După Afaceri

Starbucks bifează încă o unitate stradală în inima Bucureştiului şi deschide o cafenea la kilometrul zero, în Piaţa Universităţii. GALERIE FOTO

04 aug 2020 3358 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Lanţul de cafenele Starbucks a deschis o unitate nouă în vecinătatea Palatului Şuţu – Muzeul Municipiului Bucureşti, marcând astfel o nouă investiţie stradală. Această deschidere vine la scurtă vreme după ce grupul a inaugurat o cafenea într-o clădire istorică din Piaţa Romană.

Starbucks Piaţa Universităţii este amplasată într-un spaţiu desfăşurat pe 190 mp. Elementul central al cafenelei, barul, este locul unde barista Starbucks prepară sortimentele de cafea, băuturile de sezon.

„Deschidem prima cafenea din Piaţa Universităţii, zonă reper pentru bucureşteni (...).  Este o perioadă dinamică pentru noi, avem numeroase planuri pentru următoarea perioadă, continuăm şi în acest an să inovăm şi să ne dezvoltăm”, a declarat Karol Żuradzki, director regional pentru România şi Bulgaria.

Americanii de la Starbucks sunt prezenţi pe piaţa locală de mai bine de zece ani, însă încă de la început s-au dezvoltat în sistem de franciză. Acum, franciza pe România o are grupul polonez Amrest, un gigant cu prezenţă pe mai multe pieţe. Polonezii au în portofoliu pe lângă Starbucks şi alte francize precum KFC, Pizza Hut şi Burger King, dar şi alte branduri.

În România ei au momentan doar lanţul de cafenele pe care l-au preluat în 2015 împreună cu unităţile din Bulgaria şi franciza Burger King pe care o dezvoltă de anul trecut. În total însă, există peste 2.200 de unităţi ale grupului, cu vânzări ce sar de 1,5 mld. euro.
Pe piaţa extrem de fragmentată a cafenelelor din România, Starbucks este lider detaşat şi se luptă cu nume străine precum McCafe sau Gloria Jean’s, dar şi cu branduri locale precum The Coffee Shop sau 5ToGo. Starbucks are în România peste 50 de cafenele.