Style

Un brand românesc de cosmetice vrea să readucă săpunul solid în prim-plan. Care sunt avantajele lui versus cel lichid?

07 iun 2024 398 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Pornind de la premisa că pielea este cel mai mare organ al corpului uman, brandul de cosmetice Skin Novels şi-a propus să aducă pe piaţă produse în care clienţii să aibă încredere totală, ştiind că nu conţin ingrediente care, în timp, ar putea avea efecte nedorite. Acela a fost începutul. Ce a urmat?

„Brandul Skin Novels a fost lansat pe piaţă în 2016, pentru consumatorii în căutare de produse premium, care să conţină şi ingrediente 100% naturale“, povesteşte Ioana Oros, general managerul companiei.

Povestea businessului e de fapt strâns împletită cu cea a fondatorilor, iar ea începe cu o căutare personală – produse 100% naturale, premium –, o căutare care nu şi-a găsit răspunsul pe piaţa de la acel moment.

„Această nevoie neîmplinită a deschis calea către crearea Skin Novels. Produsele au fost concepute (…) după un proces amănunţit de cercetare şi dezvoltare, cu ajutorul unor experţi care au contribuit la formularea reţetelor.“

Antreprenorul Gabriel Ciordas, cunoscut pentru mai multe afaceri, inclusiv în IT, împreună cu Ioana Firezar, product manager, au pornit compania din dorinţa de a aduce pe piaţă produse pe care, la rândul lor, ei le căutau.

Ioana Firezar, având experienţă în domeniul farmaceutic, a început să dezvolte treptat diverse formule de săpunuri naturale, iniţial ca un hobby, datorită pa-siunii sale pentru acest domeniu.

„Văzând o oportunitate, cei doi şi-au unit forţele şi au pus bazele Skin Novels. Grupul din care face parte brandul, deţinut de Gabriel Ciordas, pune accent pe inovaţie în diverse domenii, de la IT şi HoReCa până la agricultură.“

Indiferent de sector, Gabriel a aplicat aceeaşi filozofie în toate companiile sale: atrage specialişti pasionaţi, care reuşesc să se remarce în domeniul lor şi să susţină ulterior businessurile, povesteşte Ioana Oros.

Gabriel Ciordas este cunoscut pentru Creatopy, o platformă de design pentru advertising digital, dar el a fondat şi alte businessuri, precum ReWine, care a pornit ca un magazin online de vinuri şi care, ulterior, s-a transformat într-un winebar. Un alt pariu antreprenorial al său este Skin Novels.

„Brandul nu este doar despre îngrijirea exterioară. Conceptul pune un mare accent pe îngrijirea de sine într-un mod holistic.“ Îngrijirea interioară este la fel de importantă, crede Ioana Oros. De aceea, fiecare săpun ce poartă acest brand vine cu o poezie scrisă de un artist local.

De altfel, cu săpunul solid a început totul.

„La începutul călătoriei în business, inspiraţi de experimentele Ioanei Firezar în atelier, am introdus pe piaţă săpunul Nourish.“

Conceput pentru a fi delicat şi adecvat tuturor tipurilor de piele, inclusiv celei sensibile, acest produs are ca scop ameliorarea diverselor afecţiuni cutanate şi sprijinirea regenerării epidermei. Datorită absenţei uleiurilor esenţiale, Nourish prezintă un parfum neutru, perfect pentru cei care sunt alergici la parfumuri, adaugă executivul.

„Am ales să pornim la drum cu acest produs deoarece l-am consi-derat cea mai mare provocare. Am extins treptat gama, creând articole adaptate nevoilor specifice ale pielii şi preferinţelor olfactive ale clienţilor.“

În prezent, spre exemplu, clienţii mărcii preferă produsele cu arome puternice, care reuşesc să rivalizeze cu cele ale unor bunuri premium convenţionale, oferind alternative naturale, bazate pe uleiuri esenţiale în loc de parfumuri sintetice.

În ceea ce priveşte portofoliul, acesta cuprinde săpunuri solide cu funcţii specifice (exfoliere, hidratare, regenerare etc.), un ulei de corp versatil, dar şi săpunuri lichide care sunt potrivite chiar şi pentru demachiere, păr şi corp.

„Ne diferenţiem prin dedicarea noastră exclusivă către produse 100% naturale active în segmentul de lux. Prioritatea este ca fiecare ingredient să ofere beneficii atât pentru piele, cât şi pentru starea de spirit.“

Ioana Oros spune că atunci când vine vorba de produsele de îngrijire, este esenţial ca oamenii să fie informaţi. Primul pas este să verifice lista de ingrediente,

optând pentru bunuri care conţin ingrediente de calitate şi în număr redus, evitându-le pe cele care includ SLS (sodium lauryl sulfate), parabeni şi parfumuri sintetice, care pot fi dăunătoare pentru piele şi pentru mediu.

„Este important şi ca oamenii să aleagă produsele specifice pentru tipul lor de ten sau de piele, asigurându-se că optează pentru ce e mai potrivit nevoilor lor.“

Pe lângă aceste aspecte, o orientare către bunurile de îngrijire sustenabile şi etice (cruelty free), care respectă atât sănătatea umană, cât şi pe cea a planetei, poate face o diferenţă semnificativă.

Spre exemplu, cel mai folosit ingredient în produsele Skin Novels este apa termală de la Băile 1 Mai, prezentă în toate săpunurile, atât solide, cât şi lichide, iar asta datorită proprietăţilor sale terapeutice.

„Folosim, de asemenea, şi uleiuri vegetale (măsline, ricin, argan, avocado), unturi presate la rece (shea şi cacao) şi uleiuri esenţiale obţinute prin distilare cu aburi.“ Printre ingrediente îşi fac loc şi aurul de 24k, şi argintul coloidal.

Aceste ingrediente sunt procurate fie direct de la producători, fie de la furnizori specializaţi, locali şi internaţionali.

Săpunul solid „Exfoliate“ do­mi­nă în topul preferinţelor, remarcându-se atât prin aroma de scorţişoară şi cafea, cât şi prin eficacitatea ca exfoliant. Următorul în listă este uleiul de corp 100% natural „Silky Drops“, apreciat pentru delicateţea şi pentru compatibilitatea cu toate tipurile de piele. De asemenea, gelul de curăţare ce poartă acelaşi nume, „Silky Drops“, o adiţie mai recentă în portofoliu, a câştigat rapid popularitate.

„Încă de la început, ne-am concentrat atenţia pe săpun solid, iar asta într-o perioadă în care în ma-gazine pariul este pe cel lichid. Săpunurile solide, obţinute prin metode tradiţionale, sunt, în gene-ral, mai nutritive comparativ cu cele lichide şi pot fi considerate, într-un mod simplificat, ca o mască nutritivă pentru piele.“

Astfel, este benefic să masăm pielea cu săpun şi să-l lăsăm un timp să acţioneze pentru ca pielea să poată absorbi nutrienţii. În acelaşi timp, beneficiem de momente de aromaterapie datorită uleiurilor esenţiale din compoziţie, explică executivul. Uleiurile şi unturile folosite nu sunt tratate termic, astfel că proprietăţile lor rămân intacte, trecând doar prin procesul de saponificare.

„În ultimii ani, am observat o schimbare în preferinţele clienţilor, care acum se îndreaptă către săpunuri lichide din comoditate. Totuşi, când ne gândim la produsele pe care le folosim zilnic, este important să luăm în considerare că pielea absoarbe până la 60% din substanţele chimice pe care acestea le conţin.“

Bunurile Skin Novels sunt create în atelierul propriu din Oradea, unde are loc producţia artizanală.

„De asemenea, colaborăm cu un laborator dermatologic parte-ner, unde produsele sunt testate constant şi aprobate.“

Ele pot fi achiziţionate în principal de pe site-ul propriu, fiind însă disponibile şi în magazinele Douglas, Cărtureşti, precum şi în câteva spaţii tip boutique.

„În viitorul apropiat, ne dorim să ne extindem semnificativ prezenţa, punând un accent special pe sectorul HoReCa, pentru care dezvoltăm formule noi. De asemenea, ne propunem să reintrăm în piaţa internaţională cu portofoliul îmbogăţit.“

Brandul se poziţionează pe segmentul de preţ upper mainstream şi premium, clientul-ţintă fiind bine informat şi conştient de importanţa calităţii produselor pe care le foloseşte.

„Observăm o orientare spre self-care a românilor, aceştia fiind din ce în ce mai interesaţi de ingredientele produselor pe care le utilizează, de beneficiile acestora pentru sănătate şi de un stil de viaţă echilibrat.“

Ioana Oros îşi aminteşte că la începuturile Skin Novels echipa a analizat oferta de pe piaţă, observând că sunt puţine produse din reţeta cărora să lipsească parfumuri artificiale, SLS, parabeni şi alte ingrediente potenţial dăunătoare pe termen lung, mai ales în segmentul de lux.

„Astfel, am transformat ceea ce părea imposibil în posibil“, conchide ea.