Style

Fraţii Iorgoni din Arad sunt doi tineri care şi-au împrumutat numele unui brand propriu de pălării, pornind de la o îndeletnicire care se apropie de un deceniu de existenţă şi de rezistenţă. Care este povestea lor?

09 mar 2023 309 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„Vara anului 2014, atunci când aburul pătrunde printre firele fine de fetru, iar prima pălărie urmează să prindă contur. Această pălărie este realizată de Radu Iorgoni, iar la scurt timp i se alătură fratele mai mare Alin Iorgoni. Amândoi sunt pregătiţi să pornească într-o călătorie, una cu adevărat specială.“ Aşa îşi încep povestea fraţii Iorgoni din Arad, doi tineri care şi-au împrumutat numele unui brand propriu de pălării, pornind de la o îndeletnicire care se apropie de un deceniu de existenţă şi de rezistenţă.

Mai tânăr, brandul a apărut abia în 2020, atunci când cu adevărat cei doi fraţi Iorgoni şi-au luat pasiunea în serios, considerând că, după ani de teste, au reuşit să ajungă în stadiul unui produs finit desăvârşit, aşa cum şi-au dorit încă de la început. Deşi reprezintă prima generaţie din existenţa acestei afaceri, Radu şi Alin spun că talentul şi dorinţa de a crea accesorii şi ţinute vestimentare îşi au resursele de inspiraţie în personalitatea bunicii lor, cea care i-a iniţiat în această lume a modei şi care a avut şi răbdarea de a-i învăţa secretele şi meşteşugurile din culise.

„Avem un spirit de antreprenor combinat cu tânăr artist. Eu am 32 de ani, iar fratele meu Radu are 27 de ani. Auzim de foarte multe ori că avem cu totul şi cu totul alt stil şi alte preocupări faţă de ceea ce aleg tinerii din această generaţie, dar ne place să spunem că ceea ce creăm noi are la bază un procent consistent din arta rafinamentului şi a eleganţei. Îndrăznim să spunem că foarte mulţi oameni aleg stilul nostru pentru eleganţa care defineşte un caracter puternic“, spune Alin Iorgoni.

După ce au testat totul împreună, cei doi fraţi au mai cooptat un partener în business, pe prietenul lor Radu Podean. Împreună dau sens graţiei prin pălăriile lor, iar logoul brandului ilustrează tocmai această colaborare fără cusur. Practic, pentru a vorbi despre parteneriatul lor, cei trei au ales ca logo o libelulă cu trei aripi, câte una pentru fiecare asociat.

„Am investit, dincolo de partea financiară, foarte mult timp şi ne-am dedicat atât întocmirii unui plan de afaceri minuţios, cât şi planificării pe termen lung. Surprinzător, am avut o creştere substanţială (a cifrei de afaceri – n. red.), reuşind să o triplăm în 2021 în raport cu anul anterior, având totuşi în vedere faptul că situaţia pandemică nu dispăruse.“

Deşi anul 2020 a fost plin de incertitudini, după cum îşi amintesc fondatorii Iorgoni, impactul-şoc asupra businessului a fost mai degrabă unul emoţional decât financiar. Au trăit cu multe temeri la orizont zi de zi, însă au învăţat să se adapteze şi să se recalibreze astfel încât să fie tot mai pregătiţi. Pentru ce?

„Pentru anul 2030, când Iorgoni nu va mai fi doar un brand, ci va deveni o casă de modă.“

Aşa şi-au promis Radu şi Alin, iar până atunci muncesc zi de zi pentru a transforma visul în realitate. Au însă un of când vine vorba de furnizorii lor de materiale.

„Având în vedere că această ţară produce foarte multe lucruri care sunt exportate, noi astăzi suntem nevoiţi să comandăm materiale din Franţa, Italia, Germania sau Portugalia, deoarece în România nu găsim o materie primă de calitate.“

Chiar şi cu materii prime de provenienţă străină însă, pălăriile lor poartă un brand autentic românesc, născut la poalele munţilor Retezat, în Ţara Haţegului, şi continuat astăzi într-un atelier din Arad. Acolo se desfăşoară întreaga activitate de producţie, însă vânzarea pieselor se răspândeşte peste tot în ţară. Iorgoni se bucură de un spaţiu propriu de prezentare în Timişoara, dar şi de magazinul online care facilitează accesul la clienţi. Şi chiar dacă pălăriile sunt emblema businessului, portofoliul cuprinde şi alte creaţii, de la mănuşi la trenciuri, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi.

„Pot spune (despre clienţii noştri – n. red.) că provin din diferite domenii de activitate, din toate colţurile lumii. Sunt, de regulă, persoane cu vârste de peste 27 de ani care apreciază eleganţa şi rafinamentul.“

Mai mult, clienţii lor, spune Alin Iorgoni, joacă un rol principal în povestea businessului, deoarece de la ei vine energia necesară pentru noi şi noi colecţii. Iar fraţii Iorgoni nu au de gând să se oprească la graniţele României, ci vor să ducă povestea lor şi mai departe de atât.

„Anul 2022, până la finalul trimestrului al treilea, s-a dovedit în continuare a fi un an prosper, atât prin dezvoltarea echipei cu trei noi colegi, cât şi prin creşterea continuă a activelor circulante.“

Pe final de 2022, antreprenorii au planificat cu atenţie activitatea pentru 2023, care nu va fi decât o nouă cărămidă pusă la fundaţia viitoarei case de modă la care nădăjduiesc.

„Dorinţa noastră este ca un produs Iorgoni să aibă o viaţă cât mai lungă. Tocmai de aceea, obişnuim să păstrăm o relaţie cât mai apropiată cu clienţii noştri, iar la un interval de aproximativ şase luni, îi invităm la noi şi le oferim o «mentenanţă» pentru accesoriile achizi­ţionate.“

Pentru că eleganţa, la fel ca orice lucru sau valoare preţioasă, are nevoie şi de întreţinere.