Style

Cum s-a reconfigurat brandul de costume bespoke Sarto în vremea pandemiei de Covid-19? Întâlnirile sunt de fapt videoconferinţe, iar kitul de măsură e livrat prin curier

27 apr 2020 374 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Alexandru Drăgan şi Matei Ladea deţin businessul de costume bespoke Sarto Bespoke, fondat în 2012. Tot ei au adus în România brandul britanic de pantofi Loake, un business fondat în 1880, prezent pe piaţa locală în sistem de parteneriat. În această perioadă marcată de pandemia de Covid-19, antreprenorii şi-au regândit businessu astfel încât să fie adaptat măsurilor de distanţare socială.

“Sarto a fost de la începuturi un brand tech-savy. În 2014, când am simţit că industria made-to-measure trebuie să capete şi un viitor online, am dezvoltat în România un configurator online pentru vestimentaţie bărbătească, oferind domnilor posibilitatea să descopere toate opţiunile disponibile în procesul de comandă”, spun fondatorii businessului.
Acel configurator a fost dezvoltat pentru sacouri, pantaloni şi cămăşi, iar de curând a fost transformat într-o platformă de comandă online, un fel de private-sale-corner, disponibil doar clienţilor Sarto.

“Pentru clienţii recurenţi, un specialist Sarto le stă telefonic la dispoziţie pentru întrebări şi solicitări referitoare la produsele şi serviciile companiei. Datorită investiţiei în atelierul propriu avem control complet asupra procesului de producţie şi avem şi un stoc tampon de ţesături, ceea ce înseamnă că putem garanta livrările, în ciuda închiderii graniţelor şi a fabricilor.” De asemenea, clienţii îşi pot configura ţinuta pe platforma cu configurator destinată lor, iar ţinutele sunt livrate prin curier.

În ceea ce priveşte "întâlnirea" efectivă, consilierii îşi pot da întâlnire cu clienţii prin video-conferinţă pe Zoom, Whatsapp sau video-call, ocazie cu care se discută despre modelistica ţinutelor viitoare, schimbă impresii despre asortări şi compară diferite ţesături.
“Există şi dezavantaje, întrucât lipseşte interacţiunea personală, o experienţă mult mai apreciată, iar serviciile super-premium şi de lux nu se pretează în a fi desfăşurate de la distanţă. Pe de altă parte, acest sistem ne permite să ne desfăşurăm activitatea în continuare.”

Aceste întâlniri sunt utile şi pentru cei ale căror măsuri nu se găsesc în baza de date a companiei, cărora li se poate livra un kit de măsură prin curier şi pe care consilierii îi pot ghida prin telefon asupra celor mai simple moduri de a se măsura. “Desigur, pentru măsurarea de la distanţă folosim şi un software special, însă nimic nu se compară cu precizia unui centimetru de croitorie.”

Separat, pentru produse ready-to-wear cum sunt voucherele, accesoriile Sarto şi pantofii Loake, există două magazine online, sarto.ro şi loake.ro. Acestea au în această perioadă peste 1.000 de vizitatori unici  zilnic şi înregistrând o triplare a cifrei de afaceri de la începutul pandemiei, raportat la aceeasi perioadă a anului trecut, spun oficialii companiei. Firma Sarto Made To Measure SRL a avut afaceri de 270.000 de euro în 2018, ultimul an pentru care există date publice.