Arts & Design

Cine este Bianca Abăcioaei, artista care a semnat identitatea vizuală a Grand Hotel du Boulevard Corinthia? "Ilustraţia reflectă imaginea istorică a hotelului Grand Hotel du Boulevard din Bucureşti, ce a marcat perioada Belle Époque"

27 iun 2025 68 afişări de Miruna Diaconu
Din aceeaşi categorie

„Arta mea este definită de un stil grafic, minimalist al desenului cu forme dinamice, linii ductile şi detalii minuţioase ce au în centru omul, reprezentat ca un axis mundi, cu elemente din sfera vegetalului şi din sfera cosmică.“ Aşa îşi defineşte creaţiile Bianca Abăcioaei, o artistă locală care realizează ilustraţii grafice. Operele sale au atras atenţia şi lanţului internaţional Corinthia, care urmează să deschidă primul hotel din reţea în România. Astfel, identitatea vizuală a Grand Hotel du Boulevard Corinthia a fost semnată de Bianca Abăcioaei, care a reuşit să aducă în prim-plan epoca de glorie a hotelului ce va renaşte în centrul Bucureştiului.

Într-o lume în care formele fără fond prind tot mai mult contur, arta rămâne în continuare o ancoră într-un frumos autentic. Ea reuşeşte astfel să transpună în realitate multă emoţie şi un joc al formelor şi al liniilor cum niciun dispozitiv digital nu o poate face (încă).

Astăzi, când inteligenţa artificială a început totuşi să acapareze inclusiv arta, Bianca Abăcioaei îşi găseşte inspiraţia în tot ce are această lume profană de oferit. „Îmi place să creez lucrări inspirate din experienţele proprii - din călătorii, lectură, muzică. Tot ce îşi lasă o amprentă în imaginar“, spune artista.

De profesie este arhitect de interior, iar pasiunea ei s-a conturat tot în zona creativă. Şi astfel, din mâinile ei ies ilustraţii grafice ale căror linii şi forme dansează parcă pe foaia de hârtie.

„Ceea ce creez este parte din ceea ce sunt, ceea ce simt şi ceea ce mă înconjoară. Intenţionez prin arta mea să ofer privitorului un moment de meditaţie, de introspecţie, o detaşare din realul concret, spre a pătrunde în lumea atemporală şi aspaţială a tabloului. Exprim ceea ce am în inimă, pentru că arta stârneşte în noi cele mai profunde simţiri şi gânduri, este forma de comunicare a lăuntricului uman prin imaginaţie şi multă muncă, ea oglindeşte sufletul creatorului prin frumoasa lume a imaginilor.“ Aşa îşi descrie Bianca lucrările pe propriul site, ABO Creations, unde pot fi găsite şi operele sale.

Sursele principale de inspiraţie sunt natura şi tradiţia - ale României sau ale altor ţări. În fiecare dintre ilustraţiile sale se găseşte aşadar cel puţin un element care să facă parte dintr-o categorie din cele două menţionate. Totuşi, omul nu poate lipsi din operele sale. La fel ca în univers, el e centrul creaţiei.

„Regăsim în lucrările mele tema creaţiei umane şi legătura dintre om, natură şi univers, dintre divin şi teluric.“ Personajele monumentale, cu aspect hieratic, poartă uneori veşminte româneşti şi te invită la meditaţie şi introspecţie silenţioasă. „Arta mea este definită de un stil grafic minimalist al de-senului cu forme dinamice, linii ductile şi detalii minuţioase ce au în centru omul, reprezentat ca un axis mundi, cu elemente din sfera vegetalului (vrejuri, flori) şi din sfera cosmică (luna, soarele, stelele).“ Cromatica dominantă este reprezentată de negru şi auriu, simbolizând pământul şi lumina.

Această sensibilitate pe care Bianca o pune pe hârtie a fost şi cea care a ajutat-o să câştige concursul pentru crearea imaginii de brand a hotelului Corinthia Grand Hotel du Boulevard din Bucureşti, un hotel cu o istorie bogată, care se redeschide curând sub forma unei unităţi de cazare clasificate la cinci stele sub un brand internaţional de lux.

Tema concursului, la care au participat şi alţi artişti locali, a fost crearea identităţii vizuale a hotelului care să reflecte atât valoarea brandului, cât şi specificul istoric şi arhitectural al clădirii. Pornind de la acestea, Bianca Abăcioaei şi-a făcut research-ul necesar care să o ajute în conturarea unei idei. În final, ea a realizat o ilustraţie desemnată câştigătoare, care va fi folosită pentru materialele de branding, dar şi pentru diverse accesorii personalizate.

„Această colaborare reprezintă pentru mine atât o oportunitate extraordinară, cât şi o provocare creativă. Experienţa îmi oferă ocazia să îmi dezvolt viziunea artistică, să învăţ din complexitatea unui brand premium şi să creez un concept vizual care nu doar inspiră, ci dă viaţă unei identităţi ce rămâne în memoria oaspeţilor şi reflectă unicitatea hotelului“, explică ea.

Prin ilustraţia realizată, artista şi-a dorit să capteze esenţa perioadei istorice Belle Époque (de la 1870 până la Primul Război Mondial), definită printr-un lux regăsit mai ales în artă şi modă, acestea fiind de altfel şi elementele unde ea şi-a găsit inspiraţia. Personajul ilustraţiei ce îi poartă semnătura întruchipează efervescenţa perioadei respective, marcată de eleganţă, rafinament şi opulenţă, precizează Bianca.

„Ilustraţia reflectă imaginea istorică a hotelului Grand Hotel du Boulevard din Bucureşti, ce a marcat perioada Belle Époque printr-o celebrare a vieţii, prin artă, muzică, dans.“

Istoria clădirii ce domină bulevardul Elisabeta din Bucureşti prin arhitectura sa memorabilă a fost de fapt principala sursă de inspiraţie. Grandiosul hotel a fost martorul istoriei bucureştene, marcată atât de perioada când Capitala era supranumită Micul Paris, cât şi de deceniile când a triumfat griul comunist.

Pentru a readuce la viaţă această clădire-simbol a Bucureştiului, proprietarul hotelului, Niro Investment Group, dar şi grupul internaţional Corinthia au ţinut cont de detaliile arhitecturale ale imobilului şi au dorit ca acestea să fie păstrate şi puse în valoare.  Puţine branduri hoteliere se uită la istoria locului pentru a celebra ceea ce a fost cândva şi pentru a readuce la viaţă spaţiul, însă într-o versiune îmbunătăţită, adaptată prezentului. Amprenta locului e tot mai puţin luată în considerare în proiectele lanţurilor internaţionale, fiind scos în faţă conceptul de regulă unitar al brandului hotelier.

Corinthia nu doar a pus accentul pe istoria clădirii, ci a şi ales un artist local pentru a crea identitatea vizuală a hotelului.

„Ne-am dorit un designer care să surprindă esenţa distinctivă a Corinthia Grand Hotel du Boulevard, ce îmbină statutul de reper istoric grandios cu cel de simbol modern al eleganţei“, spune Jean Mifsud, CEO al Corinthia Grand Hotel du Boulevard.

Bianca s-a remarcat prin abilitatea de a echilibra rafinamentul tradiţional cu elementele minimaliste contemporane, o viziune care se aliniază perfect cu spiritul hotelului, adaugă el. „Ne-a impresionat în mod special talentul ei de a reda prin design fineţea şi nobleţea unei grande dame. Creaţiile sale nu doar omagiază splendoarea epocii Belle Époque, ci o reinterpretează într-o manieră modernă, conturând o identitate vizuală atemporală, dar proaspătă.“

El menţionează că filosofia brandului Corinthia are la bază susţinerea scenei culturale locale. Astfel, vor fi anunţate şi alte colaborări în zona artistică.

„Credem în celebrarea talentului remarcabil din comunităţile în care activăm. Colaborarea cu artişti autohtoni precum Bianca nu doar că susţine această scenă creativă vibrantă, dar ne permite să aducem un plus de pasiune şi autenticitate inspirate din cultura, istoria şi spiritul locului. În plus, Corinthia Grand Hotel du Boulevard îşi propune să devină un promotor al culturii bucureştene“, adaugă el.

Colaborarea cu Corinthia nu este singura pe care Bianca Abăcioaei o are în zona de ospilitate. Anterior, biroul de arhitectură la care ea lucrează s-a ocupat de amenajarea unui hotel din Buşteni. Arhitectul care a semnat designul unităţii a propus arta Biancăi pentru decor. Ea a realizat grafica tăbliilor de pat şi câteva modele de tapet. De asemenea, pentru amenjarea camerelor de hotel s-au folosit tablouri cu ilustraţiile ei, păstrând aceeaşi tematică regăsită la nivelul tăbliilor şi tapetului.

A mai colaborat cu Muzeul Naţional Cotroceni, cu o cramă, cu un restaurant, însă ilustraţiile sale au fost prezente şi în mai multe expoziţii din Bucureşti şi din afara ţării.

„Originalitatea şi caracterul exclusiv al unei lucrări artistice devin elemente esenţiale pentru a crea o experienţă memorabilă pentru clienţi“, spune ea. Prin colaborarea cu un artist, poţi transmite într-un mod semnificativ o poveste şi poţi crea o atmosferă distinctivă şi rafinată, care să reflecte în acelaşi timp identitatea şi valorile brandului.

De asemenea, susţii creşterea şi vizibilitatea creatorilor de frumos, spune ea.

Pe viitor, Bianca îşi doreşte să aibă mai multe colaborări cu branduri şi companii din diverse arii de activitate, zicând că „orice nouă temă creativă poate fi o oportunitate de dezvoltare.“ Totodată, ia în calcul şi o extindere a ariei artistice pe care o abordează.

„În activitatea mea de arhitect de interior, lucrez cu obiecte, iar vizualul creat conferă frumuseţe, armonie şi personalizează spaţiul.  Mi-ar plăcea, astfel, să colaborez pe partea de design de obiect, iar aici posibilităţile sunt variate, de la design vestimentar la design de mobilier sau de obiect ceramic“, conchide artista.