La sfârşitul anilor ’80, mai exact în 1989, BMW prezenta cel mai avansat automobil proiectat până atunci de inginerii bavarezi. Avea pentru prima dată un motor V12 cuplat la o cutie manuală cu şase trepte, direcţie integrală şi pedală electronică de acceleraţie. După 30 de ani, Seria 8 a revenit.
Această poveste îmi aminteşte de replica „fanion“ a lui Arnold Schwarzenegger în seria Terminator. „I’ll be back!“ Cu toate că Seria 8 a fost în anii ’90 unul dintre cele mai spectaculoase automobile de pe piaţă, vânzările sale nu s-au ridicat la nivelul aşteptărilor. Bavarezii pregătiseră inclusiv un Seria 8 Cabrio, iar prototipul acestuia se regăseşte în prezent în muzeul BMW din München. Acum, grupul german face o nouă încercare, pariind pe un model ce se remarcă printr-un mix de design şi tehnică.
Aşa cum s-a întâmplat în 1989, Seria 8 reintră acum în scenă ca succesor al Seriei 6. Şi dacă în anii ’80 se discuta intens despre 635 CSi, anii ’90 au fost dominaţi de 850 CSi - fără îndoială cea mai sexy prezenţă pe şosele. De ce pe şosele? Pentru că 850 CSi era un gran-tourer, un GT, nu era maşina pe care să o scoţi pe circuit în weekend. Desigur, se descurca foarte bine şi pe circuit, însă nu acolo îi era locul celui mai frumos dintre toate BMW-urile realizate vreodată.
Prezentarea noului BMW Seria 8 Coupé adaugă un nou capitol istoriei lungi a senzaţionalelor automobile sport ale constructorului auto premium din Bavaria - şi oferă un start foarte dinamic pentru actuala sa ofensivă de modele în segmentul de lux. BMW Seria 8 Coupé este o maşină cu performanţe remarcabile, design atent creionat şi dotări de ultimă generaţie, aşa cum sunt tehnologiile de afişare şi control, asistenţa conducătorului sau conectivitatea.
Obiectivul principal de dezvoltare pentru BMW Seria 8 Coupé a fost dinamica de excepţie. Caroseria, sistemul de propulsie şi suspensia au fost dezvoltate pentru a îndeplini toate cerinţele unui automobil sport, ale unei „bestii“ pe patru roţi. În acest proces, motoarele remarcabil de puternice au fost combinate cu sistemul inteligent BMW xDrive de tracţiune integrală şi cu măsurile de design BMW EfficientLightweight. Noul model şi-a primit botezul sub forma BMW M8 GTE în cursele de anduranţă din FIA WEC şi în IMSA WeatherTech SportsCar Cham-pionship (IWSC) din America de Nord.
Vârful de gamă al acestei serii este BMW M850i xDrive Coupé, care este alimentat de un motor pe benzină V8 nou dezvoltat, ce oferă 530 CP. Acest model BMW M Performance va fi lansat în noiembrie 2018 împreună cu BMW 840d xDrive Coupé, echipat cu un motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, extraordinar de puternic, cu o putere maximă de 320 CP.
Designul exterior al BMW Seria 8 Coupé îmbină emoţia sportivă cu o eleganţă rafinată, specifică unui model din segmentul de lux. Suprafeţele ample sunt structurate prin utilizarea unor linii clare, minimaliste. Designul coborât al automobilului, silueta alungită şi linia acoperişului ce curge elegant spre spatele cu contururi „double bubble“ distinctive, ampatamentul lung şi ecartamentul lat sunt elementele definitorii ale BMW Seria 8 Coupé. Cu dimensiuni exterioare de 4,8 m în lungime, 1,9 m în lăţime, 1,3 m în înălţime şi ampatament de 2,8 m, automobilul cu două uşi are proporţii foarte sportive.
Grila BMW coborâtă are formă hexagonală, cu elemente încadrate de un contur dintr-o singură piesă. Farurile cu tehnologie LED standard sunt cele mai înguste faruri folosite vreodată la un model BMW. BMW Laserlight cu iluminare variabilă a drumului şi Selective Beam (fază lungă activă) sunt disponibile opţional. În timp ce suprafeţele se curbează spre interior în partea extremă a roţilor faţă, ele revin puternic spre exterior în vecinătatea roţilor spate. Acest lucru se combină cu un habitaclu atractiv pentru a crea o „linie a umerilor“ musculoasă. În spate, interacţiunea liniilor orizontale şi diagonale accentuează lăţimea şi centrul de greutate coborât. Sto-purile LED contribuie la acest efect prin extinderea adâncă în flancuri.
La interior se observă faptul că noul Seria 8 este cel mai avansat automobil lansat până acum de BMW, întocmai precum prima generaţie.
Prin includerea conceptului de afişare şi control BMW Operating System 7.0, disponibil standard pentru noul BMW Seria 8 Coupé, conducătorului i se asigură informaţiile corecte la momentul potrivit. Afişările personalizate pot fi vizualizate atât pe panoul de instrumente, cât şi pe displayul central iDrive cu diagonala de 10,25 ţoli (26,04 cm). Structura de meniu plat, optimizată pentru controlul tactil, permite accesul rapid la toate setările şi funcţiile. Asistentul personal de mobilitate BMW Connected este disponibil pentru o conectivitate perfectă între automobil şi dispozitivele digitale. Serviciile digitale disponibile pentru utilizare în noul BMW Seria 8 Coupé includ avertismentele de pericol obţinute prin interconectarea cu alte automobile BMW, actualizarea software "over-the-air", integrarea Microsoft Office 365 şi Skype for Business, precum şi BMW Digital Key, care permite clienţilor să deblocheze automobilul şi să pornească motorul cu ajutorul unui smartphone.
Noile modele din Seria 8 de la BMW amintesc de automobilul original - pentru a duce mai departe moştenirea unei legende -, dar aduc în prim-plan tehnologia şi designul de ultimă generaţie. Rezultatul este imposibil de trecut cu vederea.