Style

Cum vede lumea un om care face 80 de zboruri pe an pentru a duce un brand german premium în toate marile oraşe? Ultima "escală" a fost Bucureştiul

04 aug 2015 4738 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie
Norbert Lock râde rar şi vorbeşte puţin şi precaut atunci când vine vorba despre via­ţa sa personală. Ca un german autentic. Situaţia se schimbă radical însă când dis­cuţia se îndreaptă către Marc Cain, brandul german premium care a deschis primul mo­nobrand din Ro­mânia în acest an şi pentru care Norbert Lock lucrează de 16 ani. Mai exact, şi-a petrecut în companie o treime din viaţă.

Îl relaxează să joace golf şi a vizitat întreaga lume în scop de business, însă îi plac mai mult discuţiile despre afaceri, iar cifrele - fie ele afaceri sau monobranduri - le spune dintr-o suflare, fără să stea pe gânduri. „Avem 170 de magazine monobrand în 36 de ţări. Dacă luăm în considerare şi multibrandurile, suntem prezenţi în 55 de ţări din toată lumea“, spune executivul german care ocupă poziţia de managing director, fiind responsabil pentru activităţile de wholesale şi retail (vânzări cu amănuntul şi cu ridicata). Viaţa sa se învârte de fapt în jurul cifrelor: 80 de zboruri pe an, 120 de kilometri de acasă la sediul companiei, 250 de milioane cifră de afaceri pe an.

Norbert Lock are 55 de ani şi lucrează pentru Marc Cain de 16 ani, însă când vine vorba de modă recunoaşte că este de fapt o pasiune moştenită din familie. Părinţii săi au avut un magazin de modă, iar dragostea pentru haine a moştenit-o încă din copilărie de la bunicul său. Ulterior, întreaga carieră şi-a construit-o în domeniu. A fost un drum deja trasat, însă nu se vede făcând altceva. Primul său job a fost în producţia de costume de baie, au urmat apoi echipamentele de schi, iar în final a trecut la moda pentru femei. În 1999 a început să lucreze pentru Marc Cain, într-o perioadă când afacerile se calculau în mărci germane (60 de milioane), iar numărul de magazine nu depăşise 40. Anul trecut cifra de afaceri a fost de circa 250 de milioane de euro, iar numărul de monobranduri este de peste patru ori mai mare. „În tot acest timp Marc Cain a rămas o companie de familie, cu producţie proprie (în Germania, n.red.).“ De fapt, modelul de business al brandului a fost cel care l-a convins să se alăture companiei. Marc Cain are o istorie de peste patru decenii, însă numele său este familiar în special cunoscătorilor, brandul fiind unul discret, care nu epatează, ca orice este german. Este însă atent la detalii. Ca orice este german. La fel ca şi Norbert Lock.

Executivul german a venit pentru prima dată în România acum 7-8 ani tot în scop de business, la fel ca în 2015. Atunci brandul intenţiona să deschidă un magazin pe piaţa locală, însă proiectul care urma să îl găzduiască nu a fost finalizat. Anul acesta brandul a fost adus în franciză de Julia Kris­tenssen, proprietara companiei Casa Frumoasă din Bucureşti, un business de câteva milioane de euro, ce aduce pe piaţă în magazine monobrand şi multibrand nume de lux precum Loro Piana, Scabal, Santoni sau Salvatore Ferragamo.

Norbert Lock afirmă că în cei opt ani care au trecut de la prima sa vizită nu s-au schimbat multe. În continuare România nu deţine o arteră pietonală de shopping. „Aveţi mai degrabă o jumătate de stradă de cumpărături.“ Nu a apucat însă să vadă prea mult din Bucureşti. Călătoreşte o mare parte din timp, are circa 80 de zboruri pe an, însă nu apucă să viziteze decât seara, după întâlniri şi evenimente. Bucureştiul era acum doar o destinaţie intermediară între Rusia şi Germania. În urmă cu două săptămâni fusese în Canada şi SUA „ New York şi Miami „ unde brandul german şi-a deschis recent filiale.

„Acum vin de la Moscova, unde a avut loc un eveniment de fashion coaching pentru managerii de magazine din zonă, mai exact din Rusia, Belarus, Ucraina şi ţările baltice. În total 160 de oameni din 40 de magazine.“ Evenimentul s-a terminat cu un show de modă şi cu o petrecere pe o ambarcaţiune. „Nu este uşor să călătoreşti atât de mult. Eşti mereu într-un oraş nou însă nu apuci să vizitezi.“ În România a ajuns la amiază într-o zi însorită şi a doua zi la prânz avea următorul zbor. „Nu am apucat să văd decât piscina hotelului Ra­disson Blu (la parterul căruia se află monobrandul Marc Cain, n.red.).“ Recunoaşte însă că în timp l-a cucerit New York-ul cu atmosfera din Meat District, îi place şi Düsseldorf-ul care se dezvoltă şi se transformă într-un oraş cosmopolit, dar şi Hamburgul, un oraş german la apă.

Când nu munceşte, nu călătoreşte. Îi place să joace golf pentru că, spune el, îl face să uite de toate. S-a apucat de acest sport nobil în urmă cu trei ani din dorinţa de a face ceva împreună cu soţia sa. „Sediul companiei se află la circa 120 de kilometri de casă, aşa că sunt acasă doar în weekend.“ Despre golf spune că este un sport complex, care te face uneori să crezi că eşti bun, pentru ca apoi să îşi demonstreze contrariul. „Ca să poţi evolua trebuie să fii consecvent. Între timp însă, te ajută să te şi relaxezi.“ Pentru că este atât de mult plecat în scop de business, vacanţele încearcă să le petreacă acasă, alături de cei dragi. De aici îşi ia energia pe care practic o emană când vorbeşte despre business.