Style

Am întrebat cinci femei din business ce schimbare majoră a adus perioada de izolare pentru ele. Ce am aflat? „Perioada de restricţii m-a făcut să-mi confirm şi să-mi revizitez anumite priorităţi. Am înţeles şi mai bine ce loc ocupă în viaţa mea credinţa, familia şi prietenii"

19 iun 2020 312 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„Să-ţi vând un pont!“ este, probabil, una dintre expresiile - folosite în business, dar nu numai - specifice culturilor din toată lumea. Cele mai bune surse de inspiraţie sunt, de cele mai multe ori, oamenii de lângă noi, aşa că După Afaceri Premium dă sfoară-n ţară şi îi pune pe reprezentanţii din lumea businessului în faţa unor provocări mai puţin stresante decât cele din viaţa de zi cu zi a afacerilor.

Am întrebat cinci femei din business cum arată pentru ele punctul de inflexiune generat de pandemie, ce au învăţat, ce lecţie de viaţă au asimilat, ce schimbare majoră a adus perioada de izolare pentru ele. Cele mai multe şi-au legat, cum-necum, răspunsul de activitatea lor profesională, semn că „work from home“ şi-a pus adânc amprenta în vieţile noastre ale tuturor şi că nicio lecţie personală învăţată nu poate să se detaşeze complet de auspiciile jobului.

 

Ioana Filipescu Stamboli, partener consultanţă în fuziuni şi achiziţii în cadrul Deloitte România:

„Perioada de restricţii m-a făcut să-mi confirm şi să-mi revizitez anumite priorităţi. Am înţeles şi mai bine ce loc ocupă în viaţa mea credinţa, familia şi prietenii. Ca mulţi alţii din jurul meu, mi-am pus multe întrebări, am căutat multe răspunsuri, care mi-au testat teoretic şi practic importanţa valorilor morale care mă definesc ca individ. În sensul acesta, cred că nu a fost un timp pierdut, ci unul edificator. Sper însă să nu rămânem multă vreme aşa, suntem fiinţe sociale şi avem nevoie de interacţiuni directe, nu ne putem muta complet într-o lume virtuală.“

 

Andra Caragea, CEO al CITR, companie specializată în gestionarea companiilor în dificultate financiară:

„Am descoperit că teama ne îngustează percepţia şi ne împiedică să vedem lucrurile cu claritate. Atunci când credem că nu mai avem soluţii, trebuie să ne reamintim să folosim ca sursă de inspiraţie oamenii din jurul nostru pentru a ne extinde perspectiva, fie că vorbim despre apropiaţi, colegi de muncă, parteneri de business. Prima lecţie pe care am deprins-o în perioada aceasta este că lecţiile personale şi cele de business se întrepătrund întotdeauna şi că nici nu e necesar să le separăm, pentru că astfel evoluăm. Am învăţat, ca parte din CITR şi din Impetum Group, că formarea noastră de experţi în management de criză ne ajută să ne adaptăm cu mare rapiditate la provocări oricât de mari, fiind învăţaţi să întâmpinăm neprevăzutul.“

 

Oana Coantă, antreprenor, proprietara restaurantului Bistro de l’Arte din Braşov, Femeia bucătar a anului 2019, conform Gault Millau:

„În afară de schimbările în plan financiar, perioada asta a activat tot ce am învăţat de-a lungul timpului despre crize: că trebuie să te mişti repede şi să cauţi oportunităţi noi, că e bine să fii unit cu cei din breaslă, că panica nu te ajută la nimic, dar că nici nu e de folos să tot spui că va fi bine fără să faci nimic. În rest, în ceea ce mă priveşte, mi-am reconfirmat ceea ce spun de multă vreme: că planurile pe termen lung sunt bune doar pentru că îţi dau un fel de linişte. De fapt, alea pe termen scurt şi mediu te scot la liman în situaţii grele.“

 

Mihaela Rotaru, antreprenor, fondatoarea şcolii de make-up Rottaru:

„Deşi iniţial am privit această pandemie cu teamă, pot spune că, dincolo de aspectele neplăcute, au fost şi o mulţime de lucruri pozitive pe care le-am identificat rapid. Pandemia m-a schimbat atât ca antreprenor, cât şi ca persoană, făcându-mă în primul rând mult mai flexibilă şi mai adaptabilă. Altă lecţie pe care am învăţat-o este să mă descurc şi să fiu creativă cu mai puţine resurse, dar şi să mă bucur de succesele mai mici, pe care înainte nu le observam. Răbdarea a fost un atribut de necontestat în această perioadă şi faptul că am avut mai mult timp liber m-a ajutat să mă opresc puţin din ritmul alert de viaţă şi să reconsider ce este important pentru mine.“

 

Andreea Păun, managing partner al companiei de consultanţă imobiliară Griffes:

„Piaţa imobiliară traversează o perioadă de reaşezare. Va urma un episod foarte serios de corecţie. A trebuit să regândim strategiile comerciale pentru clădirile de birouri de a căror închiriere ne ocupăm şi a trebuit să lucrăm la moralul chiriaşilor. Deşi nu au recunoscut (încă), multe organizaţii au moralul colectiv foarte afectat, aşa că noi ne-am concentrat să reinventăm spaţiile de lucru şi să informăm în avans clienţii despre cum pot munci creativ şi cum pot folosi cât mai bine resursele existente, inclusiv birourile. Vom vedea rezultatele în 18-24 de luni de aici încolo.“