Style

Cum a reuşit brandul românesc de cămăşi Braiconf să rămână în piaţă timp de şapte decenii, chiar şi după ce au intrat giganţi precum Zara sau H&M?

23 iul 2019 1118 afişări de Cristina Rosca
Din aceeaşi categorie

În business, la fel ca-n viaţă, brandurile trăiesc mai mult sau mai puţin. Unele mărci rămân în memoria colectivă timp de secole, în timp ce viaţa altora e o chestiune de zile, săptămâni sau poate luni. Sunt nume care nu reuşesc să trezească nicio emoţie în inima sau mintea consumatorului şi atunci se ofilesc rapid, pe când altele trec testul timpului şi sunt transmise din generaţie în generaţie, ca un fel de moştenire de familie. Un astfel de exemplu este şi brandul românesc Braiconf, ale cărui cămăşi au îmbrăcat în cele şapte decenii de istorie cel puţin trei generaţii, dacă nu chiar patru.

„Lucrul bine făcut de aproximativ 70 de ani, cele peste 250 de milioane de cămăşi produse în fabrica Braiconf, execuţia şi ţesăturile folosite, specializarea echipei de «cămăşari» de la Brăila şi recunoaşterea internaţională a produselor noastre reprezintă «secretul» acestei poveşti“, spune Ciprian Vlad, director general al brandului.

Numele Braiconf, adaugă el, are dublă semnificaţie. Pe de-o parte e un brand cunoscut în România încă din 1950 ca fiind sinonim cu o cămaşă de elită. Pe de altă parte, în ultimii 20 de ani a devenit şi o soluţie vestimentară completă pentru domni, odată cu diversificarea gamei de produse prin reţeaua de magazine proprii răspândite pe teritoriul ţării. Din fabrica din Brăila, produsele Braiconf ajung însă nu doar pe piaţa locală, ci în toată lumea, purtând unele dintre cele mai renumite etichete. E vorba de mărcile partenere al căror nume compania românească nu are voie să îl facă public, dar pentru care lucrează în sistem de lohn.

Cămaşa este, în opinia executivului român, cel mai iubit produs vestimentar pentru domni şi face faţă cu brio tuturor stilurilor: clasic, casual şi sport.

„Noile tendinţe în design au atribuit cămăşii valenţe noi, funcţionale, s-au dezvoltat modele care pot substitui sacoul masculin.“ Ba mai mult, această piesă a devenit un must have chiar şi în moda feminină. Şi tocmai pentru a închina o odă perfectă cămăşii, această piesă vestimentară indispensabilă, brandul Braiconf a lansat, în urmă cu circa patru ani, serviciul de made to measure.

„Serviciul Made to Measure a apărut ca o continuare firească a activităţii noastre, un serviciu pentru cei ce nu doresc să se încadreze în tipare.“

Cusături speciale, monograme, contraste, tipare personalizate, totul e posibil. Orice comandă începe cu o discuţie între consultant şi client.

Paşii următori sunt reprezentaţi de alegerea particularită­ţilor produsului până la cele mai mici detalii, de la ţesătură (peste 200 de variante), detalii constructive (formă guler, manşetă, închidere, buzunar) şi accesorii (nasturi, aţă), la variante de broderii (monograme).

„Luarea măsurii clientului este una dintre etapele cele mai importante, ea asigurând în proporţie de 90% conformitatea produsului.“ Pe baza acestor măsuri se întocmeşte tiparul personalizat şi se realizează produsul. În proporţie de 97%, prima probă reprezintă şi ultima. Termenul de livrare a unei cămăşi este de 7-10 zile lucrătoare, dar în regim de urgenţă timpul de aşteptare se scurtează la circa 5 zile.

„Dezvoltarea modulului online de comandă pe măsură a că­mă­şilor a reprezentat o provocare. Acesta se adresează bărbatului modern, ancorat în prezentul digital, dar pasionat de modă.“

Cum a reuşit un brand cu istorie să rămână actual odată cu schimbarea de generaţii, de trenduri şi obiceiuri de consum?

„Am acţionat bazându-ne atât pe experienţă, cât mai ales pe studii de piaţă, pe care le-am efectuat cu regularitate pentru a explora imaginea curentă a mărcii, asocierea cu atributele emoţionale şi funcţionale, înţelegerea obiceiurilor de cumpărare.“ Pornind de aici, brandul a dezvoltat fit-uri noi - tiparul cambrat şi extracambrat, a folosit ţesături cu tratamente ino-vative care să susţină necesităţile bărbatului activ din zilele noastre – ţesături cu finisaje Easy Care şi Non Iron pentru o întreţinere uşoară, Cool Max (anti UV), Aloe Vera (antialergic) sau Induo (anti pete). „Nu în ultimul rând, realizăm produse din ţesături naturale precum bumbacul eco, mătasea, lâna sau inul.“

Şi în final, cum arată cămaşa perfectă?

Ea are, potrivit lui Ciprian Vlad, câteva caracteristici fundamentale: ţesătură de calitate, croi perfect, acurateţea executării şi grijă oferită detaliilor. Ţesătura e din bumbac 100% cu o fineţe mare şi o densitate pe măsură, are finisaje pentru confort, antişifonare şi rezistenţă în timp. „Furnizorii Braiconf de ţesături sunt nume internaţionale de top precum Albini, Thomas Mason, Monti, Canclini.“

Al doilea element important, croiul, este realizat de către echipa tehnică a Braiconf, specializată în tipare, în concordanţă cu cerinţele clientului. „Croiul cămăşilor Braiconf a fost construit în urma studiilor de piaţă, a observării clientului, a evoluţiei şi schimbării gustului şi tendinţelor pieţei.“ La o cămaşă, toate elementele ei trebuie să se îmbine armonios astfel încât rezultatul final să fie un produs care te îmbracă perfect.

„Execuţia e cea care defineşte produsul. O cămaşă perfectă are inserţii adecvate ţesăturii, cusăturile sunt realizate cu 7 paşi pe centimetru, toate unghiurile sunt perfecte, nasturii sunt naturali (mother of pearl), iar butonierele sunt impecabile.“

Simplu, nu? :)


Visa a fost partenerul nostru de shopping în această incursiune în lumea cămăşii perfecte. Prin programul Visa Premium aveţi reducere la cămăşile şi costumele Braiconf, dar şi la o serie de alţi comercianţi români şi străini, doar plătind cu cardul Visa Gold, Platinum sau Infinite.
Mai multe detalii pe www.visa.ro/premium.