Style

Sunt deja multe tipuri de protecţie de care vara aceasta, spre deosebire de altele, trebuie să ţinem cont. Printre ele, şi loţiunea de plajă, care n-are voie să lipsească din bagaj

18 aug 2020 264 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Cel puţin încă o lună de vreme numai bună de petrecut pe plajă avem în faţă şi, pe lângă toate formele suplimentare de protecţie de care trebuie să ţinem cont vara aceasta, există una obligatorie dintotdeauna. Aşa că loţiunea de plajă n-are voie să lipsească din bagaj, la fel ca de fiecare dată. Dar şi pentru cei care rămân în oraş şi trebuie să se „lupte“ cu razele nemiloase ale soarelui, produsele de protecţie solară sunt un must. Aşa că ne-am făcut lecţiile şi suntem pregătiţi indiferent de „terenul de luptă“!

Utilizarea pe o scară tot mai largă a produselor de protecţie solară este un trend în sine şi un semnal bun, deoarece nevoia de protejare împotriva razelor care pot fi uneori neiertă­toare este una reală, spun specialiştii.

„Avem nevoie de formule testate din punct de vedere al toleranţei cutanate şi de formule prietenoase cu pielea, cu acceptabilitate cosmetică ridicată“, spune Ioana Simian, me­dic dermatolog şi skincare specialist la Avon, cea mai mare companie de vânzări directe de cosmetice. În acelaşi timp, când vine vorba de îngrijirea feţei, în prim-plan rămân formulele cu eficacitate complexă, hidratante, matifiante, depigmentante şi antiîmbătrânire în acelaşi timp. Texturile sunt astfel concepute încât să nu lase aspectul de alb, văruit feţei.

„Am adăugat filtrelor fizice şi chimice ingrediente cu efect antioxidant, antiinflamator şi calmant - vitamina E, planta de ceai, vitamina A, extract de cică, turmeric, ovăz coloidal - pentru a creşte protecţia faţă de impactul UV.“

Avon are produse de protecţie solară pentru toate categoriile de vârstă şi toate tipurile de piele. Ce se urmăreşte în primul rând este reducerea riscului de arsură solară şi de modificări induse de ultravioletele de tip A pentru minimum două ore. În plus, loţiunea de plajă trebuie să nu lase senzaţia de lipicios sau uleios.

„În acelaşi timp, dorim texturi variate, care să răspundă cerinţelor diferitelor tipuri de piele: creme, loţiuni, spray-uri. Preferăm o cremă de protecţie solară hidratantă în locul aplicării a două produse - crema hidratantă şi protecţie solară. Nu trebuie ignorată protecţia solară asociată produselor de machiaj, în special formulele tip BB cream care rămân în topul preferinţelor tuturor femeilor“, mai spune Ioana Simian.

Pentru consumatorii neavizaţi, principalul factor de decizie în alegerea unei loţiuni este legat de textura produsului şi de gradul de protecţie, cunoscut drept factor de protecţie solară. Specialiştii L’Oréal, gigantul francez din domeniul cosmeticelor, recomandă însă alegerea produsului pornind de la nevoile specifice, gama fiind variată: produse special destinate pielii copiilor, produse pentru nevoi punctuale precum im­perfecţiuni ale tenului cu tendinţă acneică, pete pigmentare, produse pentru corp sau pentru faţă, texturi clasice, fără pigment, sau texturi de tip BB, uşor pigmentate. Consumatorii sunt de asemenea îndrumaţi să se orienteze către produse care conţin atât filtre UVA, cât şi filtre UVB, dar şi către dermatocosmetice.

„Ceea ce ne bucură cel mai mult în comportamentul consumatorilor este decizia de a achiziţiona un produs de protecţie solară. Şi spun asta pentru că, din păcate, penetrarea categoriei de protecţie solară în rândul românilor este încă scăzută. În plus, există obiceiul de a utiliza produsele cu SPF doar pe perioada verii sau doar la plajă. Ceea ce este bine, însă nu suficient“, spune Enida Sitescu, brand manager La Roche Posay şi CeraVe, divizia de cosmetică activă, L’Oréal România.

Grupul are în portofoliu mai multe game de produse, sub diferite branduri, ca La Roche-Posay, Garnier, Vichy, Kiehl’s, toate cuprinzând atât produse pentru adulţi (pentru faţă şi corp), cât şi pentru copiii peste şase luni. Asta doar pentru că este nerecomandată expunerea la soare a celor mai mici de atât.

„Radiaţiile solare, în special razele UVA, sunt principalul factor extern ce provoacă îmbătrânirea prematură a tenului, fapt puţin cunoscut printre consumatorii noştri. Folosirea unui produs cu SPF/FPS mare pe tot parcursul anului este cea mai eficientă măsură de prevenţie a apariţiei ridurilor“, spune Daniela Mercaş, group product manager Skincare & Deo, divizia de produse de larg consum L’Oréal România.

Piaţa loţiunilor de plajă se diversifică de câţiva ani şi cu branduri mici, puse pe produse realizate artizanal, unde atenţia la ingrediente este în doze foarte mari. Codruţa Rânciog de pildă a creat în vara acestui an două uleiuri pentru plajă sub brandul său de cosmetice byCodru. Uleiurile poartă numele Susur, întocmai ca sunetul valurilor la apus.

„Uleiurile - unul cu ylang-ylang şi unul fără miros - au în compoziţie exclusiv ingrediente de origine vegetală, iar la baza acestor produse stă maceratul din rădăcină de morcov şi maceratul din gălbenele, două dintre cele mai vechi şi recunoscute remedii pentru protecţia şi îngrijirea pielii expuse la soare“, spune Codruţa Rânciog.

Cu studii de cosmetologie la bază, ea prepară totul într-un atelier din Reghin, judeţul Mureş, brandul său fiind pus pe produse diverse, precum creme, emulsii şi exfoliante. Inspiraţia vine din ingrediente naturale.

„Deoarece printre ingredientele cu cel mai ridicat potenţial alergenic, care sunt de evitat în produsele pentru protecţie solară, se regăsesc alcoolul, parfumurile, conservanţii de sinteză şi unele filtre solare chimice, mi-am dorit să dezvolt creme şi uleiuri pentru plajă care să nu conţină astfel de elemente, dar care să asigure totodată protecţia solară necesară.“

Tocmai de aceea, Codruţa Rânciog a ales ca prezentarea produselor Susur byCodru să fie sub formă de ulei pentru plajă, şi nu loţiune sau emulsie, pentru a putea elimina conservanţii din formulă şi pentru a încorpora o cantitate cât mai mare de betacaroten, o substanţă cu efect antioxidant.

Cei mai atenţi la protejarea pielii depăşesc graniţele factorului de protecţie solară şi îşi aleg produsele în funcţie de PPD - Persistent Pigment Darkening, adică indicele de măsurare a nivelului de pro­tecţie împotriva radiaţiilor UVA.

„Formulele ce se absorb uşor în piele şi nu lasă urme uleioase sau lipicioase vor fi printre preferatele consumatorilor din România“, spun reprezentanţii L’Oréal.

În funcţie de zona pe care urmează a fi aplicat produsul, diferă şi texturile. Astfel, este preferată textura tip cremă pentru faţă sau pielea uscată, loţiunile pentru corp, texturi tip gel pentru zonele acoperite de păr, stick-urile pentru buze şi în jurul ochilor.

„Pentru un ten cu tendinţă accentuată la îngrăşare, vom opta pentru produse matifiante sau pentru articole de machiaj cu factor de protecţie solară aplicate direct peste serul de faţă. Dacă avem pielea foarte deschisă la culoare factorul de protecţie solară 50 este obligatoriu în cazul expunerii intense la soare; la fel şi pentru persoanele predispuse la afecţiuni cutanate legate de soare“, spune Ioana Simian de la Avon.

Regula spune că orice produs de protecţie solară se aplică cu 30 de minute înainte de expunerea la soare pentru o absorbţie uniformă şi se reaplică la un interval de două ore sau dacă am ieşit din apă ori am transpirat intens. „Cantitatea de produs aplicată este foarte importantă. Regula cere două miligrame pe centimetru pătrat, dar, pentru a ne fi mai accesibil, putem merge pe regula linguriţei. O jumătate de linguriţă de produs acoperă faţă, gât, decolteu.“ Tot o jumătate de linguriţă acoperă membrul superior, pe când o linguriţă acoperă membrul inferior şi fesa, iar opt unităţi de acest gen acoperă tot corpul, adaugă Ioana Simian.

Expunerea pielii la soare corelată cu folosirea unui produs pentru protecţie solară inadecvat poate genera alergii, acestea fiind mai frecvente decât în cazul cremelor pentru îngrijire zilnică, pentru că soarele amplifică potenţialul alergenic al substanţelor de origine chimică ce sunt conţi-nute în produse, spune Codruţa Rânciog.

„Cremele pentru protecţie solară cu un conţinut ridicat de carotenoide şi flavonoide, în special betacaroten, cele care au o culoare gălbui portocalie, sunt foarte eficiente în protejarea degradării pielii, având acţiune antioxidantă în mod natural.“

Cu lecţia făcută, cu produsele potrivite în geanta de plajă şi cu multă precauţie, marea - sau piscina - aşteaptă să fie cucerită.