Style

Tips & Tricks: Tentative de optimism: Am invitat câţiva oameni din business să se gândească la cel mai optimist lucru care li s-a întâmplat, pe care l-au trăit sau făcut în 2021. Ce au răspuns?

13 dec 2021 122 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„Să-ţi vând un pont!“ este, probabil, una dintre expresiile - folosite în business şi nu numai - specifice culturilor din toată lumea. Cele mai bune surse de inspiraţie sunt, de cele mai multe ori, oamenii de lângă noi, aşa că După Afaceri Premium dă sfară-n ţară şi pune reprezentanţii din lumea businessului în faţa unor provocări mai puţin stresante decât cele din viaţa de zi cu zi a afacerilor.

După un an atât de plin de veşti negative, i-am invitat pe respondenţii din această ultimă ediţie a revistei din 2021 să se gândească la cel mai optimist lucru care li s-a întâmplat, pe care l-au trăit sau făcut în ultimele luni. Cei mai mulţi dintre aceia care au ales să răspundă au rămas tot cu gândul la aspectele profesionale, lucru normal într-o perioadă în care munca ne ocupă mai mult timp decât oricând. Alţii au vorbit însă şi despre optimismul din viaţa extraprofesională. În final, vă provocăm şi pe voi să vă gândiţi o clipă şi să extrageţi cel mai bun lucru dintr-un an atât de dificil de dus în spate.

 

Mario Popescu, CEO al companiei de tehnologie Tailent:

„Tendinţele de creştere a nevoii de automatizare peste tot în lume şi interesul tot mai multor parteneri din ţări unde nu am fost prezenţi până acum sunt veşti bune pentru noi. O altă veste bună este şi faptul că am atras în echipa de leadership doi oameni cu experienţă vastă în business, care vor susţine expansiunea internaţională a Tailent în viitor. Aşa putem continua democratizarea accesului la tehnologia Robotic Process Automation (RPA) şi putem sprijini oamenii să se concentreze pe activităţi mai relevante, care le pun mai bine în valoare abilităţile şi creativitatea. Acest obiectiv este foarte important mai ales în aceste vremuri în care munca de la distanţă şi lipsa interacţiunilor sociale de dinainte de pandemie vin cu multiple provocări, atât la job, cât şi în viaţa de acasă.“

 

Alma Rusu şi Ioana Păun, managing partners ai retailerului de cosmetice naturale MioBio:

„Nu ne e uşor să punem degetul pe un singur lucru optimist întâmplat anul acesta. Am găsit în schimb un numitor comun sub care s-au petrecut multe momente care efectiv ne-au umplut sufletul şi acela este bucuria, adesea dusă până la senzaţia de fericire (ştim, cuvânt mare...). Însă 2020 a fost un an care ne apare acum ca pus între paranteze, un timp suspendat, marcat de temeri şi nesiguranţă. Or, anul acesta, măcar pentru câteva luni, până acum în toamnă, am trăit totul cu o altă intensitate, marcată totodată de recunoştinţă. Chiar dacă suntem amândouă firi (în general) optimiste şi ne entuziasmăm dintotdeauna aproape copilăreşte la multe lucruri mici care ne înconjoară, anul ăsta bucuria a căpătat parcă şi mai mult contur. Pornind de la magazin, unde am avut parte de atât de multe cuvinte de încurajare din partea clienţilor, până în plan personal unde fiecare întâlnire cu prietenii, fiecare călătorie sau fiecare intrare la un concert (Festivalul Enescu ni s-a părut de pildă un miracol) au fost marcate de un ceva în plus, de o bucurie cu gust mai intens. Acesta este cel mai optimist lucru care ne-a marcat anul. Pentru că am învăţat că se poate şi sperăm să nu uităm prea curând.“

 

Emanuel Poştoacă, fondator şi preşedinte al grupului din real estate Nordis Group:

„Anul 2021 ne-a adus mai multă speranţă, ne-a făcut mai solidari şi ne-a ambiţionat să depunem mai multe eforturi pentru această ţară. Pandemia ne-a afectat pe toţi, aşa că singura soluţie a fost să ne păstrăm speranţa şi optimismul, astfel încât să ne concentrăm asupra proiectelor pe care le avem şi să căutăm noi modalităţi de a ne îmbunătăţi serviciile şi produsele. Anul acesta ne-am ambiţionat să fim cât mai productivi, astfel încât să ne întoarcem înapoi la normalitate. Iar acest lucru ne-a ajutat să demarăm noi lucrări, aşa că acum avem trei şantiere în lucru, iar în mai puţin de o lună îl începem pe cel de-al patrulea: la mare, la munte şi în Bucureşti, unde dezvoltăm proiecte hoteliere şi rezidenţiale de cinci stele. Credem cu tărie că putem să aducem România pe harta celor mai căutate destinaţii de vacanţă, unde turiştii vor avea parte de experienţe memorabile. Tot anul acesta am observat un interes crescut al clienţilor faţă de imobiliarele premium, iar acest lucru ne-a făcut să fim şi mai optimişti.“

 

Vladimir Sterescu, country manager al furnizorului de servicii de outsourcing CGS România:

„Poate că, deşi pare paradoxal, acest an şi jumătate de la declanşarea pandemiei de coronavirus ne-a adus avantajul de a învăţa foarte multe lucruri despre noi, la nivel personal, dar şi despre avantajele din businessurile pe care le conducem şi lucrurile pe care trebuie să le schimbăm. În cadrul CGR România, ne-am păstrat permanent optimismul, deoarece am adăugat constant noi proiecte în portofoliu, atât de la companii locale, cât şi de la firme internaţionale. În ciuda provocărilor, am avut şansa să demonstrăm o dată în plus că piaţa din România este o zonă tot mai bună pentru servicii de outsourcing, mai ales în ceea ce priveşte calitatea angajaţilor şi a rezultatelor livrate.“

 

Carmina Luca, directorul general al companiei Carnia, producătorul mezelurilor Ana şi Cornel:

„Cea mai optimistă experienţă care mi s-a întâmplat în această perioadă este că am învăţat că poate exista muncă şi în formatul de telemuncă.

Munca de acasă ne-a pus pe mulţi dintre noi nu doar în faţa laptopului - căci acolo mai fuseserăm, ci şi în faţa propriei persoane. Am fost obligaţi să contemplăm la ceea ce facem, la ceea ce vrem, dar şi la ceea ce putem. Am folosit multă vreme paravanul carierei ca să ascundem accesul la noi înşine şi am alergat dintr-un loc în altul, pentru reuşită, dar, de fapt, am fugit de noi. Mi-a reamintit de o lume esenţială numită familie, în care timpul investit era mai mic faţă de cel alocat profesiei.

Această lecţie o consider una dintre cele mai importante, ştiind că familia şi creşterea copiilor reprezintă viitorul.

Iar dacă ne dorim să schim­băm ceva în lume, putem începe fiecare de acasă, cu noi şi copiii noştri. Profesional, m-am bucurat mai mult de rezultatele investiţiilor din anii anteriori (infrastructura software a companiei, corpurile sociale şi administrative), investiţii ce ne-au permis să realizăm eficient telemunca, dar şi să putem oferi distanţarea sigură pentru oamenii prezenţi la sediu.

Personal, am reuşit să mă cunosc mai bine ca manager şi să-mi cunosc echipa din mai multe puncte de vedere, iar rezultatele ne-au dat încrederea că putem depăşi şi o asemenea perioadă. Lecţiile pe care acest moment din viaţă le-a oferit sunt valoroase pentru mine.“