Style

Povestea româncei care foloseşte apa termală de la Herculane în lupta cu multinaţionalele: Când ajung într-un oraş nou vizitez catedrala, muzeele şi farmaciile

21 oct 2014 72672 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Rucsandra Hurezeanu, de profesie medic, a lansat brandul de dermatocosmetice Ivatherm în 2005, pe o piaţă dominată de companii străine precum Vichy sau Avene. A început prin a studia proprietăţile apei termale de la Herculane, cea mai veche staţiune balneară din Europa. A mers apoi în Franţa, unde a contractat o echipă de cercetători care să studieze apa de la Herculane şi apoi a început producţia. Astăzi cosmeticele româneşti Ivatherm sunt „made in France“ şi apoi sunt vândute în România, ajungând pe rafturile a circa 1.000 de farmacii de pe piaţa locală. Mai mult, recent brandul cu afaceri anuale de 6,6 mil. lei a ieşit la export pe pieţele din Egipt, Ucraina si China.

Ivatherm a decis în ultimii ani să se extindă pe pieţele externe după nouă ani de prezenţă în România. Astăzi, brandul de cosmetice realizate cu apă termană de la Herculane însă “made in France” este în primii cinci jucători din România, cu o cotă de piaţă de 10% şi cu 200.000 de produse vândute anual, potrivit antreprenoarei.

Povestea Ivatherm, singurul jucător român de pe piaţa dermato-cosmeticelor, începe în 2005, când Ruxandra Hurezeanu, cea care deţine şi conduce în prezent businessul a simţit nevoia să îşi construiască propria afacere.

A terminat facultatea de Medicină şi imediat după s-a angajat în domeniul farma, unde a rămas timp de zece ani. A crescut treptat până a simţit că nu mai are unde urca şi a decis că este momentul să îşi facă un business propriu. Ea recunoaşte că a avut însă un exemplu pe care să îl urmeze, pe cel al mamei sale, care la începutul anilor '90 şi-a deschis prima farmacie privată. Apoi business-ul s-a extins şi în distribuţie şi producţie.

Tot mama a fost cea care a sprijinit-o financiar să pornească la drum. Nu oferă cifre privind investiţiile necesare pentru pornirea unui astfel de business, limitându-se a spune că este vorba de cifre destul de mari.

Apa termală folosită de Ivatherm provine dintr-un izvor termo-salin cu debit foarte mare. La Herculane majoritatea izvoarelor sunt sulfuroase. Apa vine de la 2.000 de metri adâncime şi când ajunge la suprafaţă are 45 de grade, astfel este aproape sterilă. Mai mult, îşi păstrează compoziţia şi nu se alterează prin transport.

Ruxandra Hurezeanu îşi explica anterior decizia de a merge în Franţa atât pentru partea de cercetare-dezvoltare cât şi pentru producţie prin faptul că hexagonul este o piaţă de renume pentru cosmetice, cu o valoare de 15 miliarde de euro, faţă de mai puţin de 1 mld. euro în România. Ea mai spune că acolo sunt mulţi producători care nu au branduri proprii ci realizează exclusiv cosmetice pentru jucători din alte pieţe.

Un obiect pe care-l port întotdeauna cu mine şi mă reprezintă...

Port cu mine un talisman norocos de la Kogayon, cu un simbol magic cu putere de protecţie. Am fost atrasă de povestea acestui brand românesc de bijuterii creat în 2013 de două prietene. Colectia lor de bijuterii de argint a fost inspirată de înţelepciunea noastră populară care s-a transmis de milenii prin poveşti spuse din tată-n fiu. Cred că obiectele au valoarea pe care noi le-o dăm, astfel că dacă mă gândesc că Yanna mă protejează şi îmi aduce noroc, chiar o face.

Cartea pe care o citesc acum...

este „Female Brain“ scrisă de un psiholog american, Louann Brin­ze­dine, şi apărută pe piaţă în 2010. Cartea dezvăluie prin studii de psihologie, neurologie şi neurobiologie de ce femeile sunt mai verbale, reţin mai multe detalii, creează legături mai adânci cu prietenele lor decât bărbaţii. Constat, fără să fiu feministă, după citirea acestei cărţi, că femeile deţin o adevărată maşină de comunicare, iar bărbaţii nu au decât să le invidieze.

Hobby-ul meu...

Am două. Cărtile cu care evadez în fiecare zi în altă lume şi cu ajutorul cărora mă îmbogăţesc în permanenţă şi sportul pe care-l practic în fiecare dimineaţă, după ce copiii pleacă la şcoală şi înainte de începerea orelor de birou. Fac zilnic jogging dimineaţa, în jurul Lacului Floreasca.

O destinaţie de vacanţă pe care aş recomanda-o...

este un circuit în Provence. Casele cu obloane albastre şi lanuri de lavandă, satele cocoţate pe stânci, străzile pietruite, mici şi înguste, podgoriile nesfârşite, toate fac unică această regiune.

Provence nu este o destinaţie de o zi sau două, ci de minimum o săptămână, timp în care te vei plimba alene, fără un scop anume, te vei duce la bulangerie (brutărie) să cumperi pâine, croissante pentru micul dejun, vei adulmeca toate mirosurile şi te vei simţi cu adevărat în vacanţă. Poţi vizita Gordes, Aix en Provence, Fontaine de Vaucluse şi alte multe sate mici şi pline de poveşti.  Eu sunt foarte norocoasă că ajung des în Provence, în vizită de lucru la producătorii mei.

O descoperire inedită dintr-o călătorie recentă...

sunt pensiunile din jurul cetăţilor fortificate din Transilvania. Recent am participat la inaugurarea casei parohiale din Criţ, un vechi sat săsesc de lângă Sighişoara. Prin Fun­daţia lui, prietenul nostru Michael Schmidt are grijă de păstrarea şi restaurarea patrimoniului cultural al saşilor. Circuitul turistic din aceste sate vechi săseşti îmi aminteşte de copilăria din casele bunicilor, cu viaţa simplă şi liniştită de la ţară.

Cel mai frumos suvenir pe care l-am adus acasă dintr-o călătorie recentă...

Cu prilejul unei vizite în Sibiu, soţul meu a primit crucea Andrei Şaguna de la Mitropolitul Transil­vaniei. În acelaşi weekend am găsit într-un anticariat privat chiar biblia lui Andrei Şaguna de la 1856 în prima ei ediţie. Între timp, biblia a fost copertată şi răsfoită pe rând de toţi membrii familiei, în dimineţile de duminică, chiar dacă este scrisă cu litere chirilice. Ne place că avem acasă biblia pe care au răsfoit-o pe rând multe generaţii, printre care bunicii şi străbunicii noştri. 

Ceasul pe care-l port la mână...

Franck Muller.

Parfumul meu preferat....

este White Pachouli de la Tom Ford. Elegant, puternic şi sofisticat, parfumul a fost creat în cooperare cu casa Givaudan. White Pachouli  este o combinaţie de flori albe, patchouli, bergamotă, iasomie, trandafir şi coriandru.

Obiectul meu preferat din garderobă...

Am achiziţionat recent câteva ii şi tricouri româneşti create de Adrian Oianu. Făcute să fie purtate zi de zi, ele sunt inspirate de costumul tradiţional românesc. Albe, confortabile şi feminine, ele stabilesc o legătură emoţională cu tradiţiile noastre, amintindu-ne că au fost brodate cu grijă şi iubire de strămoşii noştri. 

Beau cu plăcere...

un pahar de şampanie.

Primul lucru pe care-l fac când ajung într-un oraş nou...

este să beau o cafea şi să intru în atmosfera locului. Vizitez de fiecare dată catedrala oraşului în care sunt şi câteva muzee. Nu ratez nici farmaciile, dornică să aflu ce cosmetice folosesc femeile din acea ţară şi să cercetez dacă piaţa oferă oportunităţi de business pentru marca Ivatherm. Îmi place să vizitez, dacă am timp, şi câteva hoteluri. Recepţia, restaurantul şi oamenii îmi spun imediat unde voi locui data viitoare. 

O descoperire inedită din Bucureşti...

Descopăr foarte des case Art Nouveau perfect conservate şi unele chiar restaurate în cartierele vechi ale Bucureştiului pe străzile Lascăr Catargiu, Dionisie Lupu sau Vasile Lascăr.

Cea mai recentă achiziţie exclusivistă...

Un colier Lanvin foarte modern, care arată bine atât purtat la birou, cât şi duminica în parc.

Bijuteriile mele preferate...

Am câteva bijuterii din aur alb, port cu plăcere şi bijuteriile designerilor români precum Laura 8, Sonia, dar şi les faux bijoux de la Dior, Chanel, coliere Lanvin.

Un artist pe care l-aş colecţiona...

este Sorin Ilfoveanu. Îmi place maniera foarte originală şi modernă în care abordează temele din mitologie.

Site-urile pe care le citesc cu plăcere...

sunt Elle, The One, Harvard Business Review, HotNews, Ziarul Financiar.

Un cadou pe care aş vrea să îl primesc tot timpul...

sunt trandafirii roz.

Restaurantul meu preferat...

este L’Avenue situat pe Avenue Montagne la Paris. Aici găsesc o îmbinare fericită între bucătăria franţuzească sofisticată, din cele mai bune ingrediente organice şi o atmosferă artistică, mondenă şi cosmopolită.