Style

Conduce unul dintre cei mai puternici jucători din telecom şi se pregăteşte de Kilimanjaro. Ce mai face în timpul liber Severina Pascu?

02 mar 2015 20514 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Anul viitor, Severina Pascu, CEO-ul UPC România şi Ungaria, unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de telecomunicaţii românească, va fi alături de echipa ei pe Kilimanjaro. Vârful ascuţit al muntelui va fi domolit astfel de puterea echipei, forţele se vor echilibra. Această expediţie împreună pe un munte singur o poate descrie cel mai bine pe Severina Pascu, un om care-şi defineşte meseria ca fiind cel mai puternic energizant, dar pentru care parfumul preferat este cel al casei.

În toamna anului 2010, la 36 de ani, Severina Pascu prelua funcţia de director general al UPC România, după ce din 2008 lucrase în cadrul companiei în funcţia de director financiar (CFO).

„Nu îmi place să iau cifrele din stânga şi să le pun în dreapta. E puţin spus că sunt CFO. Sunt implicată în setarea strategiei“, spunea Severina Pascu, într-un interviu acordat înainte de această numire Ziarului Financiar. În 2013, Severina Pascu prelua şi conducerea operaţiunilor din Ungaria ale UPC, un business care anul trecut a ajuns la 173 mil. dolari şi care înainte de cifre, ţese legături între oameni, numărul de clienţi fiind poate cel mai relevant indicator. După zece ani de carieră în acest sector, Severina Pascu spune că speră ca niciodată să nu se acomodeze. Ar fi şi destul de complicat în contextul în care comunicaţiile sunt poate singurul domeniu în care revoluţiile se produc zilnic.

Ce înseamnă telecomul pentru dumneavoastră?

Cel mai puternic energizant. Un domeniu complex, dinamic, inovator. Este una din­tre industriile care schimbă lumea în acest moment. Înseamnă, de asemenea, oamenii alături de care lucrez. În industria telecom trebuie să fii de o neobosită curiozitate, deschis la tot ceea ce este nou şi să te adap­tezi foarte rapid. De aici vin dinamica şi inovaţia.

Dacă nu ar fi fost UPC şi telecomul, ce le-ar fi luat locul?

Am terminat liceul pedagogic, aşa că dacă mă uit în urmă, mai degrabă telecomul şi UPC au luat locul unei cariere care putea rămâne în zona educaţiei.

Aţi putea trăi pe o insulă pustie? Care ar fi primul lucru pe care l-aţi face într-o astfel de situaţie dacă nu aţi avea telefon, electricitate, internet?

Aş căuta o modalitate de a mă întoarce acasă. Asta dacă insula nu ar fi „acasă“.

Credeţi că în ciuda tuturor transformărilor care ar trebui să ajute comunicarea dintre oameni, de fapt ne îndreptăm spre o societate din ce în ce mai însingurată?

Cred că se schimbă modelul de comunicare. Felul în care se comunică acum este realitatea acestei generaţii. Cred că la nivel de societate suntem mai conectaţi şi mai ancoraţi în realitate ca oricând. Există modificări majore ale modului în care interacţio­năm la nivel personal, într-un fel mai complex şi de multe ori mai deschis, chiar dacă s-a mutat locul interacţiunilor noastre.  Găsesc tot timpul că este în avantajul nostru faptul că, de exemplu, putem da veşti despre noi de oriunde ne-am afla sau putem participa, chiar virtual, la evenimente pe care altfel le puteam pierde.

Care sunt pasiunile dumneavoastră?

Cred că pasiunile ne însoţesc în evoluţia noastră ca oameni, dar şi ca profesionişti. Încerc să nu las la o parte ceea ce a fost alături de mine în această călătorie, pasiuni vechi, asa cum sunt schiul sau cititul. Dar nu îmi refuz dezvoltarea unei noi pasiuni, cum este, de exemplu, golful.

Care este cea mai curajoasă călătorie pe care o veţi face?

All for Kilimanjaro. Călătoria cu echipa mea programată anul viitor. O călătorie prin care sper să redescoperim împreună că oamenii cu valori comune găsesc soluţii care să îi ducă mai departe, atât ca profesionişti, cât şi ca personalităţi.

Care este cea mai bună carte pe care aţi citit-o?

Redescopăr cu surpriză, alături de copiii mei, cărţi ale copilăriei care acum au înţelesuri mult mai multe şi mai variate. Cărţi despre care credeam că şi-au încheiat drumul în formarea mea. Îmi place această nouă ipostază care îmi demonstrează contrariul.

Ce trăsături trebuie să ai pentru a reuşi în acest domeniu? Cum v-aţi acomodat cu domeniul pe care acum îl conduceţi?

Curiozitatea şi, în plus, capacitatea de a traduce în termeni simpli un domeniu care poate părea foarte tehnic. Şi invers, o decodare în termeni tehnici a experienţei pe care oamenii vor s-o trăiască, fie că este vorba de televiziune, internet sau telefonie. Am lucrat peste 10 ani în domeniul comunicaţiilor şi sper să nu mă acomodez niciodată.

Împărtăşiţi un secret al meseriei.

Să nu te dai bătut. Cu alte cuvinte răbdare, rezilienţă, concentrare absolută pe ceea ce ţi-ai propus. O lecţie de maturitate, dacă vreţi, utilă la orice vârstă şi foarte relevantă pentru orice vrei să faci în viaţă.

Cel mai mare succes din carieră. Cel mai dificil moment.

Cel mai mare succes este cel pe care îl avem acum. Şi drumul care ne-a adus aici. Poveştile de succes sunt în egală măsură poveşti cu un grad mare de dificultate şi de responsabilitate. Mă găndesc deseori că acest moment este cel mai de succes şi cel mai dificil de până acum. În egală măsură. Ne obligă să ţinem pasul şi să depăşim ceea ce am realizat până acum

Cea mai importantă lecţie învăţată.

Am învăţat că nu există nimic definitiv, că succesul înseamnă de multe ori paşi mici şi că poţi învăţa la orice vârstă.

Parfumul preferat, muzica de suflet, cea mai frumoasă destinaţie văzută, o descoperire recentă, bijuteria preferată, un cadou pe care aţi dori să-l primiţi:

Parfumul casei, care mă face să mă simt cel mai bine la sfârşit de zi sau după o călătorie de afaceri. U2, Marea Mediterană de pe barcă, zâmbetul copiilor mei dimineaţa. În fiecare dimineaţă.