Mobilitatea se va schimba radical în următorii ani, iar ideea de automobil cu motor termic va dispărea, lăsând locul maşinilor electrice cu funcţii avansate de conectivitate. Audi se pregăteşte să intre în cursă anul viitor cu e-tron, Nissan a lansat în premieră şi în România cea de-a doua generaţie a lui Leaf, iar Jaguar a venit deja cu I-Pace, primul SUV electric din gamă.
Piaţa auto locală a prins gustul maşinilor electrice anul trecut, iar pentru prima dată se discută deja despre „sute” de maşini eco noi vândute şi nu doar de câteva unităţi sau zeci de unităţi. Mai mult, programul prin care statul oferă 10.000 de euro pentru fiecare automobil electric nou vândut a prins viteză rapid, iar cu ajutorul acestuia un automobil verde poate fi cumpărat chiar şi cu mai puţin de 15.000 de euro cu TVA. Pentru o maşină cu o autonomie de 300-400 km, preţul ajunge la sub 25.000 de euro cu TVA.
În acest context, şi producătorii ies la rampă cu noi automobile verzi.
Audi spre exemplu va lansa anul viitor pe piaţa locală modelul e-tron, un SUV exclusiv electric. Mai mult, rezervările pentru primele 50 de unităţi au început deja încă din luna martie a acestui an în cadrul Salonului Internaţional Auto de la Bucureşti, unde clienţii puteau achita un avans de 1.000 de euro fără TVA către dealeri.
Modelul electric accelerează de la 0 la 100 km / h în 4,5 secunde, la o putere de până la 320 kW (cu boost până la 370 kW). Autonomia oferită de baterie face posibilă parcurgerea unor trasee de până la 500 de kilometri, valoare ce permite Audi intrarea în concurenţă directă cu Tesla. Modelele e-tron sunt primele care vor putea fi încărcate cu 150 kW la staţii electrice cu putere superioară, într-un interval de doar 30 de minute. Până în anul 2020, Audi şi-a propus să deţină în portofoliu trei modele diferite, complet electrice.
Funcţia de încărcare inteligentă protejează de asemenea clientul împotriva unei posibile pene de curent. Clientul va încărca mereu maşina la capacitatea maximă permisă de sistemul electric casnic şi de automobil. Mai mult, sistemul de încărcare ia în calcul necesarul de energie electrică al celorlalţi consumatori, pentru a evita supra-încărcarea sistemului electric casnic. Clientul poate verifica statisticile individuale de încărcare şi progresul pe portalul myAudi şi în aplicaţia cu acelaşi nume. Alături de orele de încărcare şi de volumul de energie electrică utilizată, sistemul mai oferă informaţii detaliate şi despre costurile aferente. Aceste date sunt memorate pe un server securizat, portalul oferind funcţii de analiză şi export.
Începând cu anul acesta, şi cei de la Nissan au intrat activ pe piaţa locală a autoturismelor eco, lansând cea de-a doua generaţie a lui Leaf. Până acum, doar Renault ZOE reprezenta Alianţa Renault-Nissan.
Noul Leaf a fost oficial lansat în România în luna iunie a acestui an şi are preţuri cuprinse între 22.900 şi 27.900 de euro prin programele Rabla şi Rabla Plus.
Cu o lungime totală de 4,49 m, o lăţime de 1,79 m, o înălţime de 1,54 m şi un ampatament de 2,70 m, noul Nissan Leaf prezintă un profil elegant, un aspect dinamic, având un coeficient de aerodinamicitate (Cx) de 0,28. Noul model are un interior complet redesenat, care se concentrează pe cel de la volan şi combină o utilizare inteligentă a spaţiului cu funcţionalitatea optimă. La interior se remarcă cusăturile albastre vibrante de pe tapiţerie, bord şi volan, care creează o ambianţă agreabilă şi perceptie de înaltă calitate. Portabagajul de 435 de litri şi bancheta spate rabatabilă 60/40 oferă spaţii impresionante de depozitare şi utilitate maximă, ceea ce face ca noul Nissan Leaf să fie o maşină de familie perfectă. Capacitatea maximă a portbagajului, cu scaunele pliate, este de 1.176 litri.
Noul sistem de propulsie electric al celei de-a doua ediţii a Nissan Leaf oferă puterea de 110 kW şi cuplul de 320Nm, îmbunătăţind acceleraţia la 7,9 secunde de la 0 la 100 km/h, poziţionându-se astfel în partea superioară de performanţă a segmentului C. Nissan Leaf are o autonomie de 378 km conform NEDC.
Noul Leaf este dotat cu tehnologii inovatoare precum Intelligent Mobility, inclusiv sistemul inteligent de asistenţă a şoferului ProPILOT, pentru o experienţă de conducere mai sigură şi mai confortabilă, precum şi ProPILOT Park, pentru o parcare complet autonomă prin simpla atingere a unui buton.
ProPILOT este proiectat pentru a fi utilizat la rularea pe o singură bandă pe auto-stradă. Acelaşi sistem este optimizat pentru a fi utilizat în cazul unui blocaj de trafic intens sau în cazul rulării cu viteză mare.
Cel de la volan poate activa ProPilot la fel de uşor ca şi un cruise control convenţional, prin stabilirea vitezei de croazieră şi a distanţei dorite. Ajutată de senzori şi de camerele video, tehnologia ProPilot va ajusta viteza în trafic şi va păstra maşina în centrul benzii. Sistemul gestionează chiar şi situaţiile de blocaj în trafic, transformând condusul zilnic într-o experienţă mai relaxată şi reducând oboseala.
În blocajele din trafic, ProPILOT va gestiona automat distanţa faţă de maşina din faţă şi va activa frânele sau chiar va opri complet vehiculul dacă este necesar. După oprire, vehiculul va rămâne pe poziţie, chiar dacă piciorul şoferului este ridicat de pe frână. După ce traficul reporneşte, maşina va relua modul de conducere automat. Dacă traficul se opreşte pentru mai mult de 3 secunde, ProPILOT va reporni cu o simplă atingere a pedalei de acceleraţie sau prin apăsarea tastei de pe volan.
Condusul nu a fost niciodată mai eficient!