Style

Cum a ajuns actorul Brad Pitt acţionar al unei firme din industria de beauty care a intrat recent şi pe piaţa din România?

05 nov 2024 161 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Care este legătura dintre actorul Brad Pitt, legendara familie Perrin, care a scris istorie în industria vinului din Franţa, dar şi de pretutindeni, şi industria de beauty? Pe scurt, răspunsul este Beau Domaine. Dar, povestea e, de fapt, mai lungă de atât.

În urmă cu mai bine de un deceniu, mai exact în 2012, Brad Pitt face cunoştinţă cu familia Perrin şi împreună decid să se asocieze şi să colaboreze pentru a produce vinul Miraval, achiziţionat de actor cu câteva luni mai devreme. „Brad Pitt a cumpărat domeniul de la Miraval cu scopul de a duce mai departe povestea vinului rose care deja se producea din strugurii de acolo. Doar că a descoperit că rezultatul iniţial nu era la nivelul pe care şi l-ar fi dorit“, povesteşte Astrid Dolman, directorul de customer service şi persoana responsabilă de traininguri în cadrul brandului de cosmetice de lux Beau Domaine.

Actorul nu s-a mulţumit aşadar cu rezultatul obţinut în prima fază şi a căutat o soluţie pentru vinul ce poartă brandul Miraval. A ajuns astfel la familia Perrin, care are secole de tradiţie în această industrie a lui Bacchus.

„Familia Perrin a ajuns deja la cea de-a cincea generaţie care activează în producţia de vin“, mai spune Astrid Dolman. Era anul 1909 când Pierre Tramier a cumpărat Château de Beaucastel, un domeniu de pe valea Rhone-ului, unde se produce celebrul vin Chateauneuf Pape. Apoi, ginerele său Pierre Perrin şi, ulterior, fiul acestuia, Jacques Perrin, au dezvoltat afacerea care a fost transmisă mai departe din generaţie în generaţie, astăzi înglobând multiple crame şi podgorii. „Expertiza în domeniul acesta face parte din ADN-ul familiei.“

În momentul în care actorul Brad Pitt şi membrii familiei Perrin s-au întâlnit, ei au decis să îşi unească forţele pentru a relansa vinul rose sub brandul Miraval, perla coroanei acestui domeniu.

De aici până la a-şi da mâna şi în industria de beauty a mai fost doar un pas.

În urmă cu mai bine de un deceniu, familia Perrin a început să colaboreze cu profesorul universitar Pierre-Louis Teissedre, enolog cu vastă experienţă, care a analizat strugurii de pe domeniile familiei. Iniţial, scopul cercetării a fost acela de a îmbunătăţi vinul şi de a-l face să „îmbătrânească“ mai bine.

Doar că, în timp, studiile au arătat că sâmburii şi pieliţa strugurilor deţin puternice proprietăţi antioxidante, aşa că pot ajuta şi pielea care la rândul său „oxidează“, mai exact îmbătrâ­neşte.

„La momentul acela, familia Perrin nu avea niciun fel de experienţă în domeniul frumuseţii şi nu avea nicio iniţiativă de business în acest sector“, afirmă Astrid Dolman.

Încurajaţi de rezultatele cercetării, membrii familiei Perrin au discutat despre această temă şi cu profesorul Nicolas Lévy, medic genetician, care îşi dedicase viaţa studiului unei anume boli, progeria, cea care duce la îmbătrânirea prematură şi rapidă la copii.

„Toată cariera sa, profesorul Lévy a studiat procesul de îmbătrânire, în încercarea de a găsi o soluţie pentru această boală. Procesul e acelaşi la toată lumea, doar că la cei care nu suferă de progeria el e mai lent şi începe undeva la 24-25 de ani.“ Astfel, pornind de la cercetările sale, dar şi de la cele ale lui Pierre-Louis Teissedre, a apărut o linie de produse cosmetice care astăzi poată numele de Beau Domaine. Numele iniţial era Le Domaine, dar recent a avut loc un rebranding, pentru ca marca să meargă mai mult în zona de beauty (beau în franceză înseamnă frumos), anterior ducând cu gândul spre vin.

În acest business, acţionari sunt familia Perrin şi Brand Pitt. „Erau deja prieteni şi asociaţi în industria vinului când au decis să cofondeze această afacere. Membrii familiei Perrin au mers către Brand Pitt cu ideea, şi el a zis da.“

Astrid Dolman spune că nu e vorba de un brand pentru celebrităţi, ci de unul care are în spate multă cercetare. Chiar dacă actorul hollywoodian este cel care apare în unele materiale de promovare, el nu vrea să fie identificat drept ima-ginea mărcii al cărei slogan este „Aging is the best thing that ever happened to us“ (Suntem norocoşi că putem să îmbătrânim – trad.). De altfel, scopul declarat al brandului nu este de a întineri pielea sau de a opri îmbătrânirea, ci de a încetini acest proces ireversibil. „Pielea are memorie“, explică executivul care astfel aminteşte de importanţa îngrijirii.

Produsele Beau Domaine au toate în compoziţia lor două ingrediente-cheie – GSM10 şi ProGR3. Acesta din urmă cuprinde ceai verde, muşeţel şi reveratrol (care se găseşte şi în viţa-de-vie), mixul fiind un complex antiîmbătrânire. GSM10 este un antioxidant ce a fost obţinut din sâmburii şi din pieliţele de la strugurii din soiurile Syrah, Grenache şi Mourvèdre. „Există şi alte branduri care au folosit aceste ingrediente, dar nu împreună“, spune executivul mărcii de cosmetice de lux.

Iniţial, Beau Domaine a pornit la drum cu trei produse, pentru ca la scurtă vreme să fie lansat şi al patrulea. Anul viitor urmează a fi puse pe piaţă alte patru, pe lângă serum, emulsia de curăţare şi cele două creme.

„Avem puţine produse în portofoliu, dar ele acoperă întreaga rutină necesară.“ E vorba de produse unisex, vegane şi clean. „Am mizat pe un business care să fie în comuniune cu natura. Chiar şi ambalajele sunt gândite tot în aceeaşi direcţie, capacele fiind din lemn obţinut de la butoaiele de vin.“

Clienţii brandului sunt atât femei, cât şi bărbaţi (în ponderi egale), cu vârste cuprinse, de regulă, între 45 şi 65 de ani, iar asta şi pentru că preţul pentru „o rutină“ formată din trei produse e de 500 de euro.

„În SUA avem mai mulţi clienţi bărbaţi, pe când în Europa e fix invers“, adaugă Astrid Dolman. Ea lucrează în industria de beauty de circa 25 de ani, având şi studii în domeniu, precum şcoala de parfumerie de la Versailles.

„Acum trei ani m-am alăturat echipei. Îmi aduc aminte că am primit un telefon şi cineva mi-a vorbit de un proiect nou, Beau Domaine.“

Brandul a fost lansat oficial în 2022, în septembrie, iniţial cu un magazin propriu online şi cu focus pe piaţa din SUA. „Apoi, am început să primim cereri de la distribuitori şi retaileri, aşa că acum suntem prezenţi pe multiple pieţe, dintre care cele mai importante sunt SUA, Marea Britanie şi Franţa.“ Brandul e prezent şi pe piaţa locală, în multibrandul Aparterre din Capitală.

„Partenera mea, care ştie tot ce apare mai nou în materie de beauty, a găsit brandul Beau Domaine pe Instagram şi, citind despre filosofia acestuia, am decis că s-ar potrivi cu Aparterre. Aşa că am scris pur şi simplu un e-mail şi de aici a început acest parteneriat“, spune Domnica Mărgescu, cofondatoarea Aparterre, concept care are în portofoliu piese vestimentare, accesorii, albume, parfumuri.

„Ne-am dorit şi un brand de skincare. Şi Beau Domaine a fost alesul.“

Astrid Dolman spune că filosofia mărcii este să meargă mai departe cu partenerii potriviţi, fie că e vorba de parfumerii de nişă, fie de multibranduri. „Aparterre a fost unul dintre primii noştri parteneri. Pe viitor, ne dorim colaborări şi cu spa-uri şi hoteluri de lux.“

Ba mai mult, în plan e şi un spa propriu, în viile de pe domeniul Miraval. Momentan însă, compania are planuri de expansiune la nivel geografic, astfel că vizată e piaţa din China.

„Nu ne dorim să fim oriunde sau peste tot.“ Spre exemplu, produsele Beau Domaine nu sunt în marile lanţuri de specialitate. Excepţie face magazinul Marionnaud din Aix-en-Provence, oraşul unde brandul îşi are sediul. „Putem produce mai mult, dar nu vrem asta.“