Arts & Design

Care este povestea uneia dintre cele mai cunoscute afaceri antreprenoriale locale de design interior? Totul a pornit cu 15.000 de euro şi o strategie diferită

24 dec 2024 155 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Inside Home este un business care de peste 20 de ani creşte din pasiune pentru interioare premium. Iar cum în ultimii ani ne-am dat seama de cât de importantă locuirea într-un spaţiu frumos, dezvoltarea retailerului pare asigurată şi pentru următoarele decade.

Businessul Inside Home a fost înfiinţat în 1994 de Gabriela Soare împreună cu Innova – dealer exclusiv de mobilier şi lumini pentru mărci precum Minotti, B&B, Flexform, Kartell sau Ingo Maurer.

Printre brandurile care fac astăzi parte din gama Inside Home se numără Frette, un nume cunoscut pentru lenjeria de pat italiană de lux. Prosoapele, covoarele de baie, lenjeria de pat sau pilotele şi pernele produse în Portugalia de Abyss & Habidecor sunt şi ele în acelaşi portofoliu, la fel şi echipamente şi ustensile de bucătărie Cristel sau tapetul, ţesăturile şi covoarele de la Romo Group, Studio Art ori Smythson.

„Selecţia noastră exclusivă include mărci alese cu atenţie din întreaga lume. Căutăm mereu să ne extindem gama cu produse de lux pe care le curatoriem atent şi le adăugăm în portofoliul nostru“, spun reprezentanţii Inside Home.

Totul a pornit cu o investiţie de 15.000 de euro, dar treptat comenzile start-up-ului s-au transformat în contracte de exclusivitate cu o serie de companii importante din sfera desgnului interior.

„În 21 de ani de experienţă, am reuşit să creăm un lanţ de distribuţie ce acoperă toată ţara, iar asta pentru branduri reprezentate exclusiv, încă de la început.“

Dincolo de platforma online, Inside Home comunică cu comunitatea sa prin intermediul showroomului situat în zona Dorobanţi, una dintre cele mai exclusiviste din Bucureşti. Alături de produse, clienţii au oportunitatea de a interacţiona cu liniile unui vile remarcabile neoromâneşti din 1910, actualul sediu al Inside Home.

„Parterul este rezervat experienţelor senzoriale pentru proiecte ce implică tapet, draperii, perdele ori covoare. Dispunem de cea mai mare bibliotecă de cataloage şi mostre pentru această ramură a activităţii noastre.“ O altă cameră este dedicată igienei somnului şi a băii, găzduind prosoape, lenjerii din bumbac egiptean cu fir nobil, pilote şi perne din puf cluster (mai pufos) de gâscă.

„Camera din mijloc este etalon pentru obiecte de cadou, pentru cosmetice sau detergenţi organici, iar ultima încăpere deserveşte zona de artă în aranjarea meselor cu porţelan de Limoges, pahare din cristal nontoxic şi vase de gătit concepute de chefi celebri pentru bucătării profesionale sau pentru chefi începători“, continuă „turul“ de showroom reprezentanţii Inside Home.

Încă de la lansare, spun oficialii companiei, poziţionarea a fost aceeaşi, fiind vizată nişa high-end. Tocmai de aceea, completarea portofoliului de produse a fost şi continuă să fie o strategie constantă.

„Am continuat să adăugăm în portofoliul nostru atât mărci atemporale, cât şi moderne, precum Moser, Baccarat, St. Louis, Bernardaud Limoges Porcelain, Carrière Frères, Bondi Wash, Lola James Harper, Maison Louis Marie, Cinnamon Projects, Kinfill, Steamery şi alţii.“

Înainte de a intra în portofoliul Inside Home, produsele sunt testate şi uneori fac obiectul unor sondaje de opinie în rândul clienţilor fideli.

Dar dintre toate produsele care populează spaţiul Inside Home, cele dedicate somnului ocupă un loc special.

„Echipa noastră lucrează în simbioză cu fiecare vizitator sau client pentru a desena spaţii de dormit care sunt nu doar refugii de confort, ci adevărate oaze ale relaxării personalizate. Această abordare bespoke este pilonul pe care Inside Home îşi construieşte reputaţia de inovator în domeniul odihnei de lux în România“, se arată pe site-ul companiei.

De asemenea, o bună parte dintre clienţii care apelează la serviciile şi produsele Inside Home, caută consiliere tot în acest domeniu, al somnului.

Această nişă promite o dezvoltare susţinută, mai ales în contextul în care în ultimii ani numărul celor care se confruntă cu probleme în a avea un somn de calitate este în creştere pe fondul stresului.

„Noi credem că detaliile fac diferenţa între un simplu somn şi o experienţă transformatoare de odihnă, iar fiecare produs pe care îl oferim este un ambasador al acestei credinţe.“

Dincolo de activitatea de retail, dezvoltarea Inside Home a câştigat în complexitate prin colaborările alături de creativii din zona de design.

„Lucrăm alături de designeri şi arhitecţi în dezvoltarea unei game largi de proiecte rezidenţiale, hoteliere, HoReCa şi comerciale, construind un portofoliu puternic de clienţi fideli care apreciază şi rezonează cu filozofia noastră“, au concluzionat reprezentanţii Inside Home povestea businessului.