Auto

GALERIE FOTO Cullinan este cel mai mare diamant descoperit vreodată. Tot Cullinan este şi cel mai nou Rolls-Royce, cel mai avansat automobil realizat vreodată în uzina din Goodwood şi cea mai avangardistă viziune ce poartă statueta The Spirit of Ecstasy

03 iul 2018 1408 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie
Cullinan este cel mai mare diamant descoperit vreodată. Tot Cullinan este şi cel mai nou Rolls-Royce şi primul ce dispune de o caroserie înălţată şi un sistem de tracţiune integrală. Este cel mai avansat automobil realizat vreodată în uzina din Goodwood, Marea Britanie, şi cea mai avangardistă viziune ce poartă statueta The Spirit of Ecstasy.

Un Rolls-Royce 4x4 pentru offroad? Era un concept de negândit în urmă cu 20 de ani sau chiar acum un deceniu. Dar piaţa auto, clienţii şi preferinţele acestora s-au schimbat radical. Automobilul „ce poate merge oriunde“ a devenit simbolul confortului şi libertăţii în condiţiile în care acesta nu mai este prizonierul asfaltului. Dar un SUV Rolls-Royce? Britanicii s-au ferit de termenul SUV deoarece un Rolls nu poate fi un „vehicul utilitar“, în condiţiile în care SUV înseamnă un vehicul sport-utilitar.

Dar luxul a evoluat şi acesta nu mai este un concept „urban“. Clienţii Rolls se aşteaptă să poată călători (aproape) oriunde în condiţii de lux şi confort, fără compromisuri. Iar rezultatul a fost Cullinan.

„Denumirea de SUV este acum aplicată la aproape orice siluetă în două volume (hatchback – n. red.) ce are o minimă sugestie de a ieşi de pe asfalt. Noi ne-am imaginat un automobil în trei volume, înălţat, ce poate rula pe orice suprafaţă, cu un design nou ce poate mulţumi pofta de aventură a oricărui client“, explică Giles Taylor, directorul de design al Rolls-Royce Motor Cars.

Cullinan vine cu celebra suspensie de „Covor Magic“ ce oferă senzaţia de plutire, în timp ce sub capotă se află nu mai puţin celebrul motor V12 de 6,75 litri ce dezvoltă 570 CP şi un cuplu motor de 850 Nm.

Acesta pune toate cele patru roţi în mişcare, iar acestea vin inclusiv cu un sistem de direcţie integrală pentru a depăşi orice obstacol.

„Am ştiut că trebuie să oferim clienţilor ceva ce nu mai găsesc în lumea SUV-urilor deoarece ei nu acceptă limitări sau compromisuri“, explică Torsten Müller-Ötvös, şeful Rolls-Royce.

Spre deosebire de clienţii tradiţionali ai mărcii, care preferă o limuzină personalizată în detaliu, noua generaţie este mai tânără şi mai aventuroasă şi îşi doreşte să se bucure din plin de viaţă, dar cu un automobil cu un confort superior.

De aceea, în cazul lui Cullinan, zona din spate este izolată de compartimentul pasagerilor printr-un geam, tocmai pentru a reduce şi mai mult zgomotul din habitaclu, întocmai cum este de aşteptat din partea unui Rolls-Royce.

În premieră, un Rolls-Royce are acum un hayon ce permite accesul la portbagaj, iar acesta este segmentat în două părţi. De asemenea, tot în portbagaj se regăsesc două scaune compacte şi pliabile ce permit ca două persoane să admire peisajul fără a renunţa la confortul automobilului. Standard, portbagajul oferă o capacitate de 560 de litri, ce poate fi extinsă la 600 dacă se renunţă la peretele despărţitor.

La interior, locurile din spate pot lua forma a două scaune individuale sau o banchetă clasică ce se poate rabata la nevoie – din nou, o premieră pentru Rolls-Royce ce doreşte să ofere o soluţie practică familiilor ce doresc un element practic. Dacă se optează pentru două scaune individuale pentru locurile spate, acestea dispun de o consolă fixă centrală ce include pahare pentru whisky, decantor şi pahare speciale pentru şampanie. Indiferent de destinaţie, luxul este un stil de călătorie şi nu este opţional.

În momentul plecării de pe loc, automobilul se ridică automat cu 40 mm, iar cel de la volan alături de pasageri se pot bucura de scaunele încălzite şi ventilate. De asemenea, în premieră, Cullinan vine cu un display central cu touchscreen şi instrumente de bord de ultimă generaţie. Mai mult, în habitaclu sunt disponibile cinci porturi USB pentru alimentarea echipamentelor electronice, o premieră pentru un automobil din Goodwood, care până acum punea accent pe elemente clasice de design, nu pe modernism.

Unele lucruri nu se schimbă însă niciodată, astfel că modelul Cullinan vine cu cele mai noi sisteme de siguranţă, inclusiv cu vedere în infraroşu, cu un sistem de camere pentru detectarea pietonilor şi a animalelor sălbatice de pe marginea drumului, cu un cruise control adaptiv şi chiar cu un hotspot WiFi, printre altele.

Numărul automobilelor de teren exclusiviste a crescut puternic. Doar că acestea nu concurează între ele, ci se completează. În lumea celor care pot cheltui fără probleme sute de mii de euro pe un singur automobil, nu se pune problema dacă se alege un automobil sau altul, ci pentru ce culoare exterioară şi tapiţerie optează clientul pentru fiecare dintre modele.

Astfel, nu este deloc exclus să existe clienţi de Rolls-Royce Cullinan care să mai aibă în garaj un Lamborghini Urus pentru un plus de sportivitate sau un Bentley Bentayga pentru atunci când preferă un diesel pentru un drum mai lung.