Style

Protecţia sănătăţii este astăzi un lux mai accesibil ca oricând. Ce beneficii aduce o asigurare de sănătate faţă de un abonament medical?

25 nov 2021 151 afişări
Din aceeaşi categorie

Articol cu conţinut publicitar.

 

Şi dacă... mi se întâmplă chiar mie? Pare a fi semnul de întrebare care te determină să închei o asigurare de sănătate. Să îţi asiguri sănătatea este cea mai importantă dovadă de grijă faţă de tine şi cei dragi. Cum poate o asigurare de sănătate să preia din presiunea generată de cheltuielile cu serviciile medicale, ne-a povestit domnul Nicolae Trofin, membru al Directoratului SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare.

 

► Cum s-a resimţit pandemia pe piaţa asigurărilor de sănătate?

Pandemia COVID-19 a însemnat, în esenţă, un fapt neprevăzut, impredictibil, imprevizibil. Iar pentru orice domeniu de activitate, pentru orice business şi pentru economie, în general, acestea sunt trei cuvinte pe care nimeni nu şi-ar dori să le audă. Însă pentru sectorul asigurărilor de sănătate, ele fac obiectul activităţii noastre. Sigur, oricât ai fi de familiarizat cu situaţii neprevăzute, o pandemie este un eveniment global care schimbă orice mod de organizare şi care te determină să găseşti soluţii pentru a te adapta şi replia. Noi am reuşit să o facem rapid şi am convingerea că, la nivelul întregii pieţe, companiile de asigurare au demonstrat că sunt un partener viabil şi de încredere pentru clienţi, mai ales într-un context care ameninţa bunul cel mai de preţ al tuturor: sănătatea.

Însă, categoric, pandemia a schimbat comportamentul consumatorilor. Cum grija pentru sănătate a devenit preocuparea principală a tuturor, am observat şi interesul crescut pentru asigurările de sănătate. Practic, majoritatea planurilor au fost puse pe pauză, iar oamenii au pus sănătatea pe primul loc şi au început să se informeze despre cum o pot proteja mai bine, ce presupune încheierea unei poliţe, ce beneficii şi ce acoperiri poate avea. În plus, am remarcat interesul ridicat nu doar în rândul celor care doreau să încheie pentru prima dată o asigurare, ci şi în rândul celor care doreau să extindă beneficiile. Iar acest lucru a fost vizibil mai ales în zona corporate, în rândul companiilor care au fost mult mai preocupate de soluţii pentru a proteja starea de sănătate a angajaţilor.

Noi, în calitate de asigurător, am venit în întâmpinarea solicitărilor pe care le-am primit prin canalele directe şi prin reţeaua noastră de parteneri din piaţa de brokeraj, cu soluţii personalizate pentru nevoi specifice. Chiar de la începutul pandemiei am pus la dispoziţia asiguraţilor noştri serviciul de telemedicină. În plus, în această perioadă, oferim gratuit asiguraţilor SIGNAL IDUNA diagnosticaţi cu COVID-19 şi un serviciu suplimentar de consiliere prin telemedicină. Aceştia pot beneficia de suportul medical şi emoţional necesar pentru a face faţă stresului şi îngrijorării ce pot fi amplificate de primirea unui diagnostic de COVID-19 şi de perioada carantinei.

 

► De ce românii încă mai cred că o asigurare de sănătate este un lux?

Când vorbim despre o asigurare de sănătate spunem, de fapt, grijă faţă de noi. Iar aceasta nu ar trebui să fie niciodată privită ca un lux, ci ca un lucru firesc, printre priorităţile noastre majore. Un factor extrem de important care influenţează modul în care sunt percepute nu doar segmentul asigurărilor de sănătate, ci asigurările în general, ţine de cultura poporului respectiv şi nivelul de educaţie financiară a oamenilor. Deşi expresia „decât să tratezi, mai bine să previi“ este pe buzele multor români, încă există loc suficient pentru a o transpune, într-adevăr, în practică la scară largă. Noţiunea de acoperire a unui risc, deşi a fost mult mai prezentă printre interesele românilor odată cu venirea pandemiei, nu este încă un fenomen de interes la scară largă. Din păcate, românii încă se ghidează după speranţa că „mie nu mi se poate întâmpla“. Dar cum realitatea de multe ori ne ia prin surprindere, de anul trecut suntem cu toţii martorii unor lucruri pe care până atunci nu eram capabili să concepem că le-am putea trăi. 

 

► Ce beneficii aduce o asigurare de sănătate faţă de un abonament medical?

Asigurarea privată de sănătate oferă protecţie suplimentară în momentul în care abonamentul medical nu mai poate acoperi intervenţii medicale mai dificile. Cu toţii ştim că abonamentul medical vizează partea de prevenţie şi poate fi de ajutor pentru a afla la timp dacă ai o afecţiune medicală, însă asigurarea de sănătate poate acţiona inclusiv în momentul în care ai nevoie de tratament sau când apar situaţii medicale complexe ori accidente. O asigurare privată de sănătate oferă posibilitatea pacientului de a se trata în orice clinică sau spital privat din România, dar şi în clinici medicale din străinătate. 

Însă poate cel mai important lucru pe care ar trebui să îl reţină oamenii în legătură cu asigurările de sănătate este că ele au rolul de a prelua costurile serviciilor medicale atunci când apar probleme de sănătate. Într-o astfel de situaţie este extrem de important să acţionezi rapid, chiar de la primele simptome. În plus, ştim că un eveniment medical neprevăzut poate fi foarte dificil de gestionat şi poate destabiliza bugetul familiei. O asigurare de sănătate îţi ia de pe umeri presiunea financiară şi este un sprijin pe care poţi conta, astfel încât tu să te concentrezi doar pe a te face bine.

 

► Care sunt produsele de asigurare din portofoliul SIGNAL IDUNA şi ce nevoi adresează acestea?

Poliţele de asigurări de sănătate SIGNAL IDUNA se adresează atât persoanelor fizice, cât şi segmentului corporate, pentru angajaţii din companii. Noi oferim trei variante de asigurări individuale, ce includ acoperiri şi beneficii diverse.

Vital Care este o asigurare destinată acoperirii riscului de cancer încă de la primul diagnostic şi furnizării atât a suportului specializat prin consultant medical dedicat, cât şi a acoperirii tratamentului, a intervenţiilor chirurgicale de reconstrucţie sau chiar a tratamentelor psihologice şi de nutriţie.

Take Care este o asigurare creată special pentru evenimente medicale ce necesită spitalizare şi 360 Care este o asigurare de sănătate ce acoperă o gamă completă de servicii medicale, de la ambulatoriu, până la spitalizare şi intervenţii chirurgicale, inclusiv cheltuieli medicale în timpul sarcinii şi chiar naşterea. Asigurările de sănătate corporate pot fi personalizate în funcţie de nevoile specifice ale fiecărei companii, oferind soluţii complexe pentru orice tip de business.

 

► Poate fi asigurarea de sănătate un factor de retenţie a forţei de muncă?

Retenţia angajaţilor a fost dintotdeauna o preocupare majoră pentru companii, mai ales în ultimii ani, când concurenţa pe piaţă a devenit mult mai strânsă şi recrutarea s-a transformat într-un proces tot mai anevoios. Asigurările de sănătate sunt, în acest moment, un atu pentru companiile ce oferă acest beneficiu, nu doar pentru păstrarea angajaţilor valoroşi, ci şi pentru atragerea unora noi. Pe lângă faptul că perioada pandemiei a adus în prim-plan valoarea reală a beneficiilor extra-salariale pe care companiile le oferă, a arătat şi cât este de important ca asigurarea de sănătate să aibă acoperiri cât mai complete privind riscurile de îmbolnăvire sau accident şi să ofere soluţii cât mai adaptate nevoilor reale şi curente ale angajaţilor.

 

► Care sunt serviciile pe care beneficiarii poliţelor le accesează cel mai des?

O creştere foarte mare a accesărilor, care a fost determinată în cea mai mare parte de pandemie, a fost în rândul consultaţiilor medicale la distanţă, prin telemedicină.

Ne-am dat seama în momentul în care spitalele au fost copleşite de numărul mare de cazuri COVID, că există mulţi pacienţi care amânau vizita la medic, de teamă să nu se expună. Cu ajutorul tehnologiei, am reuşit să aducem aproape specialişti în diverse ramuri ale medicinei şi pacienţi ale căror probleme de sănătate, îngrijorări sau întrebări şi-au găsit remediu sau răspuns uşor şi rapid prin serviciul de telemedicină.  

În acelaşi timp, clienţii sunt tot mai interesaţi de serviciul „A doua opinie medicală“, prin care beneficiază de reevaluarea diagnosticului şi a planului de tratament de către o echipă de experţi internaţionali, astfel încât să aibă certitudinea că urmează parcursul potrivit pentru o recuperare rapidă.

Am remarcat, totodată, şi deschiderea mult mai mare de a accesa serviciile noastre de la distanţă, în format digital, inclusiv achiziţionarea de poliţe. Am extins recent accesibilitatea către produsele şi serviciile noastre printr-un upgrade al aplicaţiei Signal Care Assistant, disponibilă gratuit pentru mobil şi web.

Tot în aria de servicii oferite, punem la dispoziţia clienţilor noştri un instrument inovator: cardul bancar Easy Pay cu ajutorul căruia au posibilitatea să beneficieze de serviciile medicale acoperite de poliţă chiar şi în afara reţelei noastre de furnizori medicali parteneri, solicitând în avans un transfer pentru acoperirea costului aferent.

 

► În ce măsură asigurările private de sănătate contribuie la susţinerea sistemului public?

În perioada pandemiei, când presiunea asupra spitalelor de stat a fost imensă, românii au avut nevoie de soluţii viabile, astfel încât accesul la serviciile medicale pentru restul pacienţilor să nu fie îngrădit. Acest sprijin a venit din zona asigurărilor private de sănătate prin oferirea posibilităţii de accesare a serviciilor medicale în orice clinică sau spital privat din România. Un alt sprijin adus sistemului public de sănătate de către asigurările private este prin lansarea de servicii conexe, precum consultaţiile medicale la distanţă, dar şi de produse care oferă acoperire în cazul anumitor boli specifice, precum cele oncologice, sau al spitalizării.

Şi dacă... ai avea un sprijin de încredere? Situaţiile neprevăzute fac parte din viaţa noastră, iar tot ce putem face mai bun pentru a le depăşi este să să fim pregătiţi înainte ca acestea să apară. A fi sănătos nu e un lux atunci când eşti acoperit de o asigurare privată de sănătate.