Sunt mai bine de două decenii în care Mazda MX-5 s-a poziţionat drept cel mai popular roadster (decapotabilă cu două locuri - n.red.) din lume, iar japonezii se încăpăţânează să îl ancoreze în realitate cu fiecare nouă generaţie. Nu degeaba până acum s-au vândut aproape un milion de exemplare. Indiferent de cât de pregătit ai fi pentru o experienţă de neuitat, roadsterul îţi depăşeşte toate aşteptările. Cu o fluiditate ieşită din comun, noua Mazda MX-5 te poartă la fel de lin atât pe străzile frumoasei şi neliniştitei Barcelone, cât şi pe serpentinele munţilor din împrejurimi.
Chiar şi iubitorii de adrenalină, pentru care sporturile extreme nu mai sunt o provocare, nu ar putea rămâne indiferenţi după o plimbare cu „micuţa japoneză“ sub razele soarelui de Catalonia. Şi cu atât mai mult când fiecare viraj, care descoperă într-o parte o prăpastie adâncă, iar în cealaltă o stâncă ameninţătoare, se atacă cu 90 de km/h şi cu plafonul decapotat.
În tot acest timp, motorul de 1,5 litri sau 2,0 litri, care dezvoltă130 CP, respectiv 160 CP, îşi face treaba şi te duce de la zero la 100 de kilometri în 8,3, respectiv 7,3 secunde. Interesant este însă că Mazda MX-5 pare să fie mai stabilă ca oricând şi mai aproape de dimensiunile care au consacrat-o. Masa noului model este distribuită în mod egal între partea din faţă şi cea din spate (50:50), centrul de greutate a fost coborât, iar volumul mai mare de materiale uşoare (cum este aluminiul) folosite în crearea sa, a redus greutatea noii generaţii cu 100 de kilograme faţă de gama precedentă. Maşina are mai puţin de o tonă acum şi aproape că a revenit la dimensiunile iniţiale ale modelului. Totul este mai compact acum, mai curbat şi mai agresiv în designul noului model.
Deşi Mazda MX-5 s-a adaptat la evoluţia pieţei, constructorii japonezi au rămas fideli ideii de simplitate. Interiorul este la fel de minimalist ca la primul model, ieşit de pe porţile fabricii în urmă cu 25 de ani.
Noua Mazda MX-5 vine însă cu un portbagaj mai mare, în care încap două bagaje de mână, astfel că poate fi considerată fără probleme maşina city break-urilor, iar sistemul de deschidere/închidere al plafonului este mai facil decât până acum. Totuşi, maşina are o bilă neagră - două unghiuri moarte în lateralele din spate, care, în anumite momente, oferă aproape zero vizibilitate.