Auto

Inspiraţie niponă

17 dec 2012 131 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Atunci când vine vorba de tehnologie, precizie şi calitate în materie de industrie auto, doar două ţări s-au remarcat de fiecare dată - Germania şi Japonia. În timp ce nemţii şi-au dezvoltat domeniul auto de mai bine de o sută de ani, niponii s-au remarcat prin rapiditatea cu care au avansat.

Din acest motiv, automobilele Lexus, Infiniti, dar şi Toyota, Honda, Nissan, Mazda sau Subaru sunt printre cele mai fiabile şi performante din lume, tocmai datorită filozofiei nipone care presupune calitate în orice, alături de înaltă tehnologie şi progres. Din 2008, când şi-a propus să intre puternic şi pe piaţa europeană, Infiniti, divizia premium a Nissan, a accelerat numărul de maşini proiectate special pentru această piaţă, după ce până atunci accentul era pus numai pe ceea ce îşi doreau clienţii nord-americani.

Printre automobilele Infiniti care s-au remarcat se regăseşte şi FXSebastian Vettel, SUV-ul sport special configurat pentru a fi pe placul campio­nului de Formula 1. Versiunea "Vettel" este, cum era de aşteptat, cel mai uşor, rapid şi mai aerodinamic FX proiectat.

Iar pentru a se atinge acest nivel, la proiectarea sa Infiniti a pornit de la un Infiniti FX50 Performance Concept care a fost modificat în funcţie de cerinţele campionului mondial en-titre. Din acest motiv, motorul V8 de 5,0 litri dezvoltă acum 414 CP şi nu doar 390 CP, iar designerii au proiectat special un spoiler faţă inspirat de aripa faţă a unui monopost de Formula 1. Cu toate că acestea par doar detalii, crossoverul este capabil să ruleze cu până la 305 km/h, intrând în categoria maşinilor supersport alături de Cayenne Turbo şi Turbo S, în condiţiile în care acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în puţin peste cinci secunde.
Printre îmbunătăţirile aduse versiunii sport se numără modificări aduse motorului şi suspensiei, în timp ce aerodinamica a fost îmbunătăţită cu ajutorul celor de la Red Bull Racing, echipa lui Sebastian Vettel. În plus, campionul de Formula 1 şi-a pus amprenta şi asupra interiorului maşinii, lemnul de esenţă nobilă fiind înlocuit de fibra de carbon. 

Tocmai pentru a sublinia exclusivismul maşinii, constructorul nipon va asambla doar 150 de unităţi din Infiniti FX Vettel Edition, dintre care doar 50 vor fi livrate în Europa contra unei sume care porneşte de la 120.000 de euro.

Lista modelelor spectaculoase care dispun de cele mai noi tehnologii a fost completată în cadrul Salonului auto de la New York conceptul LE, un model full-electric construit pe aceeaşi platformă cu Nissan Leaf, primul automobil electric de familie al constructorului nipon.
Infiniti LE vine cu o imagine modernă, inovativă, dar cu un "look" ceva mai realist decât alte concepte electrice. Oficialii japonezi susţin că modelul de serie va fi în proporţie de 80% asemănător cu LE, acesta urmând a fi lansat în viitorul apropiat.
Designerii şi inginerii japonezi au reuşit să obţină o caroserie cu un coeficient de aerodi­na­micitate de numai 0,25, reducând astfel rezistenţa la înaintare şi implicit majorând autonomia automobilului datorită unui consum mai redus de energie. Interiorul are un design futurist, caracte­ristic mărcii japoneze ce înglobează cele mai noi sisteme de siguranţă şi infotainment ale construc­torului nipon.
Conceptul măsoară 4,73 m în lungime, 1,8 m în lăţime şi 1,48 m în înălţime, încadrându-se perfect în clasa medie. LE dispune de un motor electric de 134 CP şi un cuplu de 250 Nm, alimentat de acelaşi set de baterii Litiu-Ion ca şi Nissan Leaf (24kWh). Autonomia sa este una "standard" pentru un automobil electric, ajungând până la 160 km, valoare similară cu cea întâlnită la majoritatea maşinilor electrice. Odată parcursă această distanţă, Infiniti LE poate fi reîncărcat prin intermediul unui cablu normal sau printr-un sistem inovativ "wireless". Prin intermediul acestuia maşina este pur şi simplu parcată cu spatele într-un loc de parcare special, sub care se află încărcătorul special.
Noul concept prezentat de Infiniti are toate şansele să devină un model de serie de succes avantajat şi de lipsa la acest moment a modelelor full-electrice din segmentul mediu.
Urmând aproape aceeaşi linie, în luna martie a acestui an Infiniti a lansat unul dintre cele mai spectaculoase concepte din 2012, iar acesta a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva - Infiniti Emerg-E. Acest nu este doar un nume extravagant, ci un automobil proiectat ca o continuare a conceptului Essence prezentat în 2009, tot în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Japonezii au adaptat noua imagine de marcă pe un coupe foarte fluid, care îmbină sportivitatea şi agresivitatea fără a apela la niciun fel de muchie brutală - cum se întâmplă în cazul celebrului Nissan GT-R.