Auto

Hotelul de cinci stele pe patru roţi sau care sunt alternativele constructorilor auto de lux la cazările clasice? Galerie foto

08 iun 2016 8957 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Vacanţa nu trebuie să însemne întotdeauna un hotel sau o pensiune, ci poate însemna o aventură. Dar aventura trebuie să fie neapărat una fără prea mult confort? La acest lucru s-au gândit cei de la Volkswagen, dar şi cei de la Mercedes-Benz, care au venit cu propriile alternative la soluţiile clasice de ospitalitate.

Vă amintiţi de celebrul VW Bulli? Alături de Beetle, vechiul T1, cunoscut drept Bulli, este unul dintre cele mai cunoscute modele ale constructorului german. La fel ca Beetle, era un automobil care la vremea sa deschidea un nou segment şi unul care a reprezentat mijlocul de transport preferat al unei generaţii întregi. Putea transporta persoane, putea fi o casă de vacanţă, iar interiorul său putea fi configurat întocmai. Au ajuns inclusiv în România, iar ce a uimit a fost tocmai practicabilitatea demnă de orice maşină proiectată în Germania.

Acum celebrul automobil nu se mai numeşte Bulli, ci California, şi are la bază noul T6.

La fel ca în cazul generaţiilor anterioare, cei de la Volkswagen au luat un Transporter şi l-au echipat cu tot ce ar avea nevoie o familie care pleacă în concediu şi nu vrea să stea la hoteluri, ci doreşte să se bucure de natură. Spre exemplu, T6 California poate fi echipat cu până la şapte locuri pe scaune şi cel mult cinci locuri de dormit, astfel că părinţii şi copiii vor avea loc suficient să se odihnească după un drum lung. Cum sunt împărţite? Există un pat dublu în partea de jos a habitaclului, un al doilea pat dublu în acoperişul extensibil alături de un scaun pliant.

Un automobil de vacanţă are nevoie şi de o bucătărie mobilă, motiv pentru care California dispune de o chiuvetă din oţel inoxidabil, două ochiuri de aragaz şi un frigider cu capacitatea de 42 de litri. Practic, poate fi transformat

într-un aparthotel pe roţi, indiferent de zona în care proprietarul doreşte să se „cazeze“. În plus, în funcţie de nivelul de echipare ales, automobilul de vacanţă poate dispune de un sistem auxiliar de încălzire, climatizare automată şi un sistem electrohidraulic de deschidere a acoperişului, astfel încât „cazarea“ să fie una de cinci stele.

La capitolul motorizări, Volks­wagen T6 California dispune de cea mai nouă generaţie de propulsoare diesel, cu puteri cuprinse între 85 CP şi 204 CP, precum şi cu două propulsoare pe benzină care oferă 150 CP, respectiv 204 CP. De asemenea, clienţii pot opta pentru o transmisie automată DSG, dar şi pentru sistemul de tracţiune integrală 4Motion, foarte util dacă proprietarul maşinii doreşte să se cazeze departe de asfaltul lin şi confortabil. Preţul unui astfel de automobil porneşte de la peste 40.000 de euro, cu TVA, însă cel care o cumpără nu va mai avea de ce să apeleze la serviciile vreunui hotel.

Care este alternativa? Cei de la Mercedes-Benz vin cu propria soluţie pentru cei ce doresc un automobil de familie pentru a pleca în vacanţă.

Soluţia se numeşte Marco Polo şi are la bază noul V-Class. Astfel, automobilul cu acoperiş extensibil vine acum cu materiale de cea mai bună calitate în interior, spe­cifice constructorului din Stuttgart.

Noul Mercedes-Benz Marco Polo a fost dezvăluit de nemţii din Stuttgart înainte de premiera mondială de la Salonul de Rulote din Düssel­dorf, ceea ce înseamnă că nemţii au dorit cu tot dinadinsul să intre puternic pe acest segment cu un van ce dispune de un interior foarte similar cu cel dintr-un

S-Klasse, dar care poate veni şi cu un pat, nu numai cu scaune foarte confortabile.

Bancheta din spate poate fi transformată, la simpla apăsare a unui buton, într-un pat de două persoane de peste 2 metri lungime şi 1,1 metri lăţime. Fiind un Mercedes-Benz, salteaua nu este una oarecare, ci una din spumă cu cadru ce încorporează diferite elemente elastice care oferă o ergonomie foarte bună.

Totodată, dacă utilizatorul nu doreşte să se simtă precum într-o cutie cu un pat înăuntru, acoperişul extensibil  se poate ridica prin simpla apăsare a unui buton. Desigur, aşa cum este şi la VW California, acţionarea electrică este opţională, dar fiind un Mercedes-Benz, mai mult ca sigur aceasta va deveni una standard. În plus, pentru un confort superior, noul Mercedes-Benz Marco Polo are perdele pentru toată suprafaţa vitrată, inclusiv pentru parbriz, tocmai pentru a te putea bucura de linişte, nu şi de privirile indiscrete ale posibililor vecini.

În cazul în care distanţa faţă de un restaurant decent este prea mare, după ce patul este făcut se poate deschide o chicinetă echipată cu două ochiuri de aragaz şi un frigider cu o capacitate de 40 de litri care poate răci alimentele până la o temperatură de -20 de grade Celsius. Gama de motorizări dispune de trei propulsoare diesel cu puteri cuprinse între 136 CP şi 190 CP, pentru că în vacanţă nu contează viteza, ci călătoria.