, iar mulţumită strategiei britanicilor de a ieşi din Uniunea Europeană, acest lucru înseamnă numai 115.000 de euro, deoarece moneda naţională a Regatului Unit s-a devalorizat.