Style

Care e povestea brandului de modă Gérard Darel: A pornit la drum cu o poveste de dragoste în 1971, iar astăzi este un business cu 1.500 de puncte de desfacere în 40 de ţări

05 mar 2020 995 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Totul a început – cum altfel? – cu o poveste de dragoste. Danièle avea 17 ani când l-a cunoscut, în Alger, pe Gérard, care, la rândul lui, avea 19 ani. Se întâmpla în anii ’60. Părinţii lor aveau fiecare magazine de haine în capitala Algeriei, iar după ce Algeria şi-a câştigat independenţa faţă de Franţa, cele două familii s-au mutat în Hexagon. Cei doi tineri au pus, împreună, bazele propriului brand de modă - Gérard Darel - în 1971, iar succesul nu a întârziat să apară. Iar povestea continuă, de fapt, şi astăzi.

Au pornit la drum cu modele „ready-to-wear“ şi în 1987 deschideau primul lor magazin, în cartierul parizian Saint-Germain-des-Prés. Rând pe rând, au urmat alte deschideri. 

Azi există 1.500 de puncte de desfacere în 40 de ţări, vânzările fiind împărţite aproximativ în mod egal între piaţa din Franţa şi cele de export.

„Filosofia brandului Gérard Darel a fost şi este să le ofere femeilor piese pe care să le poată combina în fel şi chip astfel încât să-şi creeze o identitate proprie. The French way to be themselves“, povesteşte Laurent Gerbi Darel, proprietarul mărcii Gérard Darel şi fiul celor doi fondatori. El a fost prezent în România în noiembrie anul trecut, cu ocazia lansării colecţiei toamnă/ iarnă a brandului care are local un magazin monobrand în centrul comercial 

Băneasa Shopping City din Capitală. Acesta este operat în sistem de franciză.

Clasicul combinat cu modernul, adaptabilitatea la vârstă, la principiile de viaţă, la gusturi, la stări. Versatilitatea. Moştenitorul Gérard Darel spune că toate aceste elemente au fost impregnate în ADN-ul brandului, chiar dacă acesta a trecut prin transformări perpetue în cei aproape 50 de ani de existenţă.

„Industria modei a fost tot timpul pe repede-înainte, însă în era digitală este capabilă să se schimbe mai rapid ca niciodată.“ Iar schimbările se aplică tuturor aspectelor din această industrie, de la design la marketing, trecând prin producţie şi vânzări. „Apariţia telefoanelor inteligente (smartphones – engl.) şi a Social Media influenţează genera­ţia Millennials şi deciziile ei legate de cumpărături, ceea ce face ca brandurile să-şi adapteze continuu colecţiile la această generaţie foarte conştientă de schimbări“, spune Laurent Gerbi Darel, privind înapoi către cele aproape cinci decenii în care brandul pe care îl are în mâini a crescut în mentalitatea purtătoarelor.

Înţelege, aşadar, că cerinţele cumpărătorilor sunt tot mai exigente, oamenii sunt tot mai riguroşi. Dar oare nu tot despre rigoare a fost vorba şi atunci când Gérard Darel a realizat o replică a colierului care i-a aparţinut lui Jackie Kennedy, soţia fostului preşedinte american John Kennedy şi muza de la începuturi a casei Gérard Darel? După moartea Primei Doamne, în 1994, fiul şi fiica acesteia au scos la licitaţie, prin intermediul celebrei case Sotheby’s, colierul cu mărgele negre din sticlă pe care mama lor îl purtase în timpul unui spot publicitar avându-l în centru pe soţul ei, John Fitzgerald Kennedy. Acelaşi colier a fost purtat şi în timpul primei vizite oficiale a familiei Kennedy la Paris, la invitaţia generalului Charles de Gaulle. Familia Darel şi-a dorit atât de mult colierul, încât l-a cumpărat în schimbul sumei de 101.500 de dolari. Acesta a fost încă un pas care a pus brandul franţuzesc pe harta internaţională a modei. Replica pe care a făcut-o Gérard Darel după acel colier a ajuns să fie purtată, printre altele, de Meryl Streep, Charlize Theron, Eva Longoria, Susan Saran­don şi Prinţesa Sophie Rhys-Jones, membră a familiei regale britanice.

„În spatele stilului Gérard Darel stă o întreagă tradiţie a excelenţei. Selecţia materialelor şi a pielii, munca depusă pentru realizarea drapajelor şi a fluidităţii croielii, atenţia la finisaje sunt doar câteva aspecte. Munca meticuloasă a «mânuţelor» din atelierul situat în inima Parisului, aproape de bursa de valori, stă la baza calităţii recunoscute a casei“, spune Laurent Gerbi Darel.

În România, brandul a ajuns în 2010, când a fost deschis primul magazin Gérard Darel, în Bucureşti. 

„România este o piaţă foarte importantă pentru noi, deoarece aici femeile sunt foarte preocupate de tendinţele din modă, sunt elegante şi sofisticate“, spune moştenitorul imperiului Darel. Pe plan local, franciza Gérard Darel este operată de antreprenoarea Georgiana Palaz.

Deşi astăzi este deţinut tot de familia fondatoare, brandul Gérard Darel a trecut, vreme de şapte ani - în perioada 2008-2015 - în mâinile fondului american Advent, revenind la familia Darel în 2015, în schimbul a peste 50 de milioane de euro, potrivit datelor din presa internaţională. Există cel puţin o piesă de rezistenţă a brandului franţuzesc, care a supra­vieţuit transformărilor: 

„Geanta pentru 24 de ore (24-hour bag – engl.), creată în 2003, s-a poziţionat, în timp, ca un bestseller şi e cel mai popular loc pentru păstrat lucrurile unei femei. Modelul cuprinde nu mai puţin de 30 de bucăţi de piele asamblate cu măiestrie şi combină pragmatismul cu simplitatea şi eleganţa. Poate fi purtată atât cu blugi, cât şi integrată într-o ţinută pentru un cocktail, de exemplu.“

Iar denumirea „pentru 24 de ore“ nu e nici ea întâmplătoare, întrucât geanta poate să „găzduiască“ toate lucrurile de care o femeie ar putea avea nevoie pe parcursul unei zile întregi agitate. Colecţia toamnă/ iarnă a brandului aduce un nou twist crezului Gérard Darel, punând în lumină tricotajele viu colorate, rochiile – de zi sau de seară, de birou sau de cocktail, cu imprimeuri florale sau neutre –, pantalonii tip leggings sau boyfriend, fustele, trench-urile şi jachetele biker. Nu mai trebuie decât să alegeţi twistul cel mai potrivit.