Style

Personalitatea anului 2011 - Cuponarul

06 ian 2012 1235 afişări de Anca Barbulescu
Din aceeaşi categorie
Personalitatea anului 2011 - Cuponarul

Un domeniu practic inexistent anul trecut, reducerile de grup au devenit în scurt timp industria cu cea mai spectaculoasă evoluţie din economie. Şi nu e vorba doar de cifrele seci de vânzări, care au explodat de la 100.000 la 15 milioane de euro într-un singur an, ci de impactul asupra întreg mediului de afaceri românesc, unde câştigurile sunt cel puţin de câteva ori mai mari.

O prietenă scria acum numai câteva luni pe Facebook că a făcut pentru prima oară cumpărături pe internet. Era vorba, mai exact, despre un cupon de reduceri pentru o ofertă Groupon, practic de nerefuzat de vreme ce a determinat-o să scoată cardul bancar din portofel şi să urmeze instrucţiunile de plată online în ciuda reticenţelor de până atunci. Nu este însă singurul exemplu.

"Nu plăteam cu cardul pe internet din principiu. Nu aveam încredere", justifică Răzvan Marin, un tânăr masterand care a cumpărat pentru prima oară cu cardul în vara acestui an. Mai degrabă adept al plăţilor cu bani lichizi inclusiv în magazine, a fost cumva forţat de circumstanţe să facă prima plată pe internet. "M-am dus şi am depus bani pe card pentru a face plata, pentru că nu aveam nimic în cont", povesteşte Marin, practic genul de consumator care, atunci când primeşte salariul, merge imediat la bancomat şi scoate banii pentru a-i pune în portofel, cum se întâmplă de fapt cu cel puţin două treimi dintre posesorii de card bancar din România. A prins însă de atunci gustul plăţilor pe internet şi nu mai este la fel de rezervat. Iar experienţa i-a deschis un orizont pe care până acum a încercat să-l ignore, al cupoanelor de reduceri de pe internet la care a râvnit de multe ori, dar a renunţat din cauza metodelor de plată. Despre cuponarul anului 2011 citiţi pe www.businessmagazin.ro.