Style

Confortul simplităţii sau cum a pornit dintr-un atelier din Cugir cel mai nou brand de lenjerie intimă din România? Delicate Lace este o poveste de familie în care sunt implicate trei generaţii de femei

01 mar 2023 845 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Delicate Lace, brandul de lenjerie intimă lansat de Angela Filimon în 2018, duce ideea de made-to-measure mai aproape de trup ca niciodată, produsele realizate în atelierul din Cugir putând fi croite în funcţie de preferinţele purtătoarelor. Dincolo de acest element diferenţiator, accentul pus pe sustenabilitate şi pe liniile simple transformă piesele Delicate Lace în promotoarele unui stil de viaţă confortabil într-o lume a excesului.

„Am crescut printre dantele, voaluri şi cu sunetul de fundal al maşinii de cusut, toate acestea datorită mamei mele, a cărei pasiune pentru frumos mi-a fost insuflată“, spune Angela Filimon, fondatoarea brandului de lenjerie intimă Delicate Lace.

Absolventă a Academiei de Studii Economice (ASE) din Bucureşti, Angela a lucrat după terminarea facultăţii în domeniul hotelier şi, ulterior, a fost senior buyer în cadrul unei multinaţionale din Alba timp de cinci ani. Apoi, au venit doi copii şi pasul spre antreprenoriat.

„Am ales antreprenoriatul şi în special în acest domeniu deoarece am o pasiune pentru lenjeria intimă, iar după îndelungi căutări mi-am dorit pentru mine un concept de calitate, dorinţă care a dus la naşterea brandului Delicate Lace.“

Ideea de a lansa un proiect axat pe lenjerie intimă a venit astfel dintr-o nevoie pur personală, la acel moment fiind puţine opţiuni locale care să răspundă propriilor standarde ale antreprenoarei.

„În 2018, acest concept a prins contur şi s-a transformat treptat într-o afacere de familie. Alături de mama mea, creez şi îmi pun în aplicare toate ideile.“ Cu ajutorul ei, Angela a pus bazele celor mai importante etape în realizarea acestui proiect, şi anume crearea tiparelor, croirea, coaserea lenjeriilor şi nu numai.

Mai departe, antreprenoarea s-a ocupat de tot procesul prin care produsele Delicate Lace ajung la cliente, lucru care a presupus mai întâi identificarea partenerilor pentru materialele necesare. Au urmat realizarea conceputului pentru ambalare, promovarea, inclusiv realizarea fotografiilor sau a colaborărilor necesare pentru a duce conceputul Delicate Lace cât mai departe. În total, investiţiile s-au ridicat la peste 40.000 de euro, surse proprii, dar şi o finanţare europeană prin programul Startup Plus.

Alături de mama ei, lângă Angela Filimon au mai stat sora şi bunica ei, astfel că Delicate Lace este un business feminin de familie.

„Un ajutor foarte mare a fost şi bunica mea, care ne-a ajutat cu un produs premium, care avea aplicată dantelă realizată manual 100%. Pe viitor, ne va ajuta cu siguranţă şi cu alte colecţii de acest gen.“

Delicate Lace a pornit de la bun început cu un concept care lipsea din piaţa de profil, şi anume acela al lenjeriei personalizabile, în funcţie de silueta fiecărei purtătoare, practic un made-to-measure adus mai aproape de trup ca niciodată.

„Pe lângă acesta, realizăm şi lenjerie intimă inspirată de designul clientului, folosind materialele de care dispunem în atelierul nostru. Cum ne place nouă să spunem, dăm formă imaginaţiei clientului nostru.“ Acestea sunt elementele principale care diferenţiază Delicate Lace de competiţie. „La asta putem să mai adăugăm şi că în primele noastre colecţii am oferit un produs premium, cu aplicaţii din dantelă realizată 100% manual de mama şi de bunica mea. Ne dorim să mai facem câteva astfel de produse, poate chiar anul acesta.“

Povestea afacerii este un alt element diferenţiator, implicarea atâtor generaţii de femei dând certitudinea că produsele sunt realizate în deplină cunoştinţă a particularităţilor pe care corpul feminin le ocroteşte. Astfel, printre colecţii sunt şi game care se adresează femeilor însărcinate sau care abia au născut, ale căror corpuri au nevoie în mod cert de o altfel de lenjerie intimă.

„Produsele Delicate Lace sunt realizate în micul nostru atelier din Transilvania, mai exact în Cugir, judeţul Alba. Pentru noua noastră colecţie, pe care o lansăm în curând, am ales să colaborăm cu o fabrică cu experienţă din zonă.“ Produsele vor fi împărţite în piese pe mărimi standard şi creaţii cu croi customizat, pe care Angela o să le facă, la fel ca până acum, cu ajutorul mamei sale. „Modelele au un design minimalist, urmărind linii simple.“

Antreprenoarea mai spune că materialele utilizate sunt achiziţionate din Europa, alegând fibre sustenabile, cum ar fi bumbac organic, bumbac 100%, dar şi dantelă, microfibră şi tul.

„Se pune tot mai mult accent pe sustenabilitate, pe materiale sustenabile, pe produse de calitate, cu design atemporal, realizate local şi etic. Şi acest lucru nu poate decât să ne bucure.“ Clienta Delicate Lace ţine cont de aceste tendinţe, este o femeie activă care îşi doreşte să se poată mişca în voie, adoră să se simtă confortabil, este o femeie puternică şi independentă care preferă simplitatea într-o lume a excesului.

Antreprenoarea spune că în curând va fi lansat un nou material, tot din categoria celor sustenabile, inovaţia urmând să se regăsească într-o nouă colecţie.

„Dacă am început cu lenjerie intimă realizată din dantelă şi microfibră, urmată de câteva piese din satin (pijamale, maiouri, furouri) şi tul, acum ne mândrim cu colecţia noastră din materiale sustenabile (bumbac organic şi bumbac 100%), cu colecţia pentru perioada de sarcină şi după naştere, cu cea pentru mirese şi respectiv cea de costume de baie. În colecţiile noastre avem mai multe modele de sutiene, de chiloţi, de body-uri, kimonouri, costume de baie din două piese şi costume de baie întregi.“

Dar chiar dacă s-a diversificat portofoliul în timp, abordarea brandului a fost mereu unitară, mereu concentrată pe un design simplu. „De-a lungul timpului am realizat şi modele după designul clienţilor, astfel că aceştia nu au fost limitaţi doar la produsele create de noi.“

Până acum, eforturile forţelor feminine din spatele Delicate Lace s-au concentrat mai ales pe piaţa din România, dar acest lucru s-ar putea schimba de anul acesta. Totodată, un alt plan de dezvoltare este diversificarea canalelor prin care clientele pot ajunge la produsele Delicate Lace.

„În acest moment, produsele noastre sunt disponibile doar pe site-ul nostru delicatelace.ro. Anul acesta avem multe planuri de dezvoltare în această direcţie, vizăm colaborări cu câteva magazine fizice şi online din România şi, de ce nu, şi din afară, mai ales că ne dorim să creştem şi exporturile. Vrem să fim cât mai aproape de clienţi.“