Style

Cum a reuşit una dintre cele mai cunoscute case de modă din lume să îşi impună brandul pe piaţa de parfumerie de lux: a descoperit secretul tinereţii fără bătrâneţe

25 ian 2021 934 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Există puţine nume în moda mondială care să aibă o sonoritate la fel de bună ca Yves Saint Laurent, un designer care a dat lumii casa cu acelaşi nume şi care a impus costumul cu croi masculin în moda feminină. Meritele sale sunt însă mult mai multe - de la deschiderea în a aduce în prim-plan modele de culoare până la impactul şi imboldul pe care l-a dat modei haute-couture în anii ’60, când a pornit propriul său business. Tot el este cel care nu a neglijat ţinutele ready-to-wear, dorinţa sa fiind aceea de a face haine care să fie confortabile, dar care totodată să pună în evidenţă frumuseţea purtătoarei. Aceste crezuri, respectate până astăzi în cazul casei de modă, sunt cele care stau şi la temelia diviziei de beauty care îi poartă numele marelui designer trecut în nefiinţă în 2008.

În cazul YSL Beauty, parfumul este o invitaţie la călătorie, machiajul scoate în evidenţă cea mai înaltă tehnologie prin culori specifice, iar pe segmentul de îngrijire a pielii totul porneşte de la un punct de vedere radical: tinereţea este o stare de spirit care nu poate trăi fără ştiinţă. „YSL Beauty se remarcă prin eleganţă şi libertate, întruchipează modernitatea fiecărei zile şi vârste, invitând femeile şi bărbaţii să încalce regulile, să-şi creeze propriile adevăruri, să meargă dincolo de convenţii“, spun reprezentanţii L’Oreal, gigantul francez în portofoliul căruia se găseşte acest brand şi care deţine licenţa mărcii pe segmentul de beauty.

Istoria în modă a Yves Saint Laurent începe să se scrie în 1961 şi doar trei ani mai târziu apare pe piaţă „Y“, primul parfum al casei. De atunci, istoria YSL a fost marcată şi de alte arome precum Opium, Paris, Black Opium, Libre, Mon Paris şi linia L’Homme, care astăzi reprezintă temelia acestui brand de beauty. Acestea sunt cele mai cunoscute nume din portofoliul YSL Beauty, care însă cuprinde şi colecţia Le Vestiaire des Parfums. Inspirată de creaţiile emblematice ale lui Yves Saint Laurent, seria este o colecţie de parfumuri care interpretează garderoba couturierului. Tuxedo, Caban, Saharienne, Blouse, Caftan, Jumpsuit, Trench sunt câteva dintre parfumurile de nişă, cu o croială sofisticată, iconice prin semnătura notelor originale. Iar numele lor, ei bine, numele sunt reprezentative pentru geniul care a fost Yves Saint Laurent şi pentru rolul său în modă.

„Tuxedo este un pic masculin, elegant şi întunecat. Reinventat de Yves Saint Laurent, el dezvăluie o senzualitate insolentă şi urmăreşte contururile stricte ale unui erotism androgin“, spun reprezen­tanţii L’Oréal.

Acest parfum a apărut pentru că fracul şi costumul de inspiraţie masculină pentru doamne, în tonuri de negru şi cu inserturi satinate, aveau nevoie de o aromă pe măsură, cu un miros picant unisex care îmbină textura mată de Patchouli afumat cu acordul de chihlimbar pentru a exprima un sex appeal magnetic şi întunecat. Ardeiul negru, îmbunătăţit cu prospeţimea cardamomului, reflectă dunga din satin care se întinde de-a lungul cusăturii pantalonilor şi al reverelor jachetei. Cu un simţ rafinat al detaliilor, efectul strălucitor al condimentelor electrizează şi evidenţiază eleganţa îmbrăcămintei. „Un aspect masculin îndrăzneţ transformat într-o bază feminină de către Yves Saint Laurent, smokingul este o expresie a seducţiei impertinente.“

Această aromă, ca de altfel toate din colecţia Le Vestiaire des Parfums, se găseşte în România exclusiv în buticul YSL din Băneasa Shopping City din Capitală, inaugurat în această vară. Este de altfel primul butic monobrand al Yves Saint Laurent din Europa.

Pe lângă colecţia de parfumerie, acest butic găzduieşte şi gama Or Rouge de îngrijire, ce are la bază floarea de şofran ce înfloreşte o dată pe an în Munţii Atlas şi care a fost selectată pentru proprietăţile inegalabile de revitalizare. Pe lângă aceasta, din portofoliul brandului mai fac parte şi gamele de îngrijire Top Secrets şi Pure Shots.

„În pistilul şofranului, cercetătorii îngrijirii pielii de la YSL au descoperit esenţa revitalizării pielii. Dincolo de efectul corector - previne apariţia semnelor îmbătrânirii -, oferă vitalitate fără limite pielii, oferă remodelare sublimă şi strălucire captivantă.“

Crema hidratantă antirid YSL Or Rouge Crème Riche are o fomulă performantă ce reumple pielea şi luptă împotriva liniilor fine şi a ridurilor. Textura este formulată 100% fără parabeni, sulfaţi şi uleiuri minerale. Tot din această colecţie face parte şi YSL Or Rouge L'huile, ulei hidratant pentru îngrijirea pielii, un elixir din cinci uleiuri botanice preţioase printre care ulei de argan care protejează pielea şi ulei de migdale dulci care o hrăneşte.

Aceste elixiruri ale tinereţii fără bătrâneţe şi ale frumuseţii veşnice sunt disponibile în România doar în buticul monobrand al YSL.

„Vorbim despre o gamă completă de produse, pentru toate categoriile în care brandul este prezent: machiaj, îngrijire a pielii, parfumerie şi, în premieră în România, gama de parfumuri de nişă de la YSL  Le Vestiaire des Parfums. Vom pune accent pe serviciile oferite, începând de la consilierea profesională şi personalizată a fiecărui client şi terminând cu serviciile de gravură a produselor alese“, spunea la deschidere Cosmin Ban, general manager al diviziei de Lux din cadrul L’Oréal România.

Totodată, aplicaţia ModiFace, prezentă în butic, va asista clienţii în alegerea potrivită a culorilor de make-up. Această tehnologie integrează componente de realitate augmentată şi inteligenţă artificială. Tabletele disponibile în boutique permit utilizatorilor să încerce în siguranţă, virtual, produsele de makeup şi de colorare înainte de a face orice achiziţie.

„ModiFace foloseşte realitatea augmentată, prin camera tabletei sau o imagine de tip selfie. Platforma îi permite astfel clientei să testeze virtual toate produsele de machiaj. Totodată, pentru a testa sau a crea un look complet în sesiunile personalizate de machaj folosim facecharts“, spun reprezentanţii L’Oreal. Acestea din urmă au un tip special de hârtie pe care se poate aplica machiajul direct, ca pe o persoană reală, parcurgând toate etapele: pregătirea tenului cu fond de ten, fard de obraz, farduri pentru ochi şi ruj pentru buze. „Clientele pot păstra facechartul, care evidenţiază combinaţiile de culori care au fost utilizate şi lista de sfaturi şi trucuri direct de la consultanţii YSL din boutique, în cazul în care doresc să recreeze look-ul în viitor.“

Tot în contextul pandemiei, pe lângă măsurile generale de protecţie - folosirea măştii şi a dezinfectantului, limitarea numărului de clienţi din magazin şi folosirea autocolantelor pentru podea pentru păstrarea distanţei - în buticul YSL, fondul de ten se alege folosind plasturi speciali, sterili, ambalaţi individual şi autoadezivi, pentru a se evita contactul direct cu pielea.

„Iar pentru descoperirea notelor parfumurilor, folosim capsule olfactive YSL, ce au la bază o tehnologie specială care menţine aromele încapsulate pentru câteva luni, şi eşantioane.“

YSL Beauty face parte din portofoliul L’Oréal România din 2013, odată cu lansarea diviziei de produse de lux pe plan local. În prezent, această divizie are în portofoliu 11 mărci exclusiviste şi operează 11 magazine proprii, sub patru branduri diferite - Kiehl’s, Atelier Cologne, Armani Beauty şi YSL Beauty. În total însă, L’Oréal are circa 20 de magazine pentru că celor din divizia de lux li se mai adaugă şi unităţile NYX Professional Makeup, o marcă din segmentul mass-market.