Style

Un automobil care este îngrijit ca la carte are nevoie şi de un parfum adecvat, care să sporească senzaţia de confort. Aşa că aici intră în scenă aromele pentru bolizi. Cum le alegem?

14 oct 2021 142 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Se ştie deja că, în special pentru bărbaţi, modul în care arată maşina la exterior, dar mai ales la interior, este mult mai important decât cel în care arată casa. Un automobil care este îngrijit ca la carte are însă nevoie şi de un parfum adecvat, care să sporească senzaţia de confort. Aşa că aici intră în scenă aromele pentru bolizi, un accesoriu poate neglijat adesea, dar atât de important pentru atmosfera resimţită pe patru roţi.

„Odorizantele de maşină sunt foarte importante, chiar dacă uneori nu conştientizăm asta. Senzaţia de confort vine adesea şi din felul în care miroase spaţiul în care ne petrecem timpul, fie că suntem acasă, fie că suntem într-un automobil“, spune Alexandra Moraru, consilier în cadrul buticului de parfumuri de nişă Madison - Absolute Beauty, de pe Calea Dorobanţilor din Bucureşti.

Când vine vorba de odorizante de maşină, discuţia nu se conturează doar în jurul aromei, ci şi în jurul designului, dat fiind că acest tip de produs e un accesoriu care poate înfrumuseţa nu doar olfactiv, ci şi vizual interiorul unui vehicul. De aceea, producătorii de mireseme nu s-au dat în lături de la a face inovaţii în ceea ce priveşte aspectul acestor dispozitive.

„Brandul de parfumuri Floraiku excelează atunci când vorbim de designul special creat pentru produsul utilizat la a parfuma maşina.“ Ideea lor este aceea de a avea un recipient care se foloseşte de sistemul de ventilaţie al autovehiculului pentru a difuza parfumul.

„Însă deosebite sunt atât felul în care arată dispozitivul, cât şi abordarea către sustenabilitate. Elementul olfactiv este de tip refill, constând practic în nişte foiţe parfumate care se introduc în interiorul dispozitivului“, adaugă Alexandra Moraru.

Floraiku nu este însă singurul brand de parfumuri pentru maşină care se regăseşte în magazinul Madison. Culti Milano, de pildă, este un nume a cărui filosofie este concentrată pe parfumurile de interior de cameră, cele pentru lobby-urile hotelurilor sau pentru birouri, iar paleta de arome este una amplă, gândită pentru a satisface o gamă largă de gusturi.

Zenology, de asemenea, este un brand care şi-a îndreptat atenţia către parfumarea ambientului. Casa are în portofoliu o variantă de tip mini-bottle, pe care adesea clienţii o păstrează în maşină, ca să parfumeze aerul din interior.

Santa Maria Novella este încă un exemplu, care propune însă o abordare mai clasică: potpourri în săculeţi de mătase, adică un amestec de flori, ierburi şi condimente care emană un miros plăcut. Ierburile sunt îmbibate în uleiuri parfumate, care dau o notă specială maşinii în care un astfel de accesoriu este aşezat.

„Sunt mulţi oameni care au diferite sensibilităţi atunci când se află în maşină. Există persoane care, atunci când sunt pasageri, au rău de maşină, iar această afec­ţiune se poate amplifica din cauza parfumului.“

Aşadar, este important ca odorizantul de maşină să nu aibă o aromă dură, cu note grele, mai ales că habitaclul maşinii este un spaţiu mic, compact, iar parfumul poate să devină prea intens şi poate genera disconfort.

„În plus, ştim că oraşele sunt aglomerate, iar orele petrecute în trafic sunt multe.“

Producătorul japonez de automobile Nissan, de pildă, are un angajat dedicat pentru a testa mirosul maşinilor sub această marcă, scrie presa internaţională. Nu este vorba despre parfumuri de nişă, ci despre aroma de maşină nouă pe care orice Nissan ar trebui s-o emane, arătând încă o dată cât de important este parfumul chiar şi atunci când vine vorba de vehicule. Cu un nas dezvoltat din naştere, dar şi bine antrenat, specialistul miroase atent fiecare maşină şi, în cazul în care constată că un material sau o substanţă chimică afectează atmosfera generală din habitaclu, se caută alternative pentru a elimina factorul deranjant.

Parfumurile pentru maşini reprezintă un segment care a fost pus mai recent sub lupa parfumeriei de nişă, tocmai de aceea brandurile care să producă astfel de arome dedicate nu sunt numeroase. Cele care au ales însă să o facă reuşesc să umple armonios spaţiul din interiorul unei maşini şi să creeze o primă impresie plăcută atunci când cineva urcă la volan sau pe celelalte scaune.

Ce ar trebui să sugereze parfumul pe care îl simţim când urcăm într-o maşină? Răspunsul este mai degrabă multiplu.

„O stare de confort, o stare de bine. Dar, mai ales, el nu trebuie să lase impresia că miroase a amestec artificial de arome, lucru des întâlnit, din păcate, chiar şi în cazul maşinilor ale căror costuri sunt impresionante“, mai spune Alexandra Moraru de la Madison - Absolute Beauty.