Info

(P) ABC-ul designului durabil pentru o casă ca-n filme

06 dec 2022 722 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Într-o epocă în care sustenabilitatea este pe buzele tuturor mai mult decât oricând, un business în industria mobilei şi a amenajărilor interioare şi-a făcut un adevărat crez din durabilitatea produselor sale. Select Design, o afacerea deţinută de Diana Şucu, le propune cumpărătorilor săi obiecte cu tradiţie, construite cu pasiune şi determinare, mai puţin orientate către spectaculos şi mai mult axate pe autenticitate şi trăinicie.

Businessul reprezintă, practic, ABC-ul designului interior, prin cele trei branduri pe care le reuneşte: Allen(Ethan), Bernhardt şi Caracole. Aşezate aşadar sub umbrela Select Design, cele trei sunt branduri de succes, cu rădăcini în istoria Americii de Nord, construite pe valori solide, care pun în prim-plan omul şi nevoile lui. Orientarea spre funcţionalitate, o caracteristică specifică producătorilor nord-americani de mobilă, le transformă în alegerea perfectă în vremuri în care oamenii caută la maximum să-şi simplifice vieţile, într-o agitaţie permanentă. La polul opus, de pildă, despre designul din Europa se spune adesea că este mai mult emoţional decât funcţional.

Piesele de mobilier ale celor trei branduri americane fac parte din decorurile unor ecranizări celebre de la Hollywood, ceea ce le face şi mai valoroase pentru cei care nu doar visează, ci şi dau viaţă unor case desprinse din filme. Ei pot alege astfel dintr-o selecţie impresionantă de mobilier cu valoare de colecţie în timp, ce poate fi lăsat moştenire sau poate deveni un cadou sofisticat şi memorabil. Lor li se adresează cele trei showroomuri generoase din Capitală, unde stocurile de marfă sunt suficient de generoase încât să satisfacă nevoile clienţilor în cel mai scurt timp, fără a mai aştepta între trei şi şase luni livrarea produselor.

Dincolo de oferta de mobilier, conceptul Select Design integrează şi un serviciu de design interior disponibil gratuit, până la livrarea la domiciliu „cu mănuşi albe”.

Serviciul de design interior este personalizat, adresat publicului care vrea să valorifice la maximum potenţialul proiectului său imobiliar, indiferent că este vorba despre propria casă, despre o casă de vacanţă sau un spaţiu de lucru. Pe parcursul procesului de amenajare interioară, clientul este consiliat de un designer cu experienţă, care oferă un concept unitar cu trei aspecte – emoţional, estetic şi funcţional.

Şedinţa gratuită de design interior are o durată de 60 de minute şi cuprinde o discuţie cu beneficiarul, în urma căreia se stabileşte stilul de amenajare şi se identifică necesităţile lui. La sfârşitul şedinţei, arhitectul-consilier îi furnizează potenţialului cumpărător o selecţie de produse din portofoliul Select Design, o propunere de amenajare completă cu mobilier şi decoraţiuni (moodboard), precum şi o simulare 2D cu dispunerea mobilierului în plan.

Conceptul îi aparţine antreprenoarei Diana Şucu, cea care, în 2013, a renunţat la televiziune pentru lumea businessului. Decizia a venit în urma vizitei în primul flagship store Ethan Allen din inima Manhattanului. Pornind de la nevoile şi dorinţele unui public educat şi informat, soţia omului de afaceri Dan Şucu a deschis astfel primul magazin Ethan Allen din Europa Centrală şi de Est. Curând după această inaugurare, au urmat alte două showroomuri de brand – Bernhardt şi Caracole, care apoi s-au reunit sub conceptul Select Design by Diana Şucu.

Dacă Ethan Allen este un brand cu o istorie de 90 de ani, Bernhardt Furniture Company a depăşit un secol de existenţă. Ethan Allen a pornit, astfel, din Vermont, în 1932, obiectele de mobilier sub această etichetă ajungând să înnobileze inclusiv Casa Albă. Caracterizat printr-un stil clasic, elegant, anglo-saxon, Ethan Allen oferă produse spectaculoase cu detalii lucrate manual ca odinioară.

La rândul său, brandul Bernhardt Furniture Company a fost înfiinţat în 1889, în Lenoir NC, de John Mathias Bernhardt, un personaj cu o imaginaţie sclipitoare şi o energie uriaşă. Când imaginaţia se împleteşte cu arta şi cu dragostea pentru natură, la Bernhardt Furniture Company iau naştere piese de mobilier inovative, în care sunt integrate elemente preţioase precum marmură, lemn şi metal. Aflat deja la a patra generaţie de artizani, valorile brandului au rămas aceleaşi ca la început, îmbinând armonios tradiţionalul cu tehnologia modernă.

În ceea ce priveşte Caracole, trebuie spus că acest nume reprezintă denumirea folosită în echitaţie pentru elegantă manevră „o jumătate de întoarcere”. Caracole este un model de reinventare a unui brand tradiţional stabil şi puternic, rezultatul fiind piesele de mobilier cu personalitate puternică şi materiale high-end. Colecţiile sub această marcă se vând în peste 50 de ţări, Caracole fiind cel mai bine vândut brand nord-american în afara SUA, cu o cotă de export semnificativ mai mare decât orice alt producător. Toate piesele sunt proiectate în Statele Unite de designeri premiaţi la competiţii internaţionale. Caracterizat printr-un stil glamour, acest brand impresionează prin somptuozitatea materialelor şi prin finisajele spectaculoase în foiţă de aur şi argint.

Ce-ar mai fi de spus decât că drumul către casa ori biroul visurilor, desprinse din filmele de la Hollywood, nu se află decât la distanţă de o vizită în showroomurile Select Design din Bucureşti?