Style

Nas pentru nişă sau cum a apărut Deluxury, cea mai nouă parfumerie online din România: Aflăm notele cu care doreşte clientul să interacţioneze, dar şi pe cele pe care nu le agreează, iar abia după vine şi recomandarea noastră

18 nov 2022 160 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Deluxury este cel mai nou proiect olfactiv din România, în totalitate concentrat pe esenţele rare, o treaptă calitativă superioară aromelor de designer, după cum spun chiar fondatorii businessului. Lansată ca o platformă online de interacţiuni olfactive, Deluxury nu mizează pe extinderea către un format clasic de parfumerie, ci mai mult pe a deveni o comunitate de pasionaţi care au un nas fin pentru esenţe de nişă.

„Conceptul Deluxury a luat fiinţă la începutul anului 2022, datorită pasiunii noastre pentru parfumuri“, spune Ioan Puiu-Tudor, cel care, alături de soţia sa Delia, stă în spatele acestui nou experiment olfactiv de pe piaţa din România. El a studiat ingineria în domeniul petrolier, iar ea este specializată pe zona de inginerie în alimentaţie şi turism.

Ideea acestui business s-a conturat la începutul anului, însă oficial, proiectul a fost lansat abia în luna august, iar asta din cauza schimbărilor economice care au avut loc în 2022. Strategia de marketing a trebuit regândită, adaugă Ioan Puiu-Tudor.

„Chiar dacă aparent venim din domenii diferite de ceea ce presupune parfumeria, cred că pasiunea amândurora pentru artă şi frumos în general, dar şi cunoştinţele economice au reprezentat mixul ideal pentru conturarea acestui concept“, spune el.

Potrivit antreprenorului, propria experienţă de management a fost utilă în organizarea firmei care şi-a propus de la bun început să-i familiarizeze pe români cu parfumurile de nişă, mai scumpe şi mai rare decât cele de designer.

Fiind vorba despre un proiect online, investiţiile nu au fost foarte mari, crearea stocurilor fiind cea mai importantă cheltuială a Deluxury.

„Crezul nostru este că vom reuşi să îi familiarizăm pe români cu parfumurile de nişă şi de lux, dar la preţuri accesibile, pentru toate bugetele. Elementele noastre de diferenţiere constau în preţurile mai mici pe care le oferim, în livrarea gratuită a produselor, dar şi în ambalarea premium, ecologică a acestora.“

Partea cea mai importantă din acest nou proiect olfactiv este chiar selecţia parfumurilor, care se face după research-uri îndelungate, după sesiuni de studiu pentru înţelegerea trendurilor din domeniu, după analiza marilor parfumieri, dar şi a pasionaţilor de arome fine.

„Alegem doar parfumuri de top, parfumuri pe care le-am testat, arome care considerăm că vor prinde la public. În acelaşi timp, primim cereri pentru a aduce anumite branduri pe care clienţii noştri şi le doresc.“

Din selecţia actuală fac parte esenţe iconice precum Carthusia - Fiori di Capri. Istoria brandului Carthusia este legată de mânăstirea San Giacomo din insula Capri. Parfumurile casei continuă să fie realizate prin aceleaşi tehnici antice de distilare ca acelea folosite de călugării locului în 1380. Fiori di Capri este esenţa caracteristică insulei Capri, având note de garoafă sălbatică, bergamotă, tuberoze sau ylang-ylang.

Iar acesta este doar unul dintre parfumurile cu o istorie aparte care compun portofoliul Deluxury.

Lorenzo Villoresi Firenze - Teint De Neige este un alt exemplu. Teint de Neige este o reamintire sofisticată a culorii pudrelor parfumate. E un voal moale şi plăcut, sublimat de notele de tonka şi ylang ylang. E o aromă impregnată delicat de bogăţia extractelor naturale de iasomie, trandafir şi heliotrop. E un parfum cu note pudrate, care evocă feminitatea pură din Belle-Époque, după cum scrie pe site-ul Deluxury.ro.

Majda Bekkali - Tendre Est La Nuit, Masque Milano – Tango, FO'AH - Mémoires d'une Palmeraie 11, Musicology - Close To Midnight, Une Nuit Nomade - Murmure Des Dieux, Moresque - Lady Tubereuse, Rance 1795 – Desiree, Stephane Humbert Lucas 777 – Panthea sunt doar câteva alte parfumuri care au intrat în selecţia Deluxury, dar opţiunile sunt mult mai generoase.

„Noi recomandăm ca achiziţia unui parfum să aibă loc după ce în prealabil a fost testat produsul respectiv, însă aceasta nu este o regulă generală.“

Există pasionaţi de senzaţii olfactive noi, care, în funcţie de notele listate pentru respectivul parfum, îl pot achiziţiona mai ales dacă brandul îi convinge.

„Bineînţeles, această opţiune apare după o anumită experienţă.“

Propriile simţuri contează foarte mult în alegerea unui parfum, experienţele olfactive ale altora putând fi irelevante pe acest drum.

„Putem urmări recenzorii care ne pot pune în temă cu anumite aspecte legate de diferite arome. În acelaşi timp, pasionaţilor de parfumerie, le recomandăm intrarea în grupurile de pe reţelele de socializare dedicate acestui subiect.“

Deşi e un concept pur online, procesul de achiziţie de pe platforma Deluxury nu este lipsit de o parte de consiliere.

„Consilierea pe care o oferim începe cu descoperirea parfumurilor preferate ale clientului, continuă cu aflarea notelor olfactive cu care doreşte să interacţioneze, dar şi a notelor pe care nu le agreează, iar doar după aceste discuţii vine şi recomandarea noastră.“

Deluxury devine astfel un spaţiu de întâlnire pentru pasionaţii de parfumuri, o „ligă“ caracterizată prin multă creativitate, prin opţiuni autentice şi curajoase, nu doar când vine vorba de esenţe, ci şi de orice alt aspect legat de traiul frumos.

„Clientul nostru îşi iubeşte unicitatea, se bucură de ea şi vrea să o afirme prin prezenţa sa. Parfumurile sunt, bineînţeles, pentru toate bugetele, dar e nevoie de o minimă experienţă în achiziţia de arome, pentru a ajunge la produsele de nişă.“

De obicei, în această călătorie olfactivă, majoritatea începe prin a achiziţiona cele mai populare parfumuri de designer, iar doar apoi trece la cele de nişă.

Pe termen lung, planurile celor doi fondatori ai Deluxury vizează creşterea portofoliului de clienţi, dar şi completarea ofertei de pe site cu o selecţie de mostre care ar putea facilita alegerea parfumului perfect.

„Acest lucru va consolida relaţia şi încrederea dintre brand şi cumpărător şi va îmbunătăţi gama de parfumuri prin feedbackul clienţilor, oferit în urma testării.“